Strona 1 z 1

[B3 2.2 KV LPG]samochód zamulony-LPG, żle działająca benzyna

: 07 mar 2010, 01:59
autor: fire109
Witam
Mam zamiar poprawić trochę stan techniczny mojej Audi 90 Quattro 2,2 KV(benzyna+gaz) 136KM Mechaniczny Wtrysk Wielopunktowy(silnik 130tys km po szlifie) , chciałbym zlikwidować następujące wady:
-samochód na gazie wolno wkręca się na obroty,jest bardzo zamulony jak na swoja moc(posiadam też Audi 80 1,8S 90KM i przyspiesza ona porównywalnie)
-gdy silnik jest zimny i pracuje na gazie to gaśnie trzeba trzymać wciśnięty pedał gazu gdy jest rozgrzany wszystko jest w normie.
-samochód dłuższy czas nie pracował na benzynie ponieważ był uszkodzony rozdzielacz paliwa(kiedyś jak się jeździło na gazie strzelało w kolektor ssący i chyba z tego powodu uszkodziła się benzyna)
po wymianie rozdzielacza paliwa samochód pracuje na benzynie lecz podczas dodawania gazu silnik się dusi ale stopniowo wciskając pedał gazu obroty rosną i jakiś czas temu przy 6tys obrotów na benzynie
tak pierdykło że aż rozerwało tłumik.
-auto ma odłączony komputer który steruje ilością podawanego gazu a w jego miejsce jest zamontowana śruba do tej regulacji dawki gazu(o ile obrotów odkręcić śrubę?)

Liczę na waszą pomoc.

_uwaga

: 07 mar 2010, 07:44
autor: kacper85
Na początek zmień tytuł wątku bo nie dałeś tagów w tytuł tematu. Jest to Twój pierwszy post wogóle na forum a wypadało by najpierw sie przywitać w odpowiednim dziale. Polecam lekture TEGO i TEGO TEŻ zanim mody spacyfikują Twój wątek.

: 07 mar 2010, 23:34
autor: fire109
może teraz ktoś się wypowie

: 08 mar 2010, 12:32
autor: Padre (LDZ)
Wydaje mi się, że silnik KV jest dosyć podobny konstrukcyjnie do NG jeśli chodzi o system zasilania. Pewnie jest to inna wariacja na temat k- jetronica, ale ogólne zasady i ogólne niedomagania powinny być podobne.
Na temat niedomagań NG jest sporo na forum. Poszukaj
Na pewno rzeczy takie jak szczelność dolotu i węży podciśnieniowych, ustawienie zapłonu, rozrządu i sprawność pewnych czujników.
Ogólnie proponuje trzymać się zasady, że najpierw doprowadzić auto do stanu używalności na pb, a potem zająć się instalacją gazową.

: 08 mar 2010, 20:45
autor: troll oslo
Na bezynie mulowaty i strzaly w tlumik to typowy objaw zbyt bogatej mieszanki. Ty w tym czyms masz warmup-a? I czujnik czasowo termiczny? Jak z ich dzialaniem?

: 10 mar 2010, 22:09
autor: fire109
możesz wytłumaczyć czym się reguluje skład mieszanki, jak zrobić żeby mniej benzyny dostawał bo jest tak jak gdyby go zalewało? a czy mam tego warm-upa to nie wiem bo nie bardzo kojarzę co to takiego.

: 11 mar 2010, 22:59
autor: troll oslo
nie znam tego silnika wiec nie jestem pewien co tam siedzi jaka to generacja kjeta
napewno dobrze podales kod silnika?
miesznke regulujesz imbusem 4mm a ten wchodzi w zaslepiona dziurke miedzy gume nad tzlezem przeplywomnierza a rozdzielaczem paliwa... jak nie wiesz gdzie to pewnie nie znajdziesz...
jest to dobrze opisane na forum capri podawqalem gdzies juz tu ten adres...

: 12 mar 2010, 20:07
autor: fire109
Chodzi o zawór iglicowy, do regulacji ilości paliwa powracającej do baku?
A silnik na pewno jest KV.

: 13 mar 2010, 11:52
autor: luk_OP_Q89
fire109, KV jest na K-jecie a NG na KE-jecie to bardzo podobne konstrukcje.

Masz dwie opcje albo wejdz do naszego centrum poczytaj "sam naprawiam..." czy "obsługa audi 80 i 90..." .Albo wstaw auto do mechanika który zna motorki na mechanicznym wtrysku.
Jeśli sam chcesz działać poznaj budowę i zasady działania ukł.zasilania w swoim piecu , następnie poczytaj forum (mając już jakąś wiedzę na temat budowy zrozumiesz o czym mowa w postach oraz które są wartościowe.)

Najpierw musisz doprowadzić do porządku ukł.zapłonowy i szczelność dolotu potem pb , potem gaz.
Prawdopodobnie jedno i drugie zasilanie nie działa prawidłowo.

: 13 mar 2010, 16:56
autor: fire109
Audi 90 quattro były seryjnie produkowane z silnikami KV? samochód jest z 89r i miał przeszczepiony silnik jeżeli się nie mylę w 97r.

: 23 mar 2010, 16:52
autor: fire109
będę musiał kupić zestaw naprawczy do parownika bo w tym też może być przyczyna, od 2003 roku nie był on regenerowany... i wezmę się do regulacji benzyny.
A co do parownika to co się w nim reguluje? jest tam jakieś pokrętło do regulacji membran? i jak ono działa?