Strona 1 z 2
[ 2.3 NG LPG]jak wyregulować obroty?
: 09 gru 2009, 20:59
autor: sami
Panowie mam takie pytanie jak mogę wyregulować obroty na benzynie?wymieniałem już dwa razy przepływke,silnik krokowy,uszczelniony dolot i cały czas mi faluje,jak jest zimny silnik to jeszcze ujdzie bo ma około 1000 obr,ale jak dostanie trochę temp to tak faluje że aż zgaśnie,i jeszcze zauważyłem takie coś że jak odłącze krokowca to całkiem gaśnie,a powinny przecież obroty wzrosnąć.Regulowałem go imbusem przy przepływce ale to nic nie poimaga.Czy ma ktoś może jakieś pomysły co może mu dolegać?
: 09 gru 2009, 23:34
autor: dziuba
a wyłącznik przepustnicy masz sprawny?
: 10 gru 2009, 18:08
autor: sami
a który to jest,gdzie on leży?
: 10 gru 2009, 23:38
autor: dziuba
to jest ten dolny wyłącznik, pod przepustnicami. jeżeli on nie łączy to regulacja nie działa
: 11 gru 2009, 08:12
autor: sami
To te urządzonko działa bo gdy reguluje przepływkę imbusem to reaguje,obroty spadają i rosną ale nie w takim zakresie żeby chodził dobrze,np.uda mi się go wyregulować na max 750 obr,chwilę dobrze pochodzi,ale jak go zgaszę i znowu odpalę to obroty znów falują od 200 do 800
: 11 gru 2009, 11:18
autor: dziuba
a robiłeś coś z tależykiem przepływki? a jak obroty falują to czujesz jak pracuje silniczek krokowy?
: 11 gru 2009, 12:40
autor: serial28
A robiłeś adaptacje po wymianach?
: 11 gru 2009, 17:03
autor: papaj
regulacja NG wcale nie jest taka prosta i nie wystarczy pokrecic srubka w przeplywce, poszukaj na stronie akp w dziale download, tam jest opisane co ijak ustawic zeby bylo cacy, powodzenia
: 11 gru 2009, 17:57
autor: troll oslo
imbusem w przeplywcw w dziurze miedzu rozdielaczem a guma dolotu regoloje sie sklad CO - miesznke a nie obrotu jak tam se pokreciles to nic dziwnego ze ci sie dzieja dziwne zeczy... poszokaj sobie opisu jak sie ustawia sklad miesznki na miernikach zrobja tam opisane to przynajmniej wyeliminojesz jeden blad...
jakie adaptacje w ng??
bycmoze ja czegos nie wiem ale walczylem z moim ze 2 tyg. bez zadnych adaptacji wkoncu poutawialem wszystko jak trzeba i jezdzi pieknie...
i bez zadnych adaptacji...
: 11 gru 2009, 21:53
autor: irena596
sami pisze:To te urządzonko działa bo gdy reguluje przepływkę imbusem to reaguje,obroty spadają i rosną ale nie w takim zakresie żeby chodził dobrze,np.uda mi się go wyregulować na max 750 obr,chwilę dobrze pochodzi,ale jak go zgaszę i znowu odpalę to obroty znów falują od 200 do 800
Stycznik przepustnicy powinien wydawać , na zgaszonym silniku, cichy stuk,gdy lekko dodasz gazu kciukiem.
: 14 gru 2009, 19:36
autor: sami
Stycznik przepustnicy wydaje taki stuk.Ostatnio rozbierałem kolektor dolotowy bo szukałem dalej jakichś nieszczelności(opisałem to w innym temacie)i zobaczyłem że wtryski słabo siedzą a jeden był wypadnięty,będę musiał kupić nowe gumy aby wtryski siedziały dobrze,ciekawe czy przez nie mógł ciągnąć lewe powietrze i przez to nie mogłem wyregulować auta na benzynie i gazie?i od wczoraj auto zaczeło mi dziwnie chodzić,na wolnych obrotach na gazie lub benzynie żuca silnikiem jak by miał tylko z 200 obr a ma 1000,co może być tego przyczyną?
: 14 gru 2009, 19:55
autor: Bartek90
zobaczyłem że wtryski słabo siedzą a jeden był wypadnięty
Słabo siedzą, wypadnięty?
Ciekawe sprawy....
Ja w swoim regulowałem tarczę spiętrzającą jak należy (milimetrowa dokładność) I obroty się ustabilizowały. Chodzi mi na 800 i nie faluje.
: 14 gru 2009, 20:08
autor: sami
wtrysk wypadł przy bloku,bo w blok wtryski są wciskane na takie gumowe ringi,i one słabo siedzą i wydaje mi się że tamtędy ciągnie powietrze i dlatego nie da rady go wyregulować
: 15 gru 2009, 20:37
autor: joko316
Ja w swojej Audicy zmieniłem uszczelniacze wtrysków kosztowało mnie to jakieś 20 zł i jest lepiej, a mam ten sam problem co kolega SAMI, sprawdziłem praktycznie wszystko z 2 pinowym czujnikiem i sondą lambda włącznie, dolot, myślę, że szczelny, przynajmniej z tego co wywnioskowałem po dobrych oględzinach silnika... i nie wiem co dalej robić. Myślę,że czujnik spalania stukowego też może pierdzielić, nie wiem co robić, wyregulowałem CO i to wszystko, jest jeszcze jakaś śrubka od regulowania obrotów? Silnik 2.3 NG 10V 1994 na zimnym silniku i podłączonym krokowym jest w miare dobrze, podnosi obroty, ale jeszcze troche przy nisko, bo do około 750 na benzynie, a jak na zimnym silniku przełącze na gaz to w ogóle gaśnie, a na ciepłym z kolei i podłączonym krokowym obroty spadają, aż gaśnie. Dodam, że silniczek krokowy jest dobry, gdyż wsadziłem go do Audicy kumpla z takim samym motorem i u niego było ok, talerz przepływomierza też dobrze wyregulowany... wdg rysunku który na nim widnieje, no i nie wiem co dalej, włącznik pod przepustnicą też ok. Robiłem reset komputera odpinając akumulator, ale to nic nie daje myślałem że może po małych regulacjach wypada to zrobić by wykasować stare błędy... pomóżcie
: 15 gru 2009, 23:23
autor: Karto
Warto rzucić okiem na to:
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,47/
(poradnik dot. falowania obrotów na przykładzie NG)