Sorki właściwie za ten temat znowu,bo wiem że już było coś podobnego,ale chcialbym dowiedzieć się jaki silnik lepiej wybrać w 80-tce jeśli chodzi i poj.2,3 10v czy 20v.Mialem okazję przejechać się tym mocniejszym,ale to za krótko żeby cokolwiek powiedzieć o różnicach.Napewno jest ona w osiągach auta,ale na dłuższą eksploatację nie chodzi tylko o osiągi.Proszę o wypowiedź kogoś kto zna dobrze te jednostki napędowe.Mam nadzieję,że nie zostanę zlinczowany za powtórzenie tematu.
: 23 maja 2007, 18:41
autor: OGr
Osobiście wolałbym 2.3 20V, ale strasznie jest ich mało Może lepiej poszukaj 2.8L w V6 ? Podobna moc a i spalanie nie jest takie straszne.
: 23 maja 2007, 18:45
autor: Darek 80b3
Dzięki za poradę.Chodzi też o to,że 10v ma mechaniczny a 20v alektroniczny wtrysk a jak wiadomo,przy gazie to spora różnica.Ja mam KE-Jetronica w swoim i narazie po 20 tys od założenia gazu chodzi super,żadnych uchybień i dbam o niego żeby chodził jak należy,ale zobaczymy jak to będzie dalej.Nie chcialbym napotkać problemów w następnym aucie,jesli chodzi o wtrysk,bo problemy zawsze są jakieś
: 23 maja 2007, 18:50
autor: OGr
Ja bym brał coś w V6 To dobre silniki i na pewno nie zawiedziesz się na mocy U mnie następny będzie właśnie taki
: 23 maja 2007, 19:25
autor: sliszew
u mnie tez i koniecznie w quattro :mrgreen: :mrgreen:
: 23 maja 2007, 19:26
autor: OGr
Dokładnie Aczkolwiek tanie, dobre quattro ciężko znaleźć
: 23 maja 2007, 20:04
autor: Doc
Zanim temat zostanie usunięty z powodu braku tagów, prosze zerknąć na 2.8
: 23 maja 2007, 20:15
autor: Kornel
Proponuje zaklikać do jmm-a on jeździ 2.3 20V i chyba nie narzeka.
Kiedyś też szukałem czegoś takiego i wolałbym 7A 2.3 20V od 2.8 V6 nawet przez to, że jest ładniejszy dżwięk a różnica 4 koni to żadna różnica. Będzie zależała w większości od stanu silnika.
Ewentualnie 2.2T 3B lub ABY.
: 23 maja 2007, 22:35
autor: jmm
No w 80tce 2.3 20V nie uświadczysz, był tylko w Coupe i 90 B3, a 10V był w 90 B3 i 80 B4.
Akurat tak się składa, że posiadam 2.3 20V Q i 2.3 10V Q :lol:
Jeżeli chcesz autka gazować to 2.3 20V tylko sekwencja od 2800zł w góre, a 2.3 10V można kombinować z BLOSem ewentualnie IGS.
Porównujac motorki, to od dołu idą tak samo, powyzej 4000rpm 20V dostaje potęznego kopa i wkręca się do 7300rpm.
Oba silniki wymagają opieki doświadczonego mechanika, 10V ze wzgledu na wtrysk mechaniczny, 20V ze względu na to, że mało osób widziało ten silnik i wrażliwy jest na niedomagania czujników i wszelkie nieszczelności.
Spalanko 20V ma większe, 10V na trasie zejdzie do 7, 20V mi najmniej na trasie wzial 8,5, miasto to lepiej nie mówić.
Aaa i NG ma chyba odrobine fajniejszy dzwięk od dołu, albo moze mi się wydaję :mrgreen:
: 24 maja 2007, 07:35
autor: Darek 80b3
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.Dźwięk jest faktycznie super,radio można wyrzucić Oglądałem nawet jedną taką 20v,ale była w opłakanym stanie i zdaję sobie sprawę,że nie będzie łatwo znaleźć zdrowy egzemplarz :-| Prędzej chyba 10v bo jest ich więcej zdecydowanie.Tak reasumując,to takie auto jak 20v w 2,3 to żadkość a i tak trafia w ręce "tunerów" którzy "zabijają" auto legendę i aż żal później patrzeć :cry: