Strona 1 z 2
[ B4 2.3 NG] Duze spalanie
: 24 sie 2010, 12:02
autor: rapita1989
Witam
Od pewnego czasu walczę z dużym spalaniem BP w mieście ok. 20l na 100km
w trasie spalanie wacha się w granicach 12l co może byc tego przyczyną ?
Dodam ze obroty trzyma równo.Zauważyłem ze w samochodzie czuc spaliny a samochód zrobił się trochę mułowaty.
: 24 sie 2010, 12:27
autor: grzechas_audi
na początek sprawdz zapłon, ale może to być też uszczelka pod głowicą, miałem podobne obiawy na początku, ale akurat spalanie miałem małe,
: 24 sie 2010, 12:46
autor: rapita1989
Uszczelka pod głowica jest dobra.
Ja stawiam na przepływomierz albo rozdzielacz paliwa.
Dodam , że audi jest zagazowana ale narazię nie jezdze na gazie do puki nie zrobię porządku z BP. Czy jest jakaś mozliwośc sprawdzenia przepływki i rozdzielacza?
: 24 sie 2010, 18:41
autor: serial28
A sprawdzałeś sonde?????
: 25 sie 2010, 08:33
autor: rapita1989
Mam dwie sondy jedna nowa ( uniwersalna) obie pokazują od 0 do 0,55V nie wiem czy obie są zepsute czy to przez skład mieszanki są takie wskazania.
Nie wiem co już mam robic bo jazda w tej chwili nie jest opłacalna

: 03 wrz 2010, 19:25
autor: rapita1989
Właśnie czasami ma tak że się przydusza to możliwe że zalewa świece.
Ostatnio ustawiłem zapłon i w trasie wyszło mi 11,5 l .
Jest możliwe że to sonda? Czy szukac przyczyny gdzie indziej?
: 05 wrz 2010, 07:55
autor: rapita1989
Jak mam ten wtrysk sprawdzic?
Jak powinien działac prawidłowo?
: 06 wrz 2010, 22:40
autor: grzechas_audi
rapita1989 pisze:Właśnie czasami ma tak że się przydusza to możliwe że zalewa świece.
Ostatnio ustawiłem zapłon i w trasie wyszło mi 11,5 l .
Jest możliwe że to sonda? Czy szukac przyczyny gdzie indziej?
ja niedawno miałem robioną głowice uszczelki pierścienie itp, na początku auto nie jechało i bardzo mało paliło ale po ustawieniu zapłonu pali strasznie dużo dlatego też się podepnę pod temat. przed wymianą głowicy kumpel ustawiał mi coś tą "śrubką" przy rozdzielaczu żeby auto chodziło równo, bo przy ostrej jeździe gasł i nierówno chodził, wtedy pamiętam że to pomogło. może teraz przez to mi znów dużo pali bo też trzeba to ustawić? dodam że teraz czasami wolne obroty są na poziomie 1200obr/min (mam auto bez gazu)
: 07 wrz 2010, 00:52
autor: mAnS
A ja mam spalanie 14 i myslalem ze duzo...
Ale nie wazne obroty u mnie sa okolo 800-900 wiec 1200 to duzo...
U mnie nic nie grzebalem natomiast wymieniaja mi sonde bo caly czas trzyma 0,45V i ani drgnie...
: 28 sty 2011, 19:44
autor: rapita1989
Witam ponownie.
Wymieniłem przepływomierz, rozdzielacz paliwa i nic to nie dało.
Ze starego rozdzielacza przełożyłem nastawnik ciśnienia.
Czy to on może stanowic problem?
Dodam, że mechanik próbował wybłskac błędy , ale ona nic nie chce wyświetlic.
: 28 sty 2011, 19:47
autor: Kris0109
A jak z pracą silnika po tej wymianie???
Jest moc i pracuje równo???
: 28 sty 2011, 20:42
autor: rapita1989
Silnik ciężko pali jak jest ciepły i czasami dusi się zanim się nie nagrzeje.
Po zmianie nie zauważyłem różnicy w mocy.
Dodam , że na lpg jest ok . Spalanie w normie.
: 28 sty 2011, 20:45
autor: Kris0109
Za duża dawka paliwa i go zalewa.
Może czujnik temp. masz padnięty i sterownik daje mu za dużą dawkę paliwa?
: 28 sty 2011, 20:50
autor: rapita1989
Jak zdejmę wtyczkę z czujnika powinna byc jakaś reakcja??
Jak zdejmę wtyczkę z nastawnika samochód gaśnie.
: 29 sty 2011, 18:00
autor: NiteDrey
michal__ pisze:Z tego co wiem w Trójmieście jest ktoś kto ogarnia silniki na mechanicznych wtryskach, zapytaj na forum trójmiejskiego klubu Audi.
Vass serwis w gdyni na karwinach ogarnia mechaniczny wtrysk. Maja spore doswiadczenie z tego co wiem.