Strona 1 z 1

[90 b4 cabrio 2,3e] turbina

: 12 wrz 2010, 10:58
autor: patangos
czść wszystkim.Moja audi ma niby 136km. silnik 2,3l.jast troche wiekowa 92r. i wydaje mi sie,ze troche koni z pod maski juz poszło w las.czy ktos moze mi powiedziec jak wyglonda sytuacja z montarzem turbinki do takiego motoru, czy jest to wogule mozliwe,no i jakie sa koszta. moze jakies rady odnosnie pozyskania troche wiekszej mocy bez wizyty u profesjonalisty. mam oponki215/45/17. i powiem ze sie zbyt nie zbiera na nich a przy takiej mocy to powinien chyba troche asfalt zwijac nie? a no i na rozgrzanym silniku jest slabszy niz na zimnym.prosze o rady.pozdrawiam

: 12 wrz 2010, 11:03
autor: Motostacja pl
W pierwszej kolejności to doprowadź silnik do seryjnej mocy: wymiana świec, kabli WN, filtrów, jakiś remoncik silnika itp.

: 12 wrz 2010, 22:49
autor: Pablo_SC
Dodałbym do listy czujniki temperatury, lambdę, kopułkę, palec. Sprawdź kompresję. A z innych spraw to sprzęgło czy się nie kończy, zaciski czy dobrze odbijają... Jak olej lipny to też ma ciężej. Asfalt zwijać powinien, bez 2 zdań.

: 12 wrz 2010, 23:43
autor: maciek889
Soft turbo to koszt jakichś 8tyś zł, jeśli celujesz w większe moce to szykuj przynajmniej 10 kPLN.

Za te pieniądze lepiej wsadzić coś mocniejszego niż rzeźbić NG, ma to zalety: 1. większa bezawaryjność, 2. bezproblemowa eksploatacja.
Ja bym proponował takie silniki: 2.8 V6 174KM, 2.8 V6 30V 192KM, 1,8Turbo 150-220KM, 4,2 V8 280<
Ale jeśli jesteś osobą która lubi przecierać szlaki, robić coś czego inni się podejmują, lubisz mieć coś czego nie mają inni, masz cierpliwość to uturbiaj.

: 13 wrz 2010, 09:48
autor: WOJTEK26
Jezeli chcesz miec turbo to poszukaj 2,2 T i zro b swapa np. MC 165KM niby nie wiele wiecej niz NG ale czuc wyraźna róznice jak turbina zacznie pompowac

: 14 wrz 2010, 12:57
autor: patangos
dzieki za rady. fakt spora kasa. a silniki nie sa drogie. a swoja droga to co ma czujnik teperatury do mocy.? fakt jest do wymiany,bo ma 14omow oporu.tyle wiem ze to mało nie pokazuje mi nawet wskaznik tylko lekko dyga .No i czasem mi sie olej swieci ale to przez to ze kabel w deszczu łapie przebicie . tak mysle bo jest łatany.co do kabli zapłonowych trzeba zmienic swieczki sa 3 elktr.filtry pozmieniam napewno. czy duzo daje wymiana filtra powietrza? i filtra paliwa?( silnik sie nie dławi)

: 14 wrz 2010, 13:32
autor: Motostacja pl
patangos pisze:czy duzo daje wymiana filtra powietrza?
Jak filtr będzie maks zabrudzony to na pewno, silnik będzie łatwiej zasysał powietrze itp.
patangos pisze:i filtra paliwa?
To samo co w przypadku filtra paliwa. Jeśli jest w miarę ok, to zamiany nie zauważysz, z tym że będziesz miał pewność że auto nie stanie ci kiedy na poboczu z powodu zapchanego filtra.

: 14 wrz 2010, 13:53
autor: patangos
ok a jaki olej polecacie. mam polsyntetyka 10w 40.przebieg niby 170000 :-/

: 14 wrz 2010, 13:59
autor: Motostacja pl
ok a jaki olej polecacie. mam polsyntetyka 10w 40.przebieg niby 170000 :-/
O olejach jest cała epopeja. Poszukaj na forum.

: 14 wrz 2010, 14:15
autor: TYGRYSQ
zrob jak kolega Labiel, napisal a mocy przybędzie , zapłon świeczki , kable kopułka palec nowe filtry powietrza , paliwa przy okazji zalej do baku preparat do czyszczenia wtrysków , następnie sprawdzenie szczelnosci dolotu ,mycie ke- jeta , gardełka przepustnicy , silniczka krokowego i regulacja jednostki wtryskowej i zaplonu