[B4 2,3 NG] wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia
: 04 lip 2010, 14:36
Witam. Mam problem z moim audi 80 2,3 gdy już się rozgrzeje do temperatury 92°C załącza się wentylator na pierwszy bieg chodzi przez jakiś czas i się wyłącza i tak w kółko czyli jest ok, ale węże są już bardzo twarde. silnik chodzi dalej na wolnych obrotach temperatura powoli się podnosi do 95°C potem 98-100°C i tak stoi zapala się czerwona lampka ostrzegawcza że jest za wysoka temperatura silnika, wentylator włącza się i wyłącza cały czas na pierwszym biegu, a temperatura stoi w miejscu i cały czas miga lampka. W układzie jest bardzo duże ciśnienie po zgaszeniu silnika i po odkręceniu powoli korka to ciśnienie schodzi przez jakieś 10min. Napisze co już zrobiłem i wymieniłem:
- Płyn w układzie nie zmienia koloru
- Olej jest normalny nie ma śladu białej mazi na korku i na miarce
- Wymieniłem wszystkie czujniki nic się nie zmieniło
- Wymieniłem uszczelkę pod głowicą na bardzo dobrem firmy
- Dałem głowicę do sprawdzenia czy nie jest pęknięta jest ok
- Zapłon jest dobrze ustawiony
- Wymieniałem kilka razy korki od zbiorniczka wyrównawczego
- Po wyjęciu termostatu wolniej się nagrzewa ale jest to samo
- Czyściłem cały układ środkami do czyszczenia chłodnic dwa razy
- gdy załączę klimatyzację wiatrak włącza się na drugi bieg ale gdy zaczyna się przegrzewać silnik i temperatura dochodzi do 100°C to wyłącznik bezpieczeństwa rozłącza klimatyzację i przestaje działać klima
-Odpowietrzałem na różne sposoby
Proszę o pomoc bo nie wiem co już mam robić żeby było dobrze, obawiam się że może to być pęknięta szklanka i gdy się rozgrzeje powoli ciśnienie przedostaje się do wody.
- Płyn w układzie nie zmienia koloru
- Olej jest normalny nie ma śladu białej mazi na korku i na miarce
- Wymieniłem wszystkie czujniki nic się nie zmieniło
- Wymieniłem uszczelkę pod głowicą na bardzo dobrem firmy
- Dałem głowicę do sprawdzenia czy nie jest pęknięta jest ok
- Zapłon jest dobrze ustawiony
- Wymieniałem kilka razy korki od zbiorniczka wyrównawczego
- Po wyjęciu termostatu wolniej się nagrzewa ale jest to samo
- Czyściłem cały układ środkami do czyszczenia chłodnic dwa razy
- gdy załączę klimatyzację wiatrak włącza się na drugi bieg ale gdy zaczyna się przegrzewać silnik i temperatura dochodzi do 100°C to wyłącznik bezpieczeństwa rozłącza klimatyzację i przestaje działać klima
-Odpowietrzałem na różne sposoby
Proszę o pomoc bo nie wiem co już mam robić żeby było dobrze, obawiam się że może to być pęknięta szklanka i gdy się rozgrzeje powoli ciśnienie przedostaje się do wody.