Strona 1 z 2

[B4 cabrio 2.3 NG] co sie dzieje ...silnik

: 04 lut 2010, 21:20
autor: troll oslo
na poczatek moze napisze czego nie wymienilem wiec tablice rejestracyjen i takie tam pozatym reszta albo nowa albo podmieniana i ciagle nie tak...

wiec zimny silnik pali od strzalu i trzyma 1100 jak sie rozgrzeje to ma juz 850 czyli ok
ciagnie no nie jak moje poprzednie auto ale nie jest zle nie krztusi sie nie ma zachwian -ok
ala jak zgasze rozgrzane auto postoi z 20 minut to odpala jak kosiarka najpierw jakby 3 cyl
za 2 sec 4 i za 2sec piaty obroty po takiej zawiejce stabilne..

wtryski ok sprawdzone nie leja trzymja nowe o-ringi + dirco nie pomoglo
czojniki nowy - pruba na 4 urzywanych ciagle tak samo
lambda nowa i 3 uzywane bez zmian - 01-09V
nastawnik cisnienia mam 3 sztuki na kazdym tak samo prad od 0.2 do minus 0.2mA oscyluje -czyli ok
krokowiec ok chodzi podmieniany na tez dobry dalej tak samo
zadnych dziur w wezach lub lewego powietrza wszystko ok


teraz co zauwazylem:
- jak pomaludku odkrecam korek na chodzacym silniku to moge go odkrecic a silnik nie zgasnie jak zrobie to szybko zgasnie.. ?????

-jak odepne na dluzej ok 30 sekund i wiecej to silnik zacznie nieruwno pracowac, zaworek od wegla ten na gurze gumy dolotu przestanie cykac a jak wpinam wtyczke w nastawnik to silnik gasnie... ?????

mam kompletny rozdzielacz od audi 100 z 92r z 5 cyl silnikiem ale to nie byl NG i zastanawiam sie czy podmieniac na prube????


porobilem juz wszystko w aucie nowy caly przod czyli zawieszenie wydech chamulce tyl
zalany specjalny olej do skrzyni omeka 906 czerwony dozywotni i zmiejsza opory toczenia uzywalem go w porsche 500 zl litr zostal mi tylko problem z tym silnikiem ...

: 04 lut 2010, 23:19
autor: dziuba
a jak zgasisz ciepły silnik to po wyjęciu kluczyka pracuje ci wentylator chłodnicy? Jeżeli nie to może masz uszkodzony czujnik nad pokrywą wałka rozrządu.

: 05 lut 2010, 07:54
autor: troll oslo
Zartojesz nie? Ten czojnik to tylko zalancza wiatrak chlodnicy jak temp pod maska przekroczy 95 stp. Proste elektryczne polaczenie nie majace nic wspolnego z zadnym z 2uch sterownikow i z praca silnika
Ja poprostu cos przeoczylem ale nie wiem co dzis zmieniam kapletny rozdzielacz

: 05 lut 2010, 18:30
autor: dziuba
otóż nie do końca nie ma nic wspolnego. jeżeli masz gorący silnik a wentylator nie wydmucha ciepłego powietrza to w przewodach paliwowych i rozdzelaczu robią sie baki powietrza, efekt taki jak u ciebie-odpali nie na wszystkie gary ale po chwili sie bujnie

: 05 lut 2010, 22:34
autor: troll oslo
No to ma sens ale przy -10 nie zalaczy wiatraka
Raczej latem
Zmienilem dzis kompletna przeplywke i dalej to samo jutro wymieniam wtryskiwacze

: 08 lut 2010, 15:05
autor: dziuba
nasuwa mi się pytanie czy sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach? tylko koniecznie w takiej sytyacji jak miałby tak dziwnie odpalic. jeżeli problem masz na ostatnich cylindrach to mozesz miec już wypracowane pierscienie albo uszkodzony tłok. ja już przez to przechodziłem i miałem podobne objawy.

: 08 lut 2010, 20:21
autor: troll oslo
cisnienie na wszystkich jak mierzylem bylo miedzy 12-13 bara...
silnik zimny miezone na wykreconych wszystkich swiecach ...

po zmianie wtryskow jest znowy tak iz zimny pali od strzalu dzis bylo -16 i zadnego problemu
nagrzany silnik zgaszam odpalam po 20 secundach pali od strzalu
goracy silnik postoi 15-20 minut odpali od strzala zgasnie drugie podojscie odpali i ladnie chodzi ..

niema juz objawu zapalania na trzy 4-5 ale gasnie..
sonda lambda prubkuje miedzy 0-0.9v
nastawnik cisnienia prad 0.2 do minus 0.1 mA
CO miezone na rozgrzanym 0.49 do 0.57 wywalony katalizator wiec calkiem dobrze jak na k.jeta bez kata
nowy czojnik temp 2 piny jak i kable kopulka palec swiece filtry olej stokowy ++++

juz niemam pojecia...

wystawilem auto na sprzedaz bo nie mam juz pomyslu i cierpliwosci ... poddaje sie..chyba

: 08 lut 2010, 22:22
autor: zwierzak213a2
mi to cos podchodzi na uklad zaplonowy , moze cewka sie przegrzewa lub modul zaplonowy siedzi

: 08 lut 2010, 22:28
autor: troll oslo
Hm mam jakies 3 kompletne cewki na stanie jutro podmienie .

: 09 lut 2010, 23:44
autor: Bartek90
Zgadzam się z Krzyśkiem. Bardzo prawdopodobne że to ma związek z układem zapłonowym, tak profilaktycznie sprawdź kabelki jaką mają rezystancje, rozmontuj kopółkę rozdzielacza, sprawdź palec jaką ma rezystancje, i może być że cewka jest już zużyta. Jak ściągniesz osłonkę cewki to będzie tam taki.. pipek.. Pomiędzy napisem 1 i 15 chyba, jeżeli będzi wysunięty to znaczyć będzie że kończy się żywot cewki. Warto sprawdzić, bo czasem przez złe ustawienie lusterek auto nie chce zapalić, pozdrawiam <ok>

: 09 lut 2010, 23:56
autor: troll oslo
kable swiece kopulka palec +++ wszystko nowe boscha orginal, wiec niema co sprawdzac... zreszta podmienialem na zamienniki i uzywki i bez zmian...
podmienilem dzis cewke wraz z ukladem czyli kompletna i dalej to samo..

odpali zgasnie i zapali i bedzia juz ok...

do konca tygodnia pogrzebie jak nie rusze to daje sobie spokoj...
wole krecic nadgodziny przy dafie i zarabiac kase niz siedziec nad swoim autem... :-)

: 10 lut 2010, 09:57
autor: zwierzak213a2
Pompa to tez prawdopodobne nie poddawaj sie kolego dasz rade . Pozdro

: 10 lut 2010, 14:25
autor: Bartek90
Pompa... Moze byc. A zastanawiales sie nad komputerem? (sterownikiem KE-J) Sprawdzalas czy dziala w 100% poprawnie?

A tak jeszcze podpinajac sie pod temat silnika NG.
Czy mial ktos podobny objaw:
W okolicach skrzynki przekladniowej po odpaleniu silnika po ok 2 min wydobywa sie dziwny dzwiek... Nie jest zalezny od obratow (nie nasila sie z obrotami) Tak jakby nisko tonowe piszczenie.. Po ok 10 min ustaje.. WTF?

: 10 lut 2010, 18:45
autor: troll oslo
no i zmienilem pompe na orginala boscha nie na zadna podrubke i ...

dalej k..wa to samo 700 zl w plecy znowu...
sterownik .. mam jeden w zapasie sproboje zmienic jutro....

: 10 lut 2010, 18:52
autor: Bartek90
Zobacz koniecznie sterownik.