Strona 1 z 2

[2.3 NG] Klepiace Zawory :/

: 21 mar 2010, 18:29
autor: KAIN
Witam wyremontowałem ostatnio silnik panewki,pierścienie,oleje,wszystkie uszczelki,wszystkie zawory,prowadnice,popychacze głowica kompletnie była zrobiona i gdy jadę normalnie wszystko jest spoko ale gdy mu przycisnę i silnik wkręca się na wysokie obroty słychać taki dźwięk jak by przykładowo śrubka pod deklem latała i jak stanę to zawory klepią po 5 minutach postoju przestają możliwe ze pompa oleju padnięta :?:

: 21 mar 2010, 18:42
autor: luk_OP_Q89
Samoregulatory luzu zaworowego(hydrauliczne) sprawdzone?
Możliwe że któryś klepie.
Poczytaj forum jest o tym sporo.
Nowy ok.25zł.

: 21 mar 2010, 18:48
autor: KAIN
wszystkie są nowe kupione i dlatego nie wiem dlaczego zawory klepią dla mnie to jest dziwne widzę ze tez masz NG jak odkręcasz korek oleju i patrzysz na wałek to jest suchy czy cały w oleju ?? bo u mnie jest prawie suchy mało co oleju na nim :-/ jeszcze się zastanawiam czy przewody od wtrysku nie przemieniłem i nie regulowałem zapłon jeszcze :-P

: 21 mar 2010, 18:50
autor: Motostacja pl
KAIN pisze:bo u mnie jest prawie suchy mało co oleju na nim
Czyli coś jest nie halo. Tak jak by góra przy wysokich obrotach nie dostawała oleju.

: 21 mar 2010, 20:43
autor: hakanos007
Kolegopierwsze co sprawdz to popychacz w vacum pompie!!!!
to banalne a uwierz mi że bedziesz sie jeszcze smiał!!
Odkręć vacum pompe,wyjmij ten popychacz...zamontuj spowrotem vacum i zrób testa.
Odkręcenie vacum to mega prostota...dwie nakrętki i to wszytko

: 21 mar 2010, 21:28
autor: KAIN
wiem bo rozbieram sam ten silnik ale tobie chodzi wyjąć popychacz i bez niego złożyć czy rozebrać wyciągnąć i sprawdzić czy się nie zawiesił i złożyć z powrotem ??

: 21 mar 2010, 22:07
autor: hakanos007
najpierw wyjmij i załóż bez.Jeżeli okaże się że to wina vacum pompy to masz pare wyjść.
Albo odwrucic popychacz tj.wsadzic go odwrotnie,kupic nowy...ale to nie zawsze może wynikac z winy popychacza!i ostatnia szansa..zrobić planowanie podstawy vacum pompy tak aby zgubić to co sie uklepało.No chyba że masz możliwość dorobienia takiego popychacza ale wtedy musiał byś robić to metodą prób i błędów bo wymiar może okazać się minimalny a efekt walenia okrótny

: 21 mar 2010, 23:06
autor: KAIN
wyjmę go całkowicie i zobaczymy jak to będzie chodzić jak na razie dzięki za info ;-)

: 21 mar 2010, 23:34
autor: seba6891
KAIN pisze:dźwięk jak by przykładowo śrubka pod deklem latała
mam podobny problem. tez wymienilem niedawno hudro i po tygodniu od wymiany zaczelo sie odzywac na jednym zaworze tylko po nagrzaniu silnika, na zimnym za to cisza.
KAIN pisze:jak odkręcasz korek oleju i patrzysz na wałek to jest suchy czy cały w oleju ??
KAIN, ja tez tak mam po zgaszeniu silnika, tzn jest taka cieniutka warstwa oleju ale brak rys na krzywce ktore po roku jazdy (od kiedy mam 90-tke) raczej powinny sie pojawic z powodu braku oleju

: 22 mar 2010, 07:57
autor: hakanos007
po remoncie silnika nikt nie wleje mineralnego o gęstości hipola do skrzyń biegów!!!syntetyk albo półsyntetyk ma najlepsze parametry smarne ale nie jest glutem żeby nie spływał z wałka

: 22 mar 2010, 12:11
autor: papaj
u mnie tak było, i okazało sie ze wymiana oleju wraz z filtrem załatwiła problem, po ok 9 tys znow ten sam objaw, czyli znow olej do wymiany, po prostu nie mial juz tej gestosci, robi sie bardzo rzadki i pompa nie daje rady cisnąć go do góry

: 22 mar 2010, 12:32
autor: hakanos007
papaj nie wiem czy pamietasz ale ja również po remoncie motoru miałem problem tłuczenia.Wszyscy mechanicy załamywali ręce i sugerowali jedno..ponowną rozbiórkę motoru!!Twoja wypowiedz zasugerowała mi że fakt..może byc to wina oleju..wymiana nic nie dała aż wkoncu sam wywaliłem popychać z vacum pompy.Okazało się ze to on...a nikt o tym nawet nie pomyslał...to tłuczenie było tak silne...tak mocno rozchodziło sie po całej obudowie zaworów..

: 22 mar 2010, 15:54
autor: KAIN
seba6891,

no to masz tak jak ja olej zalany 10w40 mobila jak na razie zrobilem po remoncie jakies 400km zostane dzis po pracy i sprawdze ja vacum pompe

: 23 mar 2010, 10:32
autor: luk_OP_Q89
KAIN, Nie powinno się odpalać motoru zaraz po wrzuceniu nowych samoregolatorów(choć pewnie godzinka ci zeszła zanim wrzuciłeś pokrywę klawiatury a to wystarczy).Wszystkie elementy przed montażem powinny być pokryte olejem a nowe samoregulatory wrzucone do oleju (nowego) przed montażem.Zakładanie "na sucho" lub odpalenie zaraz po wrzuceniu samoregulatorów może doprowadzić do ich uszkodzenia.
Czy przy składaniu nie zapomniałeś o żadnym uszczelnieniu?
Zerknij do Centrum jest tam pozycja "Sam naprawiam Audi 80/90 jest tam parę słów na temat zatrzymywania oleju "na górze" po zgaszeniu motroru.

Temat vacum rozwałkowany na forum.Jak pisałhakanos007, łatwo to sprawdzić i wyeliminować.

: 17 kwie 2010, 23:23
autor: KAIN
luk_OP_Q89 pisze:KAIN, Nie powinno się odpalać motoru zaraz po wrzuceniu nowych samoregolatorów(choć pewnie godzinka ci zeszła zanim wrzuciłeś pokrywę klawiatury a to wystarczy).Wszystkie elementy przed montażem powinny być pokryte olejem a nowe samoregulatory wrzucone do oleju (nowego) przed montażem.Zakładanie "na sucho" lub odpalenie zaraz po wrzuceniu samoregulatorów może doprowadzić do ich uszkodzenia.
Czy przy składaniu nie zapomniałeś o żadnym uszczelnieniu?
Zerknij do Centrum jest tam pozycja "Sam naprawiam Audi 80/90 jest tam parę słów na temat zatrzymywania oleju "na górze" po zgaszeniu motroru.

Temat vacum rozwałkowany na forum.Jak pisałhakanos007, łatwo to sprawdzić i wyeliminować.
przy składaniu wszystko było smarowane olejem i dobrze poskładane po dłuższym szukaniu przyczyny w końcu doszedłem ze to wina zapłonu miałem przestawiony i to sporo przez to mi zawory klepały. :-P