Strona 1 z 1

[Coupe 2.3 NG] Problem Z Czujnikami w ukadzie chlodzenia

: 17 kwie 2010, 23:43
autor: KAIN
Witam pech chciał ze jedno zrobię i następne wyjdzie a wiec teraz mam taki problem gdy zagrzeje się silnik gotuje płyn i wywala, wentylator się nie włącza a skazówka temperatury mi nie działa nie wiem dlaczego po zwarciu pinów w kostce przy dolnym czujniku w chłodnicy to wentylator się włącza wymieniłem trzy czujniki nie były takie tanie w chłodnicy był trzy pinowy czujnik nie oryginalny 1-95C 2-102C a kostka miała dwa i się zdziwiłem zamówiłem dwu pinowy czujnik teraz jest tak ze włącza się wentylator ale jak już płyn gotuje tego dużego górnego jeszcze nie wymieniłem wie ktoś który czujnik odpowiada jeszcze za wentylator a który za wskaźnik temperatury ?? chłodnica jest nowa termostat wyciągnięty nagrzewnica ominięta pompa wody nowa

: 18 kwie 2010, 08:40
autor: zakula81
Za wskazanie temp.na zegarze odpowiada czujnik w krućcu, który idzie do bloku. Jak stoisz przed silnikiem to po prawej stronie. Czujnik powinien być 3-pinowy, okrągły koloru szarego. Ze wentylator myślę, że nie ma więcej czujników. Układ chłodzenia masz odpowietrzony? Termostat się otwiera kiedy, jak mówisz "się gotuje"? Trochę cierpliwości i będzie ok.

: 18 kwie 2010, 13:29
autor: KAIN
termostatu wo gule nie mam układ jest odpowietrzony stoję przed silnikiem i widzę ze jak się już grzeje to waz który idzie od silnika do chłodnicy robi się twardy i bardzo gorący płyn w zbiorniczku się podnosi i zaczyna go powoli wywalać wtedy się wentylator włączy na chwile troszkę spadnie poziom i po chwili znowu tak za trzecim razem już całkowicie wywala płyn ze zbiorniczka

: 18 kwie 2010, 14:02
autor: Audi 80 Polska
Lepiej włóż termostat bo jeśli masz wyjęty to część płyn idzie małym obiegiem a część dużym (chłodnica). Termostat działa tak że zamyka jeden kanał a otwiera drugi, wyjęcie termostatu może nie przynieść oczekiwanego skutku.

: 18 kwie 2010, 14:49
autor: Zayebatsu
Ta jak pisze aldi, wsadzaj termostat jeśli jest dobry to powinieneś zaobserwować pierwszy spadek temperatury bez włączenia się wentylatora ponieważ otwiera sie termostat a potem dopiero jak temp. się zwiększy powinien chulać wiatrak. Od wentylatora jest tylko jeden czujnik u dołu chłodnicy a czujnik od wskaźnika to pisali koledzy wyżej. Jesli wymieniłeś czujnik od wskaźnika i nic to sprawdz styki przy zegarach.

: 18 kwie 2010, 17:16
autor: KAIN
termostat mam nowy i przy zamontowanym termostacie dzieje się to samo silnik się zagrzeje i tak jak by za późno się wiatrak włączał czujnik jest niby do 95C ale zanim ten gorący płyn spłynie z silnika na sam dol chłodnicy to się ochłodzi a na gorze go gotuje

: 18 kwie 2010, 17:27
autor: Audi 80 Polska
Jeśli chcesz aby się wcześniej włączał wentylator na chłodnicy to możesz zastosować czujnik od diesla, one mają niższą temperaturę załączania.

A masz szczelny korek? Może nie trzyma ciśnienia i dlatego wygania płyn.

Jeszcze jedna możliwość to uszkodzona uszczelka pod głowicą. Ja w poprzednim aucie tak miałem, gdy nie zakręciłem szczelnie korka w zbiorniczku wyrównawczym to momentalnie wywalało płyn, rano przy odpalaniu przez kilka sekund nie chodził na jeden gar do którego przesączał się płyn. Jeździłem aż całkiem nie puściła że miałem za sobą zasłonę parową.

: 18 kwie 2010, 17:33
autor: KAIN
korek mam nowy bo zgubiłem i kupiłem nowy silnik jest wszystko w porządku bo ma dopiero 400km po remoncie całkowitym mówisz ze czujnik od diesla ale to z jakiego bym musiał kupić żeby gwint spasował i kostka ?? :-P

: 19 kwie 2010, 20:55
autor: KAIN
kumpel ma golfa 2 gti może podejdzie korek zobaczymy co z tego wyjdzie ;-)

: 19 kwie 2010, 22:02
autor: zrywka
Jeszcze jedna możliwość to uszkodzona uszczelka pod głowicą. Ja w poprzednim aucie tak miałem, gdy nie zakręciłem szczelnie korka w zbiorniczku wyrównawczym to momentalnie wywalało płyn, rano przy odpalaniu przez kilka sekund nie chodził na jeden gar do którego przesączał się płyn. Jeździłem aż całkiem nie puściła że miałem za sobą zasłonę parową.

przy uszkodzonej uszczelce w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego tworzy się piana.

Jest jeszcze jeden czujnik włączania wentylatora z tyłu silnika