Strona 1 z 2
[B3/B4 2.3 NG]STUKI W SILNIKU
: 25 gru 2006, 22:24
autor: Szarek
WITAM MIŁOŚNIKÓW AUDI 80 2.3. MAM POWAŻNY PROBLEM Z MOIM AUTKIEM. PO ODPALENIU NA ZIMNYM SILNIKU POJAWIAJA SIĘ METALICZNE I GŁOŚNE STUKI WYDOBYWAJĄCE SIĘ Z POD POKRYWY ZAWORÓW. W OSTATNIM CZASIE STUKI TE UTRZYMUJĄ SIĘ CORAZ DŁUŻEJ NAWET NA ROZGRZANYM SILNIKU NA WYSOKICH OBROTACH. PROSZĘ O WSKAZÓWKI NA TEMAT DIAGNOZY I NAPRAWY. POMÓŻCIE! POZDRAWIAM
: 25 gru 2006, 23:29
autor: Oofol
Taki temat już jest zaczęty - poczytaj! Ale to jest stukot zaworów.
: 26 gru 2006, 08:41
autor: Rafalski82
Sprawdz czy masz olej?
I dolej.

: 26 gru 2006, 13:04
autor: Szarek
Witam. Kupilem nowe popychacze hydrauliczne (zamienniki) ok. 20 zł/szt. Stuki ustały na ok. 2 tygodnie od chwili remontu, po czym ponownie zaczęło stukać. Stan oleju wskazuje max. Czy jest różnica pomiędzy oryginalnymi popychaczami zakupionymi w serwisie audi a tymi zamiennikami? W serwise koszt za szt. to ok. 90 zł.
: 26 gru 2006, 19:38
autor: Oofol
Zawsze jest różnica pomiędzy oryginałem a zamiennikiem/podróbą! Możliwe że zamienniki się nie dopasowały. A co do oleju to nie powinno go być za dużo! najlepiej to na 2/3 wysokości od min.
: 26 gru 2006, 19:52
autor: Szarek
Witam. Zamierzam kupic oryginalne popyhacze.Czy uwazacie ze powinienem szukac innej przyczyny mojego stukania. Pozdrawiam.
: 26 gru 2006, 19:58
autor: Oofol
Przy wymianie trzeba wszystko ładnie wyczyścić bo na pewno jest po zapiekane. Stuki mają zawsze prawo być! Nawet w nowy aucie! Jest to czas w którym olej nie dotarł we wszystkie miejsca i nie ma smarowania. Jak stuka dłużej to są wyrobione popychacze. A jakiego oleju używasz? 10W40? czy mineralnego?
: 26 gru 2006, 20:15
autor: Szarek
Mobil 1 10 W 40
: 26 gru 2006, 22:45
autor: mrx1983
z tego co sie orientuje to oprocz popychaczy trzeba wymienic jakies ich prowadzenia....
a nie przejmuj sie tym,jezeli ustaje klekotanie po okolo minucie to mozna jezdzic

ja juz tak jezdze od dwoch lat i mechan powiedzial ze dopoki nie klekocza bezprzerwy to nic sie nie stanie

: 26 gru 2006, 23:25
autor: Doc
Szarek, nie wiemy jakiego rodzaju są to stuki, ale jeśli słychać szklanki to musisz je wymienić. Jeśli kupileś odpowiedniki to musisz je moim zdaniem reklamować bo nie trzymają oliwy.
Podkreślam, jesli to tego typu stukanie. Na forum tego nie posłuchamy

więc podjedz do mechanika aby tylko upewnić się w tym. Posłucha i powie.
U mnie w ABK słychać napełnianie się szklanek ok 3 sekund i tylko po nocy, dlugim postoju auta. Mam przelatane 210 000 km.
Wydaje mi się, że nie musisz kupować oryginlanych pod warunkiem, ze zamienniki są fiycznie sprawne i nie uszkodzone, wadliwe.
: 27 gru 2006, 07:32
autor: Szarek
Dzieki koledzy za zainteresowanie moim problemem. Juz jezdzilem z tymi stukami dosyc dlugo i ustawaly a teraz juz nie ustaja wiec jestem zmuszony zakupic popychacze (oryginalne) a co do prowadnic to wszystko jest ok bo glowica byla plantowana i wszystko przejrzal fachowiec, powiedzial ze jest ok. Jak wymienie te popychacze to sie odezwe czy to pomoglo.Pozdrawiam.
: 27 gru 2006, 09:41
autor: foxbat
A przyglądałeś się pompie podciśnienia - ona też lubi stukać....
: 27 gru 2006, 10:27
autor: DANIO1
Witam mam to samo u mnie te stuki występuja jak mam za niski stan oleju
jak mam na bagnecie poniżej połowy stanu to wtedy stuka a jak dokleje oleju tak do okolic max to wszystko się uspokaja

mam juz przejechane 250tyś i tak jest od kiedy kupiłem to autko przelatałem nim ok 50tys i nic się nie dzieje

: 27 gru 2006, 12:57
autor: mrx1983
wtryskiwacze tez wydaja taki dzwiek,jak sa stare

: 27 gru 2006, 13:01
autor: DANIO1
u mnie ewidentnie słychać że to są zaworki

brak im smarowania ale trwa to ok 5sek i ustepuje