Strona 1 z 2

[B3/B4 2.3 NG]Falujace obroty

: 19 maja 2007, 22:26
autor: Stanley
Witam doniedawna bylem szczensliwym posiadaczem 90 quattro ale niestety teraz mam maly problem z silnikiem nierowno mruczy,na wolnych obrotach raz jest 1000 apochwili 1300 i tak w kolko wachluje.Na zasilaniu gazem to jusz wogle niemoge na luzie go trzymac bo zdycha calkiem.Tak jak wyczytalem w postach ze to niby na 99% sonda to wziolem i wymienilelem niestety bez najmnieszego rezultatu.Juz niewiem co mam robic a mam bzika na punkcie audi.Wczesniej niemialem zadnych problemow jedynie terz sonde wymienialem,pomurzcie blagam. :cry:

: 19 maja 2007, 22:33
autor: Radek5V
A silniczek krokowy może padł?

: 19 maja 2007, 22:36
autor: kilerek 23
silniczek krokowy a moze wyczyść przepustnice.... albo sprawdz dokładnie wszystkie podciśnienia..... pozdro!!!! ;-)

: 19 maja 2007, 22:44
autor: PABLO
Ojciec miał ostatnio podobny problem w Uno. Silnik chodził nierówno, gasł itp... Okazało się że były pęknięte 2 węże podciśnieniowe. Węże naprawione i wszystko wróciło do normy. Proponowałbym zacząć od tego a jak to się wykluczy to zostaje silnik krokowy i przepustnica do sprawdzenia

: 19 maja 2007, 23:20
autor: marko
Po sprawdzeniu podstawowych elementów zobacz jeszcze sonde lambda i komputer

: 22 maja 2007, 21:12
autor: Kornel
Odsyłam do dziłu download--> Instrukcję naprawcze Audi 80/90--> poradnik dot. falowania obrotów.

: 22 maja 2007, 22:55
autor: kacprzak_1982
Z tym silnikiem krokowym to nie byłbym taki pewny po z tego co wiem to służy on do odcinania paliwa przy jeździe rozpędem np z górki. Ja u siebie miałem miałem problem z silnikiem krokowym bo mi szarpał jak przyspieszałem albo hamowałem silnikiem. Wymieniłem i gitarka.

: 23 maja 2007, 00:11
autor: McGiver
a ja stawiam na to że strzelił gaz i troszke ci zrobił bałaganu z rozdzielaczem paliwa, sprawdz wszystkie podcisnienia od rozdzielacza aż po kolektory

: 23 maja 2007, 07:32
autor: Kornel
kacprzak_1982 pisze:Z tym silnikiem krokowym to nie byłbym taki pewny po z tego co wiem to służy on do odcinania paliwa przy jeździe rozpędem np z górki. Ja u siebie miałem miałem problem z silnikiem krokowym bo mi szarpał jak przyspieszałem albo hamowałem silnikiem. Wymieniłem i gitarka.
Skoro tak sądzisz o silniczku krokowym to jesteś w błędzie. Silniczek krokowy nie steruje paliwem tylko powietrzem.

: 23 maja 2007, 12:16
autor: Organista18
KorNoLio pisze:Silniczek krokowy nie steruje paliwem tylko powietrzem.
No oczywiście że tak! Ale przyczyn może wiele, sprawdź jak radzi McGiver, podciścienia

: 16 lip 2007, 22:55
autor: Zakaszewski
Podepnę się do tematu, ja mam tak że dopóki jest zimny to chodzi super i obroty są na 900 na benzynie i gazie.jak się nagrzeje to obroty rosną na 1300 na gazie, a na benzynie faluje od 1000 do 1300 obr.Może po takich objawach ma ktoś pewniaka jeśli chodzi o to co jest a jak nie to lece i sprawdzam wszystko jak piszecie wyżej.pozdroooooooooo!!!!!

: 16 lip 2007, 23:02
autor: Kornel
Zakaszewski pisze:Podepnę się do tematu, ja mam tak że dopóki jest zimny to chodzi super i obroty są na 900 na benzynie i gazie.jak się nagrzeje to na już obroty są na 1300 na gazie, a na benzynie faluje od 1000 do 1300 obr.Może po takich objawach ma ktoś pewniaka jeśli chodzi o to co jest a jak nie to lece i sprawdzam wszystko jak piszecie wyżej.pozdroooooooooo!!!!!
kolego miałem bardzo podobny problem. Tutaj masz link do tematu z AKP:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

A jeżeli chcesz jeszcze poczytać to do działu download--> instrukcje naprawcze--> i na 2 stronie: poradnik dot. falowania obrotów. Powinno pomóc.

: 17 lip 2007, 09:25
autor: Damian1406
PABLO pisze:Ojciec miał ostatnio podobny problem w Uno. Silnik chodził nierówno, gasł itp... Okazało się że były pęknięte 2 węże podciśnieniowe. Węże naprawione i wszystko wróciło do normy. Proponowałbym zacząć od tego a jak to się wykluczy to zostaje silnik krokowy i przepustnica do sprawdzenia
Tak to może być to o czym pisze PABLO, ja też miałem taki przypadek, zacząłem szukać dziury w całym, a tu wąż był pęknięty.
Tak na marginesie 90-tki są bardzo awaryjne.

: 17 mar 2011, 12:48
autor: Formoza
podepnę się pod ten post mianowicie mam problem z obrotami wahają mi się obroty w granicach od 400 do 800 i nie mam pojęcia to co może być raz chodzi dobrze raz źle. Jeszcze jedna sprawa to taka że muszę mieć cały czas wciśnięty ten guzik co jak dodaje się gazu to on zapodaje bogatszą mieszankę czy coś takiego jak to nie jest wciśnięte to nim tak rzuca że szok.

: 18 mar 2011, 08:53
autor: krystek
Formoza, sprawdz szczelność dolotu,guma łącząca wage z kolektorem,często też pękają węże od krokowca,sprwdż też czujnik temperatury cieczy,jak wygląda też tależyk na wadze czy nie jest wygjęty,mówię oczywiście o silniku 10v bo nie napisałeś czy to jest 10 czy 20v.