Strona 1 z 1
[2,3 NG LPG] Czujnik temp 4 pinowy, zalewanie silnika
: 18 gru 2009, 18:34
autor: kamien
Witam, szukałem na forum ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na moje pytanie. Chciałem się dowiedzieć jaką funkcje (oprócz wskazania temp na zegary) pełni czujnik 4 pinowy (zamiennik 3 pinowy) w króćcu?
Od jakiegoś czasu zalewa mi auto na benzynie, głównie na ciepłym. Odpala, po czym obroty spadają i auto gaśnie.
Przewody nowe, świece nowe, czujnik temp 2 pinowy nowy - sprawny
Gdzie szukac przyczyny? Może zaplon? Obiło mi się o uszy że ten czujnik 4 pinowy może mieć z tym coś wspólnego...
: 18 gru 2009, 23:06
autor: Elemel87
Zobacz na talerzyk i kiedyś kolega miał podobnie odpalał auto i tak jak szybko odpalił tak one szybko gasło a świece mokre okazało się że dysza rozruchowa siadła i podawała cały czas paliwo i auto dosłownie odpalało na parę sekund i gasło a świece kapały z benzyny

: 19 gru 2009, 08:37
autor: kamien
Świece sa suchutkie
: 19 gru 2009, 10:19
autor: Słonik
Oprocz wskazan to on jeszcze jest od uruchamiania wentylatorow i podaje jakies info na komputer, najprosciej to go odlacz i zobacz co sie bedzie dzialo ale wg mnie to nie tutaj jest kruczek. Czujnik 2 pin jaki kupiles nowy :?:
: 19 gru 2009, 14:36
autor: venol20
Za zalewanie silnika czyli za dawkowanie paliwa odpowiedzialny jest niebieski czujnik na kroćcu 2 pinowy który podaje sygnał do komputera. Musi on mieć odpowiednią oporność w zależności od temperatury płynu chłodzacego. Najlepiej kupić w ASO taki czujnik bo zamienniki kiepsko się sprawują.
: 19 gru 2009, 14:38
autor: hakanos007
w ng kolego ten czujnik jest czarny
: 20 gru 2009, 10:39
autor: troll oslo
zabawne to to ze te same osoby wprowadzaja w blad odnosnie czojnika ...
kuzwa skad wy takie info o kolorach biezecie nie wiesz to nie pisz a posty nabijajcie w dziale chumor
w NG info do ECU podaje CZARNY czojnik DWU pinowy wkrecony z gory
3/4 pinowy to info do zegara kontrolki przegrzania i do klimy
wiatrzk zalancza czojnik wkrecony w chlodnice 3 piny 2 biegi
: 21 gru 2009, 09:46
autor: troll oslo
Mam wloska nowke w moim ng i jest okay opornos zgodna z wykresem
: 21 gru 2009, 17:43
autor: kamien
kupiłem nowy, firmy EPS ( kolor czarny) oporność zgodna z wykresem jaki znalazłem na forum.
Zaczynam podejrzewać że to zalewanie może mieć związek z źle ustawionym zapłonem.. jak myślicie? może to byc od tego?
: 21 gru 2009, 17:53
autor: hakanos007
ja kolego mam ten sam problem.Również kupiłem czujnik eps-a i parametry są takie jakie powinny być..co do zapłonu to był ustawiony dobrze..ale cos kiedyś czytałem ze p[rzy lpg zapłon powinien byc jakoś przestawiony..??
: 21 gru 2009, 18:43
autor: hakanos007
a jakie są to wartosci kolego??wiem że duzo o tym było ale jak ktoś to tu podrzuci to przyda się pewnie nie tylko mi
: 21 gru 2009, 19:29
autor: hakanos007
a jaki negatywny wpływ na prace silnika z lpg moze miec typowo benzynowe ustawienie zapłonu..??
: 21 gru 2009, 20:44
autor: DEDHI
w moim NG od pewnego czasu ciężko odpalał silnik na ciepłym a po zmianie 3 pinowego czujnika (bez klimy) bardzo dobrze odpalał również na ciepłym i na dodatek pokazywał na zegarze właściwą temperaturę bez przekłamania. Numer czujnika 034 919 369 C w moim przypadku jest to czujnik brązowy. Mi to pomogło <ok>