Strona 1 z 3

[Coupe 2.3 20V 7A] Auto nie jezdzi,czy to komputer?

: 12 maja 2007, 15:51
autor: teejay
Powital wszystkich serdecznie.
Nabylem sobie coupe i powiem wam ze nie chce jezdzic, jednakze chce zapytac, moze ktos mial ten sam problem
Problem polega na:
Gdy odpalam pojazda nie ma wolnych obrotow, albo ma za wolne (ponizej 600) mieszanka jest za bogata, bo czuc niespalone paliwko z wydechu.Na zimnym silniku ma w zasadzie ta moc co powinien miec ( chyba). Gdy auto sie zagrzeje do temperatury odpowiedniej wtedy zaczynaja sie dziac dziwne rzeczy.
Gdy trzymal gaz w jednej pozycji auto dziwnie reaguje.raz jest mulowate( czuc ze nie ma mocy, nie przyspiesza) za kilka sekund czuc ze auto nabiera wigoru, dostaje mocy i przy nie zmienianiu pozycji gazu zaczyna przyspieszac, za chwile znowu nie chce jechac, potem znowu jezdzi itd.......czasami przerywa. Pytalem w serwisie audi i mowia ze to najprawdopodobniej jest przeplywomierz powietrza?? czy moze cos innego?
pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi

: 12 maja 2007, 22:29
autor: jmm
Te silniki są bardzo wrazliwe na druciarstwo i mało jest fachowców mających o nich pojęcie.

Na początek:
-sprawdź kody błędów
-wyczyść przepływkę
-sprawdź czy nie łapie gdzieś lewego powietrza

Który masz rok produkcji auta i skąd jesteś?

: 13 maja 2007, 10:42
autor: teejay
mieszkam w UK, juz od 4 lat, a autko jest z 89 roku.

: 13 maja 2007, 13:01
autor: jmm
teejay pisze:mieszkam w UK, juz od 4 lat, a autko jest z 89 roku.
To w takim razie sprawdź na początek kody błyskowe i nieszczelności

www.20v.org, tam jest opis sprawdzania kodów błyskowych i ich znaczenie

: 27 maja 2007, 19:59
autor: teejay
zmienilem przeplywke, gume laczaca z kolektorem i powiem ze na zimnym silnuku jest idealnie, za to jak tylko sie rozgrzeje zaczyna przerywac, moze to byc cos zwiaane z wtryskiem ??ewentualnie filtr paliwa lub cos takiego?
Help panowie bo ja juz powoli nie daje rady;/
pozdro

: 27 maja 2007, 20:40
autor: Kornel
Magikiem od 7A to nie jestem, ale jak sonda lambda?

: 27 maja 2007, 21:09
autor: jmm
KorNoLio pisze:Magikiem od 7A to nie jestem, ale jak sonda lambda?
No sprawdx tez, ciekawe jeszcze jak stukowce, kumpel na wywalonych stukowcach w 7A miał takie objawy.

: 28 maja 2007, 11:55
autor: teejay
wszystko ok, ale co to sa stukowce??
a dzisiaj sie przwiozlem i kurde jest tak jakby paliwo nie dochodzilo czasami, jedziesz, zmieniasz bieg, a tu szarpie i przerywa, czasami nie reaguje na gaz, tzn. dojezdzzasz do skrzyzowania, 1 i chcesz jechac a tu nic..wytocze sie, wcisne gaz i po kilku sekundach zastanowienia dopiero jedziemy, no i czasami nie schodzi z obrotow wogole......nie mam pojecia.

: 28 maja 2007, 12:03
autor: Kornel
Czujniki spalania stukowego. Ogólnie czujnik spalania stukowego trudno jest sprawdzić, najlepiej jakby wykazały cos kody błyskowe. Ale słyszałem też taką opcję aby podłączyć miernik do czujnika i ustawić na jak najmniejszy zakres napięcia. Wtedy uderzasz w czujnik lekko jakims kluczem i powinieneś zaobserwować jakiś skok napięcia. Lepiej było by to widoczne na oscyloskopie.

Ale zacznij od kodów błyskowych a potem jak nic nie pokaże to będzie można dalej myśleć.

Posprawdzaj WN świece, i sondę. W 7A też napeno istnieje coś takiego jak czujnik temperatury dla układu wtryskowego, to też może być przyczyną.

: 31 maja 2007, 17:08
autor: teejay
sprawdzilem sensory i sa do wymiany.....yle ze Pan powiedzial ze jest zielony i niebieski;/ ktory idzie do przodu a ktory do tylu i czy rzeczywiscie one sa w takich kolorach?? kiedys ja bede pomagal:)
dzieki z gory

: 31 maja 2007, 18:49
autor: jmm
JAk sprawdze w swoich kolory to Ci powiem, jaka kolejność ;-)

: 02 cze 2007, 15:23
autor: tomek1122
a tak wogole to gdzie/w jakim miejscu 7A ma czujniki SS... ?????????

: 02 cze 2007, 21:57
autor: teejay
poprawej stronie bloku, jeden widac z gory z przodu, a drugi chyba gdzies z tylu jest, ale nie jestem pewny bo go jeszcze nie widzialem

: 03 cze 2007, 15:08
autor: jmm
Na poziomie 2 i 4 cylinndra zdaję się, ciężko je zauważyć, a jeszcze trudniej wykręcić ;-)

: 04 cze 2007, 10:24
autor: SPEED
Ja w swojej też mam taki problem komputer pokazał błąd przeplywomierza ,sondy lambda i czujnika spalania detonacyjnego .
I tu rodzi sie moje pytanie jak skasować błędy w kompie (wersja z trzema przewodami diagnostycznymi ) znalazlem tylko jak skasować bledy z dwoma przewodami diagnostycznymi.