Strona 1 z 3
[b4 2.3 NG] Niebieski dym
: 12 wrz 2010, 13:42
autor: dave9331
Witam kolegow.
od ponad roku mam Audi B4 2,3 NG Quattro.(benzyna bez LPG !!! )
Mam w niej taki dziwny problem.
Jak ja odpala to zaczyna kopcic na niebiesko ale tylko przez chwile.
Co do oleju to nie ubywa ani kroprlki (nie bierze oleju )
Ktos mi doradzil zebym wymienil sonde lambda, kupilem i wymienilem,ale nadal to samo.
i od pewnego czasu jak jest zimna (po nocy) przy odpaleniu nierowno chodzi(tak jakby nie na wszystkie tloki lapala) jak sie chwile go na 3tys obrotow przetrzyma to zalapie i chodzi juz rowno.
A..i co do spalania,nie wiem jakie spalanie ten silniczek powinien miec ale moje srednie wychodzi okolo 11-12 l/100KM. (mam dosc ciezka noge )
Czy to normalne spalanie
Z gory dziekuje za pomoc
[URL]http://[/URL]
MOJA NIUNIA
: 12 wrz 2010, 14:01
autor: Zayebatsu
Spalanie masz odpowiednie. Co do nierównej pracy to kiedy wymienialeś świece i kable również sprawdz czy są np dokręcone do końca. A i napisz jak się trzyma na obrotach przy odpaleniu na zimnym i na ile obrotów wchodzi na ciepłym

A z katalizatorem coś robiłeś???
: 12 wrz 2010, 14:23
autor: dave9331
Swiece wymienialem 4 miesiace temu (2,5 tys km temu ) a kabli nie wymienialem
Przy odpaleniu na zimnym trzyma sie 950-1000 obrotow
Na cieplym 900 .
a wkreca sie do 7200 .
Katalizator zostal wyciety jeszcze przez poprzedniego wlasciciela
[ Dodano: 2010-09-12, 14:34 ]
ostatnio jak wymienialem filtr powierza to zauwazylem ze jest delikatna dziurka w gumie rozdzielacza .
Zakleilem ja slikonem.
Nie wiem...moze to tez byc przyczyna tego.
: 12 wrz 2010, 15:42
autor: luk448
dave9331, niebieski dym to nic innego jak spalony olej.Byc może masz lekkie przedmuchy na pierścieniach.A oleju za dużo czasem nie nalałeś?
: 12 wrz 2010, 16:40
autor: eSPe
dave9331, temat jak już coś to chyba powinien znaleźć się
TUTAJ. Aha. i wstaw taki w temacie [B4 NG]
dave9331 pisze:jak jest zimna (po nocy) przy odpaleniu nierowno chodzi(tak jakby nie na wszystkie tloki lapala) jak sie chwile go na 3tys obrotów przetrzyma to załapie i chodzi juz rowno.
Mam to samo w swojej NG. Co prawda świec i kabli nie wymieniałem.
Jak pojeżdżę to jest normalnie. Odpał i ogień. Ale jak postoi dzień lub zdąży ostygnąć to tak chodzi jak traktor po opdpale. Jak by jakiś gar nie chodził. Też nie wiem o co kaman.
: 12 wrz 2010, 18:48
autor: Audi 80 Polska
Objaw bardzo podobny do zużytych uszczelniaczy zaworowych. Przez dłuższy postój olej spływa po trzonkach zaworów do kanałów ssących i wydechowych. Gdy się odpali silnik musi przepalić olej który się zgromadził.
Jedynie nie pasuje do tego fakt że silnik nie zużywa oleju podczas jazdy.
: 12 wrz 2010, 19:46
autor: dave9331
No koledzy,tak jak mowilem od wymiany przejechalem 5tys km juz i ani kropelki oleju nie ubylo,z reka na sercu.
Naprawde nie mam pojecia z kad bierze sie ten dym.
Na bagnecie jest stan oleju na maksimum,nie wiem,,moze troche za duzo.
A co do nierownej pracy silnika jak jest zimny,,,tak jak kolego mowisz ,,traktor,,

)
Nie mam pojecia jak to naprawic.
Przed zimą chyba jeszcze kable zmienie.
: 12 wrz 2010, 20:58
autor: Zayebatsu
Pytanie jak odpalisz na zimnym to czy słuchać stukanie pod pokrywą zaworów a potem jak złapie temp znika???
: 12 wrz 2010, 21:53
autor: eSPe
Zayebatsu pisze:to czy słuchać stukanie pod pokrywą zaworów a potem jak złapie temp znika
Si. Sometimes. Tylko ni grama dymu z rury.
: 13 wrz 2010, 11:41
autor: dave9331
Tylko dym koledzy
[ Dodano: 2010-09-13, 21:11 ]
,,,,
[ Dodano: 2010-09-13, 21:59 ]
Wiec koledzy co obstawiacie ?:)
co wymienic ? co naprawic ?
a..nie wiem czy ta informacja sie przyda,ale jak bylem na przegladzie to badanie spalin bylo fatalne,norma duzo przekroczona.
Ale tak jak mowilem,oleju nic nie ubywa.
Od wymiany nic nie ubylo. (przejechane okolo 5tys km )
: 13 wrz 2010, 22:01
autor: rumcajsek11
dziwna sprawa kolego,,,,
a co do nierownego chodzenia na wolnych.to spróbuj kable wymienic
: 14 wrz 2010, 00:37
autor: eSPe
co do nierównego u mnie to mi dzisiaj mój mechanior powiedział że to coś z krokówką i rozdzielaczem paliwa/wtrysku. I dopiero jak się krokówka rozgrzeje to jest ok.
Coś tam mówił że się rozdzielacz paliwa mógł rozregulować i pierwsze co to się zapytał czy mi nie kichnął.
Jutro będę znowu u niego to mówił że sprawdzi mi co to może być fizycznie i zobaczymy.
PS. Mi oleju jak by trochę ubywało ale żadnej zasłony dymnej za sobą nie widzę.
[ Dodano: 2010-09-14, 00:39 ]
rumcajsek11 pisze:a co do nierownego chodzenia na wolnych
Właśnie chodzi o to że te nierówne chodzenie mam tylko zaraz po odpaleniu przez pierwsze 500-1000m.
Jak się ciupkę rozgrzeje to jest oki.
Potem chodzi jak ta lala.
Z tego co wywnioskowałem to ten objaw u kolegi
dave9331 pojawia się w identycznych okolicznościach co u mnie (bezpośrednio po porannym odpale).
: 14 wrz 2010, 09:20
autor: dave9331
Kolego ,,sp.olsztyn ,,
Widac ze mamy ten sam objaw

: 14 wrz 2010, 09:28
autor: subratri
[quote="aldi"]Objaw bardzo podobny do zużytych uszczelniaczy zaworowych.[/quote]
nie podobny tylko jest to objaw właśnie tego! oleju ubywa troszeczkę na początku, później słabo startuje po nocy bo coraz więcej oleju dostaje się do komory i coraz trudniej go przepalić. Im zimniej tym więcej oleju będzie się przedostawało a chmurka będzie coraz większa. uszczelniacze też zaczną coraz szybciej się zużywać... nie ma wyjścia - gumki trzeba zmieniać :mrgreen:
: 14 wrz 2010, 09:33
autor: dave9331
subratri
Tylko jedno pytanie.
Dlaczego mi oleju nie ubywa ??
Naprawde,na bagnecie mam taki sam stan jak jakies 3-4miesiace (5tys) temu