Strona 1 z 1

[2.3 NG] Poziom płynu do chłodnic opada po nagrzaniu silnika

: 24 lut 2010, 00:03
autor: papaj
witam, mam taki problem, otóż ostatnio zauważyłem ze jak jest silnik zimny to płynu chłodniczego w zbiorniczku jest tak jak ma być, a jak się auto nagrzeje to już pozostaje tylko połowa, i tak cały czas, ktoś wie o co chodzi?

Na przyszłość proszę tytułować wątki zgodnie z regulaminem (aby tytuł streszczał istotę problemu).

: 24 lut 2010, 13:43
autor: dziuba
a przy nagrzanym silniku do sprawdzenia poziomu odkręcałeś korek? w naszych autkach są układy ciśnieniowe. podczas nagrzewania wytwarza ciśnienie które ściska płyn w układzie podwyższając temp. wrzenia i sprawność całego układu

: 25 lut 2010, 09:26
autor: Motostacja pl
Hmy. Dziwna sprawa. Przy ewentualnym zapowietrzeniu układu była by odwrotna sytuacja. Sprawdź jeszcze ten korek o którym pisze kolega wyżej, bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. Długo tak masz?

: 25 lut 2010, 11:45
autor: papaj
no w sumie jakies pol roku, i irytuje mnie to bo jak sie silnik zagrzeje to miga kontrolka od płynu, a sprawdzałem na ciepłym z zakreconym korkiem

na PW mi ktos napisał ze tez tak ma

: 25 lut 2010, 15:00
autor: grze
Sytuacja bardzo dziwna. Mam parę pytań w związku z tym.
1) czy ogrzewanie chodzi tak jak należy? Termostat działa prawidłowo? Tzn. otwiera na duży obieg i wszystkie węże i cała chłodnica robią się gorące na rozgrzanym silniku? Nie rozpycha węży na rozgrzanym silniku?
2) Próbowałeś rozgrzać silnik na postoju z odkręconym korkiem od zbiorniczka? Czy wtedy sytuacja ma się podobnie? Próbowałeś podmieniać korek?

: 25 lut 2010, 15:06
autor: Motostacja pl
dziuba pisze:w naszych autkach są układy ciśnieniowe. podczas nagrzewania wytwarza ciśnienie które ściska płyn w układzie podwyższając temp. wrzenia i sprawność całego układu
Tak, ale nie są to jakieś duże ciśnienia, maks 1,5 bara. Po za tym woda jest o wiele mniej ściśliwa niż powietrze, dlatego mało prawdopodobne żeby w układzie panowało aż tak duże ciśnienie że w ten sposób ścisło by wodę. Prędzej pękłyby węże.

Sporo kiedyś nawalczyłem z układem chłodzenia i generalnie z tego co zauważyłem to czy silnik jest ciepły czy nagrzany poziom płynu powinien być mniej więcej taki sam. Przy dobrze działającym układzie wahania poziomu płynu są naprawdę minimalne.

: 25 lut 2010, 15:14
autor: dziuba
tak kolego przyznaje Ci racje. może węże tak sie rozciągają ale takie ciśnienie to tylko mogłoby być gdyby korek był uszkodzony

: 25 lut 2010, 15:20
autor: troll oslo
Ja znowu mam inne doswiatczenia plyn g30 50 na 50 po nagrzaniu powieksza objetosc tak jest w daf-ach przy kturych pracoje i tak mam w audi bo wymienilem plyn na g30

: 25 lut 2010, 15:23
autor: Motostacja pl
troll oslo pisze:Ja znowu mam inne doswiatczenia plyn g30 50 na 50 po nagrzaniu powieksza objetosc tak jest w daf-ach przy kturych pracoje i tak mam w audi bo wymienilem plyn na g30
Hmy, no nie wiem czy jest to zależne od płynu. Ja zawsze używałem Kulera, teraz mam Dynagela i poziom płynu stoi na tym samym poziomie cały czas. Ale zresztą mniejsza o to bo tutaj sytuację mamy całkiem odwrotną.

: 26 lut 2010, 00:28
autor: papaj
grze pisze:1) czy ogrzewanie chodzi tak jak należy? Termostat działa prawidłowo? Tzn. otwiera na duży obieg i wszystkie węże i cała chłodnica robią się gorące na rozgrzanym silniku? Nie rozpycha węży na rozgrzanym silniku?
ogrzewanie funkcjonuje ok
termostat jes chyba walniety bo auto grzeje sie do 70 stopni, jedynie w korku podchodzi do 90
czy nie rozpycha wezy- musze to sprawdzic
grze pisze:2) Próbowałeś rozgrzać silnik na postoju z odkręconym korkiem od zbiorniczka? Czy wtedy sytuacja ma się podobnie? Próbowałeś podmieniać korek?
nie robiłem tego, sprawdze i dam znac

a co do korka to to sa one w sklepie dostepne?

: 26 lut 2010, 11:24
autor: grze
papaj pisze:grze napisał/a:
1) czy ogrzewanie chodzi tak jak należy? Termostat działa prawidłowo? Tzn. otwiera na duży obieg i wszystkie węże i cała chłodnica robią się gorące na rozgrzanym silniku? Nie rozpycha węży na rozgrzanym silniku?



ogrzewanie funkcjonuje ok
termostat jes chyba walniety bo auto grzeje sie do 70 stopni, jedynie w korku podchodzi do 90
czy nie rozpycha wezy- musze to sprawdzic
w takim razie sprawdź ten termostat. zobacz czy zaszybko nie otwiera Ci na duży obieg. jeśli termostat jest zablokowany w pozycji otwartej, to czym prędzej go wymień. pamiętaj aby nowy termostat przed montażem sprawdzić termometrem wyskalowanym do 100' w garnku z wodą. Kolega ostatnio zakładał termostat Vernet i sprawuje się bardzo dobrze.
papaj pisze:a co do korka to to sa one w sklepie dostepne?
korek to najlepiej z ASO ale niestety są one dość drogie. zamienniki są o wiele tańsze ale jest na forum wiele złych opinii na ich temat.
możesz zacząć od sprawdzenia swojego korka. pod koniec tego wątku pojawia się ciekawy temat naprawy korka :arrow: https://audi80.pl/80-b4-20-abk-93r-c ... t38350.htm

: 13 lip 2010, 13:49
autor: papaj
witam, dzis robiłem próbe termostatu i otwiera sie minimalnie przed 90cioma stopniami no i razem z otwarciem termostatu od razu poziom płynu spada do 1/4 zbiorniczka:/ ktos ma sugestie co to może być? zapowietrzony układ? ja juz sam nie wiem

: 14 lip 2010, 08:05
autor: czester-11
zapowietrzony.!!

: 14 lip 2010, 11:21
autor: Lukaszbroz
Ja napisze trochę inaczej..Miałem kiedyś poldolota na zagrzanym silniku płyn wysysało ze zbiorniczka, a gdy się go złasiło to było słychać i widać jak z powrotem nachodzi do stanu. Taka było przez prawie rok aż w końcu padła uszczelka pod głowica. Po jej wymianie ustał problem ze znikającym płynem.

Możliwe że u Ciebie tez zaczyna się tak dziać.