Strona 1 z 1
[B4 2.3NG + gaz]Nie chce odpalać na benzynie
: 27 mar 2010, 10:04
autor: sami
Panowie mam taki problem z autem który próbuję rozwiązać już prawie od 6 miesięcy i nic,odwiedziłem nawet fachowca który pomierzył mi wszystkie układy elektryczne jakimiś przyrządami i nic nie znalazł.Otóż auto nie chce odpalać na benzynie,jak zimne czasem załapie,ale jak już dostanie temp to nie odpali.Wcześniej jeszcze odpalało mi na ciepłym jak odpiąłem czujnik temp,ale teraz i to nie zawsze pomoże.Auto jak odpalę na gazie i przełączę na benzynę to chodzi równo,nie szarpię,ma moc i można nim bez problemu jechać.Dodam że wymieniałem czujnik temp na nowy bosha,sondę lambdę,kable,świece,kopułkę,czujnik halla sprawdzony,przepływka też sprawdzona,już nie mam pomysłów co dalej z tym robić.Może wy coś pomożecie,doradzicie albo znacie jakiegoś fachowca który zna się na mechanicznych wtryskach.Z góry dzięki za pomoc
: 27 mar 2010, 11:55
autor: hakanos007
Witam.Podepnę się pod temat.
U mnie sprawa wygląda trche inaczej..auto na ciepłym odpala bez problemu..gorzej na zimnym..czasami musze krecic nawet dwa trzy razy...odpala i gaśnie...odpala i gaśnie.No chyba ze bede odpalał i wciskał gaz.Auto na benzynie jak jest zimne to pracuje w miare równo...jak sie rozgrzeje to faluje od 800do 1200 obr.Na gazie pracuje równiej ale obroty ma za małe..od 750obr. i czasami zawieszają się na 1200 na jałowym.Auto nie ma mocy..słabo jedzie i na benzynie i na gazie.Wszytsko jest sprawne.Wymienione kable,świece,sonda,cewka,kopułka,palec,filtr paliwa i powietrza.
Jest możliwe to przestawił sie rozrząd???
: 27 mar 2010, 19:55
autor: sami
u mnie też na benzynie nie miał mocy i jak byl zimny to trzymal obroty a jak się rozgrzal to falowal ale ustawiłem dawkę paliwa na przepływce imbusem na równe 900 obr i podkręciłem obroty śróbką na przepustnicy na 1000 i teraz chodzi cały czas równo czy to zimny czy ciepły.A u ciebie może być winny wtrysk rozruchowy który powinien podawać paliwo jak auto jest zimne,gdy jest nie sprawny to ciężko jest odpalić zimne auto.U mnie auto ma swoje humory bo raz odpala mi na benzynie cały czas,czy zimny czy ciepły a raz wogóle nie chce odpalać-przeważnie jest to drugie,i nie mam pojęcia co nu jest
: 27 mar 2010, 21:33
autor: hakanos007
mieszanke bede musiał ustawic napewno bo na pb do 2 tys obrotów benzyna tak jak by sie dusi ale nie zawsze...czasami jest płynnie.Ale czemu to auto ma takiego muła?i na pb i na lpg..mikser tak az mogł to zamulic??..moze bez kitu to rozrząd ....zgłupiałem juz
: 28 mar 2010, 11:37
autor: dziuba
kolego sami sprawdz czy tależyk przepływki masz dobrze ustawiony, byc może masz go za nisko. wtrysk rozruchowy raczej dobry bo na zimno odpala. dawka paliwa do poprawienia, i przede wszystkim sprawdzić szczelność dolotu.
Podobnie hakanos007 tylko że dodatkowo sprawdz czy nasz dobry potencjometr przepływomierza, czy tależyk się nie zacina. a jaki masz mikser? z pustym przelotem czy ze stożkiem?
: 28 mar 2010, 11:44
autor: sami
Tależyk na przepływce ustawiałem i regulowałem dawkę paliwa ale nie wiem czy dobrze,jak to można sprawdzić czy dawka paliwa jest dobra?bo ustawialem na słuch,jak auto przestawało falować i reagowało płynnie na naciśnięcie gazu to tak już zostawiałem
: 28 mar 2010, 11:54
autor: dziuba
i tak zostaw. pojeżdzisz troche, zobaczysz jakie masz spalanie. będzie w nornie to masz problem z głowy. jak chcesz załatwić to szybciej to musisz wybrać się na test spalin
: 28 mar 2010, 13:31
autor: hakanos007
mikser jest ze stożkiem o ile się nie myle. Przepływka jest w idealnym stanie ale nie zbyt wiem jak sprawdzic potencjometr
: 28 mar 2010, 20:27
autor: sami
A więc powiedzmy że mam dobrze uregulowaną przepływkę i dawkę paliwa,w takim razie co jeszcze może być przyczyną że auto raz odpala a raz nie na benzynie?
: 29 mar 2010, 03:04
autor: Padre (LDZ)
sami pisze:A więc powiedzmy że mam dobrze uregulowaną przepływkę i dawkę paliwa
Mieszankę regulowałeś na słuch, do tego kręciłeś srubą podparcia przepustnicy
Taak, na pewno masz dobrze :mrgreen: .
Ech...
: 29 mar 2010, 07:48
autor: troll oslo
Tez tak myslalem jak ty na sluch to sie komarka ustawialo w ng sa procedury jak to zrobic na dodatek opisane tu na forum ba nawet sa fotki ale trzeba poszukac..
Mieszanke i obroty ustawiles w wlasnie taki sposob jak tego sie nie powinno robic.
W ng obroty sa nieregulowalne wszedzie to pisze
: 29 mar 2010, 08:07
autor: sami
Ale gdybym nie poregulował dawki paliwa na przepływce to wogółe nie dało by się jeździć na benzynie,a tak to przynajmniej obroty trzyma,ma moc,tylko że nie chce odpalać.Szukałem na forum jak ustawia się dawkę paliwa ale niestety albo nie mogę znaleść albo nie umiem szukac,jeśli ktoś z was mógłby mnie nakierować na ten temat
: 29 mar 2010, 08:34
autor: troll oslo
Wpisz w szukajke regulator cisnienia post 13 -80 b3 2.0 3a- regulacja dawki paliwa- to kopalnia wiedzy tam jest opisane co i jak ruwniez dla ng robi sie tak samo linka nie wkleje bo uzywam komorki i niemoge wyciac i wkleic brak opcji.
: 29 mar 2010, 18:52
autor: hakanos007
dziuba, Podobnie hakanos007 tylko że dodatkowo sprawdz czy nasz dobry potencjometr przepływomierza, czy tależyk się nie zacina. a jaki masz mikser? z pustym przelotem czy ze stożkiem?
mikser jest ze stożkiem o ile się nie myle. Przepływka jest w idealnym stanie ale nie zbyt wiem jak sprawdzic potencjometr
: 29 mar 2010, 19:20
autor: ciechan
miałem przez 1 dzień c4 2.3 z LPG i pozbyłem się, bo miał duże problemy z odpalaniem na PB a na LPG było zbyt zimno, podobno te silniki nie lubią gazu a że akurat to moje autko miało już LPG z 9 lat to taki właśnie był tego efekt