Strona 1 z 2

[B4 2.3NG] zamiana silnika 5 na 4cyl.

: 20 gru 2009, 17:42
autor: scott
witam kolegów. mam audiB4 2.3 ng i mam okazje kupić silnik 4 cylindrowy, 2 litry z wtryskiem jednopunktowym od audi B3. czy jest możliwa taka zmiana bez większych problemów? próbował już ktoś takie coś zrobić?

: 20 gru 2009, 17:57
autor: pandamix
zamienić 5 cylindrów na 4 ?przecież to grzech

: 20 gru 2009, 18:03
autor: widmo
pandamix pisze:zamienić 5 cylindrów na 4 ?przecież to grzech
zapewne chodzi o spalanie, ewentualnie gazowanie r5 jest trudniejsze niż r4 na jdenopunkcie ....

scott, wszystko się da zrobić.

inne łapy silnika, sprzęgło, troche przerobić układ chłodzenia, układ paliwowy do zmiany (pompka), i najważniejsze to elektryka. czyli orginalną wiązkę trzeba wywalić i wrzucić taką jaka była montowana do R4
do tego osprzęt do R4, komputer, i kupa gratów o których zapomniałem.

Generalnie jest to do zrobienia, jednak zapewniam że czasochłonne i drogie.
W najgorszym wypadku moze przekroczyć wartość auta. co wtedy jest nieopłacalne.

: 20 gru 2009, 18:13
autor: scott
nie chodzi o spalanie tylko o to że już mam dość tego wtrysku i ciągłych problemów z nim. w starej B3 jest komputer?

: 20 gru 2009, 18:17
autor: widmo
scott pisze:w starej B3 jest komputer?
skoro silnik 2.0 na jednopunkcie (mono motronic) to na pewno jest komputer który tym wtryskiem steruje.
w 2.3 masz wtrysk mechaniczny wiec tam nie ma "typowego elektronicznego" sterownia wtryskiem.

ogolnie duża to rzeźba zeby wywalić R5 a wrzucić R4, wiekszość rzeczy pasuje, najgorsza jest elektryka i wiązki. :roll:

: 20 gru 2009, 18:18
autor: pandamix
masz LPG?to wyrzuc wtrysk i nie będziesz miał z nim problemów

: 20 gru 2009, 18:40
autor: scott
wyrzucić wtrysk to jakieś rozwiązanie ale nie najlepsze.

: 20 gru 2009, 18:43
autor: pandamix
dlaczego nie?pojeździj dzien 4 cylindorwcem to Ci sie odechce bo będzie Ci brakowalo jednego gara,ja bym nigdy nie zamienił r5 na r4,chodz bym nie wiem ile miał kasy utopic żeby to jeździło

: 20 gru 2009, 22:52
autor: troll oslo
kurcze u kumpla na szrocie stoi stara 100 z gaznikiem .. pewnie by ci pasowal...

to prawda nie ma to jak wieksz ilosc garkow... R5 ladnie brzmi niestety nie jest to rakieta...
ja sie przymiezam do V8 w 928 s2 ale brakoje mi odwagi bo ostatnie takie auto duzo czasu i kasy mnie kosztowalo ale zabawa przednia... no i ten dzwiek a spalanie ... no cuz silnik NG to bardzo oszczedna jedynostka

: 21 gru 2009, 00:13
autor: widmo
pandamix pisze:ja bym nigdy nie zamienił r5 na r4,chodz bym nie wiem ile miał kasy utopic żeby to jeździło
przy swapie z r5 na r4 trzeba liczyć niestety w tysiącach ... to nie byle wydatek tylko naprawdę grubsza robota. Tak sie wydaje ale tam pierdoła do kupienia tam inny gadzet i ze 100 zł nagle robi się 1000zł a póxniej kolejne.

Było juz poruszane na forum setki razy że takie swapy jak i zmiana PB na ON są w 101% nieopłacalne. Taniej wyjdzie sprzedać auto z obecnym silnikiem i jego niedomaganiami jak robić przeszczepy i kombinacje alpejskie.

może i r4 buta zbytniego nie ma, ale jakby na to nie patrzeć ekonomia jest po stronie R4 zwłaszcza jeśli chodzi o mono motronic. 8-)
Do jedno punktu dajesz LPG bez absolutnie żadnych późniejszych konsekwencji jakie występują przy KE-jetronicu. Wystarczy poszukać na forum.
Każde ABT dobrze znosi LPG, instalacja prosta i tania.
NG i AAR mówi stanowcze nie :-?
Ponadtto napiszę że nie jestem zwolennikiem LPG ;-)
troll oslo pisze:no cuz silnik NG to bardzo oszczedna jedynostka
z tym się napewno nie zgodzę ... napewno nie silniki NG i AAR
One są paliwożerne co jest potwierdzone.

: 21 gru 2009, 00:21
autor: Leszek
pandamix pisze:zamienić 5 cylindrów na 4 ?przecież to grzech
:lol: Zgadzam się z tym.
pandamix pisze:pojeździj dzien 4 cylindorwcem to Ci sie odechce bo będzie Ci brakowalo jednego gara,ja bym nigdy nie zamienił r5 na r4,chodz bym nie wiem ile miał kasy utopic żeby to jeździło
Z tym też się zgadzam <ok>

Nie warto bawić się w takie swapy. Za dużo roboty i kasy. Nigdy nie wiadomo jak to będzie jeździło, a spalanie też niewiele mniejsze będzie.
Do tego ciężej będzie Ci sprzedać takie auto w przyszłości.
Jak robić swap to na coś lepszego.

[ Dodano: 2009-12-21, 00:27 ]
widmo pisze:Każde ABT dobrze znosi LPG, instalacja prosta i tania.
NG i AAR mówi stanowcze nie :-?
Ja w ng nie miałem problemów z lpg, podobnie jak i wielu innych klubowiczów. Wystarczy mieć dobrze instalację lpg założoną.
Nawet przy temp. -20 mogę z lpg uruchomić silnik na "tyk".
ABT jest mniej wymagający co do gazu. A co do spalania ng, to jak by jeździć tak jak ABT to wyjdzie niewiele więcej. Ale wiadomo że zawsze bardziej się wciska.

: 21 gru 2009, 09:43
autor: troll oslo
Jak pisalem ze ng jest oszczedny to poruwnywalem go do v8 z 928 3.7litra 320 kucy

: 21 gru 2009, 14:56
autor: widmo
Leszek pisze:Ja w ng nie miałem problemów z lpg, podobnie jak i wielu innych klubowiczów. Wystarczy mieć dobrze instalację lpg założoną.
Nawet przy temp. -20 mogę z lpg uruchomić silnik na "tyk".
ABT jest mniej wymagający co do gazu. A co do spalania ng, to jak by jeździć tak jak ABT to wyjdzie niewiele więcej. Ale wiadomo że zawsze bardziej się wciska.
Generalnie rzecz biorac do K-Jetronica nie powinno się montować LPG, zazwyczaj gazownicy dostają gesiej skórki jak takie coś mają robić.
do NG i AAR najlepszym rozwiązaniem jest III Generacja (wtrysk w fazie lotnej), jednak mało zakładów robi coś takiego, bo 3 gen jest mało popularna.
Jesli instalacja jest dobra i dobrze zestrojona z silnikiem, to wtedy K jetronik działa bez zarzutu.

Do ABT na "upartego" zamontujesz I generację jednak zalecana jest II gen.
troll oslo pisze:Jak pisalem ze ng jest oszczedny to poruwnywalem go do v8 z 928 3.7litra 320 kucy
sorrki ale dopiero później załapałem ze to porównanie do innego motoru.


Ale wracając do tematu, scott, w Twoim przypadku przekładka z R5 na R4 mija się z celem. Koszty bedą duże, roboty mnóstwo i najważniejsze to brak pewnosci o działanie silnika. Później zakładając ze przeszczep się uda trzeba robic przegląd i zmienić dowód rejestracyjny odnosnie danych pojemności silnika i mocy oraz DMC & DMPC co wiąże się z kolejnymi opłatami.

najsensowniejszą i chyba najtańszą opcją to przekładka kompletnego wtrysku z innego auta i zestrojenie go do Twojego silnika. Jeśli masz LPG to przerobić ją na 3 generację i bedzie hulało jak wsciekłe.

: 21 gru 2009, 22:30
autor: flgmnft
widmo pisze:do NG i AAR najlepszym rozwiązaniem jest III Generacja (wtrysk w fazie lotnej), jednak mało zakładów robi coś takiego, bo 3 gen jest mało popularna.
Taka instalacja jest zabroniona przez polskie prawo. Mowa tu o tym ze gaz musi byc sterowany elektronicznie.
Ja bym na Twoim miejscu dorwal jakis gaznik ze starego 2.0 jakiegos silnika (weber, solex, dellorto). Tylko ze musialby byc to poziomy gaznik, bo malo miejsca na wysokosc jest pod maska. Zestroic to dobrze i wtedy dopiero dolozyc Blos'a. Swoja droga ostatnio byl temat o tym jak wywalic wtrysk mechaniczny, albo czym go mozna zastapic.

: 22 gru 2009, 05:15
autor: flgmnft
No wlasnie kolego ciagly wtrysk gazu to wlasnie BLOS.