Strona 1 z 2

[B3/B4 2.3 NG] turbo czy kompresor do 2.3 10V

: 06 maja 2007, 10:54
autor: rally_krakow
z tego co sie dowiedzialem to z takim silnikiem wychodzilo audi 200 na turbie i na mechanicznym wtrysku ale sie zastanawiam czy nie kompresorka zamontowac???? poradzcie

: 06 maja 2007, 13:51
autor: Vision
zależy jaką flotą dysponujesz

[ Dodano: 2007-05-06, 13:55 ]
w kosztach eksploatacji taniej turbo i można mody robić prawie bez nakładu wybór do ciebie należy

: 06 maja 2007, 21:22
autor: rally_krakow
koszty nie wchodza w rachube pytam czy sie da bo jak by nie patrzec jest to na mechanicznym wtrysku i lepiej by sie dalo to wysterowac do kompresora mieszanke powietrzno paliwowa a wiec jak to jest bo moge miec kolektory z audi 200 ssacy i wydechowy jeszcze turbo i juz

: 06 maja 2007, 21:44
autor: OGr
Najlepiej jakbyś wsadził i jedno i drugie. Kompresor łapie od dolnych obrotów, turbo od wyższych. Miałbyś wręcz idealnie. Pozatym turbo nie obciąża silnika, kompresor troszkę zabiera ale i dużo daje :-)

A tak pozatym to nie taniej kupić S2 jak już chcesz zostać przy Audi 80 ?
Jak nie masz 4x4 to możesz mieć ciężką jazdę :-)

: 07 maja 2007, 18:52
autor: foxbat
na forum www.Audi80.PL parę miesięcy temu była tak operacja dość dokładnie opisana - był sobie NG, dorzucono do niego 'soft-turbo' poskładano i jeżdżono na LPG (bo KE-Jetronic nie da rady tak po prostu obsłużyć turbo)ale nie za długo - nie był podpięty czujnik spalania stukowego - przepalony tłok... Więc NG wywalono i w to miejsce wstawiono 2.2T 20v...

a co do napędu - ja mam ośkę i uważam że już przy 130KM to mam za duże problemy z trakcją na I i II biegu, szczególnie na śliskiej nawierzchni...nie da rady wykorzystać w pełni możliwości jakie daje silnik - za szybko następuje utrata przyczepności...

: 07 maja 2007, 19:45
autor: Vision
silnik zasilany benzyną mają stopień sprężania nie przekraczający wartość 10 jest to ograniczone wymogami bezstukowego spalania . montując samemu turbo i podnosząc sprężanie trzeba uważać z ciśnieniem . lub zlecić odelżenie motoru

[ Dodano: 2007-05-07, 19:51 ]
wartość 10 +/-

: 07 maja 2007, 21:10
autor: foxbat
to się nazywa odprężenie silnika... dopiero od kilku lat niektóre silniki turbodoładowane mają stopień sprężania 10.0 - i jest to uważane za bardzo wysoką wartość... standardowo jest około 9.0-9.5...

: 10 lip 2013, 21:28
autor: thechriskpl
Vision pisze:zależy jaką flotą dysponujesz

[ Dodano: 2007-05-06, 13:55 ]
w kosztach eksploatacji taniej turbo i można mody robić prawie bez nakładu wybór do ciebie należy
Sorry za odgrzewanie tematu, ale przymierzam się do zakładania kompresora.

Dlaczego uważasz że taniej turbo? Przecież musisz zmodyfikować wydech, dolot (najlepiej kolektor ssący), odprężyć silnik, a co za tym idzie cała regeneracja głowicy skoro bebechy na wierzchu.

Zabawa z kompresorem jest tania i prosta. Kompresor z merca (800zł), rury (200), zarzucasz LPG bo KE i tak ci tego nie obsluzy (na turbo tez nie), dobierasz średnicę koła na kompresorze tak żeby dmuchał 0,2-0,3 Bara i robisz 200KM bez bawienia się w odprężanie. Jeśli się mylę, a jest takie spore prawdopodobieństwo, to proszę popraw mnie bo z chęcią nauczę się czegoś nowego. Pozdrawiam!:)

: 15 mar 2014, 12:58
autor: emanuel33
W ng jest możliwość podłączenia turbo. Wystarczy zmienić wtrysk z mechanicznego na elektroniczny. Ja właśnie będę to robił i koszta są mniejsze niż by się wszystkim wydawało. Program można sobie zrobić na ile KM chcesz. Wtryski które się stosują widza turbo i jest mniejsze spalanie. Gra warta świeci, bo to duuuuuużo tańsze niż swap silnika. Zastanawiam mnie tylko wytrzymałość silnika. Ile Max wytrzyma....

: 05 maja 2015, 14:25
autor: Syn_Andrzeja
Odgrzeję temat bo też jestem ciekaw jak dokładnie finansowo wyglądałaby zabawa z uturbieniem NG?

: 05 maja 2015, 14:39
autor: Leo
Jedź do Krzyśka GTO -> Digitun w Czechowicach, naprostuje Ci światopogląd :) Masz pod nosem gościa, który ogarnia fury jak mało kto.

: 05 maja 2015, 17:31
autor: Syn_Andrzeja
Wiem wiem, jego ojciec uczył mnie w szkole, więc mam zasadniczo po znajomości. Kwestia jest tego, że do niego dopchać się z czymkolwiek, nawet z zapytaniem - graniczy z cudem :D

: 06 lip 2015, 22:02
autor: luk448
W koncu GTO to zajebisty fachowiec wie nie ma sie co dziwic.Ale uturbianie NG mija sie z celem...Tanszy swap.

: 06 lip 2015, 23:23
autor: krs
A że tak zapytam mówicie o Czechowicach w Małopolsce ??

: 06 lip 2015, 23:37
autor: Leo
czechowice-dziedzice