Strona 1 z 1
[B4 NG LPG] Cieknący rozdzielacz
: 05 mar 2010, 16:02
autor: Padre (LDZ)
Witam
Podczas wymiany filtra zauważyłem, że paliwo z rozdzielacza cieknie mi na filtr. Z zewnątrz rozdzielacz jest suchy, przy korektorze również. Czy ktoś ma jakieś sugestie, gdzie szukać nieszczelności?
: 05 mar 2010, 17:02
autor: Leszek
Z tego co słyszałem, to jest tam jakiś oring (gumka) do wymiany.
: 05 mar 2010, 17:08
autor: luk448
Albo oring gumowy albo miedziana podkładka.Słyszałem o takich dwóch wersjach.A bardzo Ci cieknie Padre (LDZ), ?
: 05 mar 2010, 17:26
autor: Padre (LDZ)
No dosyć konkretnie. Filtr był mokry, zresztą nie tylko filtr. Na benie jeżdżę tylko po rozruchu. Nie wiem co by było, jak bym jeździł non stop. Tak się zastanawiam jak by wyglądała próba wymiany tego uszczelniacza.
Czy ktoś z Was rozbierał to ustrojstwo? Ja wyjąłem ten tłoczek. Oprócz oringu na łączeniu rozdzielacza z przepływką i nakrętki z gumową nakładką na końcu nie wiedzę tam nic co mogłoby być bezpośrednim uszczelnieniem tłoczka. Coś dziwne mi się to wydaje na pierwszy rzut oka. Jeszcze się nie czuje na siłach, żeby rozebrać cały rozdzielacz.
: 06 mar 2010, 09:52
autor: troll oslo
Mam jakis rozdzielacz na stanie na wielkanoc jade do polski (od 16 lat nie mialem polskiej wielkanocy juz sie ciesze do bialego) i moge go zabrac i ci wysle to bedziesz mial na trenowanie to jest od 100 ze ng kjet 1 czyli starsze niz nasze. A sada dziala?
: 06 mar 2010, 09:58
autor: Padre (LDZ)
Sondy jeszcze nie sprawdzałem, bo się śnieg rozpadał, a niestety w moim przypadku jeśli chodzi o serwis auta to tylko "outdoor"

. Dzięki raz jeszcze

.
Co do rozdzielacza, to naprawdę nie chciałbym nadwyrężać twojej uprzejmości, chociaż nie ukrywam, że chętnie bym wykonał taką "sekcję zwłok" :mrgreen: .
: 06 mar 2010, 10:15
autor: troll oslo
no to mowisz i masz....
ale jak juz pisalem to wysle w czwartek przed wielkanoca...
bedziesz mial co robic w swieta .. zamiast malawac i piescic jajka to bedzie sekcaj zwlok ... :mrgreen:
: 06 mar 2010, 22:54
autor: papaj
opisz pózniej co i jak z tym uszczelnieniem, bo mi tez wali PB na filtr powietrza i chetnie bym zrobił z tym porządek
: 06 mar 2010, 23:18
autor: Karto
Koledzy rzućcie okiem na tą stronę:
http://audi200tq.dzs.pl/uklad-paliwowy/ ... cz-paliwa/
Udało mi się kiedyś znaleźć i do dzisiaj pieczołowicie przechowuje w zakładkach:)
: 07 mar 2010, 08:01
autor: Padre (LDZ)
Ok, przeczytałem ten poradnik. Jedna rzecz mnie zastanawia. Ta nakrętka regulacyjna, ktorą niby trzeba sobie zaznaczyć. U siebie ją wykręciłem i po wkręceniu też się zacząłem zastanawiać czy ma ona wpływ na zakres pracy tłoczka. Dlatego przy pomocy suwmiarki sprawdziłemile ile tłoczek wystaje przy różnej ilości obrotów tej nakrętki. Zakres nie zmienia się wcale, albo zmienia się niezauważalnie. Cały rozdzielacz rozłoże dopiero jak trochę "potrenuje" :mrgreen: na tym od Emila. Jeśli coś zwalcze, to nieomieszkam się podzielić doświadczeniami.
Mam jeszcze jedno pytanie przy okazji. Czy orientuję ktoś się przy jakim wychyle tarczy przepływki dotyka ona tłoczka? Wrzy rozbieraniu nie zwróciłem uwagi, a po złożeniu tego zauwazyłem, że tłoczek dotyka ramienia nie od samego początku, tylko w pewnym momencie.
: 07 mar 2010, 11:52
autor: troll oslo
Nie jestem pewien ale cos gdzies kiedys czytalem ze tam ma byc odstep ale jaki... 1.5mm? Nie moge tego znalesc..
: 09 mar 2010, 07:12
autor: Padre (LDZ)
Poprawka do tego co pisałem wcześniej. Zakres pracy tłoczka jednak zmienia się wraz ze zmianą położenia tej nakrętki regulującej. Co się tyczy cięknącego rozdzielacza, to pozostaje mi wymienić oring przy podstawie. Ten na styku z przepływomierzem. Obawiam się, że sam tłoczek z racji swojej konstrukcii i sposobu działania nie jest uszczelniony żadną uszczelką. To co powoduje jego uszczelnienie to pasowanie. No chyba, że wpływ na przecieki mają też elementy wewnętrzne rozdzielacza, ale to będe mógł sprawdzić dopiero po "sekcji" 8-) .