Strona 1 z 1
[B4 2.3 NG +GAZ]Różnice w silnikach
: 28 gru 2009, 19:06
autor: sami
Witam.Panowie mam takie pytanie-czym różni się silnik NG 2.3 w B4 od silnika AAR 2.3 w C4?Bo wizualnie niczym.Czy tylko nazwą?I jeszcze jedno pytanie bo nie umiem szukać w wyszukiwarce,zapłon w 2.3 ustawia się na rozgrzanym silniku po odłączeniu czujnika temp i przegazowaniu go 3 razy powyżej 3500obr potem trzymać obroty na 2350 i lampą z możliwością zmiany kąta ustawić na 15*?czy dobrze napisałem?
: 29 gru 2009, 00:42
autor: Leszek
Też się kiedyś zastanawiałem nad różnicą. Ktoś mi mówił że AAR to gorsza odmiana NG ale dlaczego to nie wiem.
Co do zapłonu to możliwe że trzeba gdzieś zrobić zworkę żeby komp nie korygował zapłonu.
Ale lepiej niech wypowie się ktoś kto lepiej wie

: 29 gru 2009, 13:24
autor: pandamix
ja pierwszy raz słyszę że w wannach były takie motory, o kv 2.2 poprzedniku NG to słyszalem
: 29 gru 2009, 17:48
autor: Leszek
Były, były i wyglądają tak samo

: 29 gru 2009, 18:32
autor: sami
Ale mechanicznie i podzespołami niczym się nie różnią?Bo kupiłem ostatnio C4 z silnikiem 2.3 a mój teściu ma b4 też z silnikiem 2.3,wizualnie praktycznie się nie róznią,tyle tylko że ja mam klimę i chłodnica jest inaczej ułożona.Pytam się o to dlatego bo cały czas kupuję części do silnika NG i narazie nie było z nimi problemów,jedynie kable WN nie pasował od cewki do kopułki bo był o pare centymetrów za krótki
: 29 gru 2009, 21:47
autor: Leszek
AAR to podobno to samo co NG i NF w Audi 100 C3. Różnią się kilkoma szczegółami. Np. w AAR jest wentylator ze sprzęgłem wiskotyczym (visco). Znajduje się na przedniej części silnika. Podobno lubi nieraz się psuć.
Tyle jeszcze słyszałem o tych silnikach

Re: [B4 2.3 NG +GAZ]Różnice w silnikach
: 06 sty 2010, 06:50
autor: Padre (LDZ)
sami pisze:zapłon w 2.3 ustawia się na rozgrzanym silniku po odłączeniu czujnika temp i przegazowaniu go
Zapłon ustawia się na rozgzanym silniku, po zwarciu przewodu danych komputera do masy na ok 4 sekundy. W taki sam sposób jak byś chciał odczytać kody migowe. Ja właśnie w ten sposób robiłem. W książce "Naprawa i regulacja" jest napisane dokładnie. Możesz terż poszukać na forum o odczytywaniu kodów migowych.
Czujnik odpina się
chyba w ABK.