Strona 1 z 2
[2,3 7A] Brak mocy
: 24 wrz 2010, 22:01
autor: witek88
Witam, kupiłem nie dawno Audi z silnikiem 7A, niestety silnik był padnięty więc nie miałem możliwości sprawdzenia. Okazał się zatarty na wale, po remoncie (wymiana bloku, wału, korbowodów, pompy oleju, oczywiście panewek i uszczelek, głowicy nie ruszałem, blok pochodził z silnika NG, po małej modyfikacji się nadał znakomicie) silnik nie ma mocy, na sucho słabo się wkręca, nie dochodzi do odcinki, w czasie jazdy ma problem z przyspieszeniem do 100.
Z tym silnikiem nie miałem jeszcze do czynienia i nie wiem od czego zacząć, prosił bym o pomoc.
: 24 wrz 2010, 22:39
autor: krystek
na poczatek zmierz ciśnienie na cylindrach,sprawdz rozrząd,zapłon,szczelność dolotu,nastawnik ciśnienia:)Ale głównie skup się na ciśnieniu,jeśli dół był zajeżdżony to i góra będzie,pierścienie zmieniałeś?Ogólnie silnik zatarty nadaje się do generalnego remontu

a nie połowicznego.
pozdrawiam
: 24 wrz 2010, 22:49
autor: witek88
Ciśnienia sprężania nie sprawdzałem, ale chyba warto od tego zacząć, pierścienie zmienione, ogólnie wszystko co było podejrzane zostało wymienione, głowicy nie ruszałem gdyż była robiona 6msc prędzej przez poprzedniego właściciela, rozrząd, znaczy pasek jest dobrze, łańcuszka nie ruszałem, co myślicie o tym gdyby był przestawiony o ząb??
-zapłon sprawdzony
-dolot, przy składaniu starałem się uszczelnić jak najlepiej można, ale słyszę w kolektorze dźwięk zasysanego powietrza, te silniki tak mają?
-nastawnik ciśnienia, gdzie jest i jak go sprawdzić?
: 24 wrz 2010, 23:18
autor: Leo
nastawnik ciśnienia? Hmmm ciekawe. Pewnie chodzi o regulator ciśnienia paliwa. czasem on przepuszcza w dolot paliwo z listwy, można to sprawdzić.
Obawiam się, że reanimujesz trupa. Do sprawdzenia: Ustawienie rozrządu, wyglad wałków (zatarty silnik często też zaciera wałki) ... Ciśnienie sprężania jak najbardziej do sprawdzenia, sprawdź też, czy knocksensory sa dobrze podłączone, sprawdź też oporność resistor packa za jednym zamachem, sprawdź czy odma jest dobrze popodłączana... to są pierdoły, bo jeśli auto nie wkręca się nawet na luzie, to albo źle go złożyliście, i się zaciera znowu, albo coś jest nie tak z rozrządem, zapłonem i paliwem.
Kolego, nie chcę Cię martwić, ale ten silnik jest specyficzny, byle mechanik go nie zrobi. Skąd jesteś, może znajdzie się ktoś w pobliżu, kto mógłby Tobie pomóc?
: 24 wrz 2010, 23:31
autor: witek88
Złe złożenie silnika można chyba wykluczyć, na co dzień się tym zajmuje i wiem o co w tym chodzi, tyle że sprzęt innej maści naprawiam, poświęciłem mu bardzo wiele czasu, przygotowałem wszystko tak jak trzeba a ciśnienie na wale nie spada poniżej 2 na rozgrzanym przy wolnych obrotach, wiec jest dobrze. A mieszkam w okolicach Czerska, woj Pomorskie.
: 25 wrz 2010, 07:51
autor: WOJTEK26
_uwaga
: 26 wrz 2010, 15:50
autor: witek88
Sprawdziłem ciśnienie sprężania, jest prawidłowe, chciałbym żeby napisał mi użytkownik takiego auta czy słychać w nim dość wyraźne syczenie, właściwie brzmi to jak zasysanie powietrza w kolektorze ssącym, bo to może być przyczyną.
: 26 wrz 2010, 16:17
autor: Leo
nie słychać. Sprawdź czy masz wszystkie wężyki odmy popodłączane z tyłu głowicy, oraz czy nie ma innych nieszczelności.
: 26 wrz 2010, 16:37
autor: witek88
Podejrzewałem że problem może być w łapaniu fałszywego powietrza, odma jest szczelna i wszystkie wężyki też, nawet tempomat odłączyłem żeby wykluczyć tę możliwość, w poniedziałek zdejmę kolektor, no i wydech muszę wymienić bo jest jak sito
: 27 wrz 2010, 07:52
autor: krystek
sprawdz szczelnosc gumy łączącej filtr powietrza z kolektorem
: 27 wrz 2010, 21:43
autor: witek88
Rozrząd sprawdzony, zapłon również, sprawdziłem kolektor ssący, szczelny, ale jeden element mnie zaciekawił, no i na pewno nie jest to oryginał. Mianowicie w przepustnicy, tej mniejszej, powinna być śruba do regulacji, dokładnie nie wiem czego, ale po prostu jej tam nie ma, w zamian tego była w to miejsce wciśnięta śruba 8mm zasmarowana silikonem, no a tak zdecydowanie nie powinno być, tylko nie wiem co w tym miejscu powinno się znajdować.
: 28 wrz 2010, 07:06
autor: krystek
ta śruba to kolek i zaślepia dodatkowy kanał powietrzny(bajpas) ,sruba ta ogólnie fabrycznie jest dokręcona na maksa,ktoś ją zamienił bo albo zgubił orginał albo robił wiejski tuning:)ogólnie można ją zamienić na śrubę z gażnika webera 2b5,dwu gardzielowy.a czy samochód jak się nagrzał pływał lekko na obrotach??
[ Dodano: 2010-09-28, 07:44 ]
wiejski tuning przez ten silikon:P
: 28 wrz 2010, 09:07
autor: witek88
No faktycznie silnik po rozgrzaniu zaczyna lekko falować, choć myślałem że to kwestia silniczka krokowego, bo jest i był odłączony, a jak go podłącze to obroty są za wysokie, ale i tak wtedy dobrze nie chodzi, no to muszę coś z tą śrubą dzisiaj wykombinować, złożyć kolektory itd
[ Dodano: 2010-09-28, 20:43 ]
Dolot uszczelniony, syczenie zniknęło, ale moc się nadal nie pojawiła, choć już lepiej chodzi, równiej i stabilniej, może jakieś pomysły?
Może macie jakieś propozycje co sprawdzić, jeśli tak to jak? bo pomysły to mi się już dawno skończyły. Mechanicznie sprawdzony. Dodam że ma też 2 auto, B4 z silnikiem NG, na tym samym odcinku drogi NG osiąga 170Km/h a teoretycznie mocniejszy 7A ok 130Km/h, to raczej nie jest normalne.
Hmm, może być to jedna z tych rzeczy??
-czujniki stukowe
-czujniki obrotu wału
-pompa paliwa
-czujniki temperatury
-przepływomierz
-przepustnice
-sonda
-silniczek krokowy
-sterownik silnika
-instalacja wysokiego napięcia
[ Dodano: 2010-10-09, 23:15 ]
Prosił bym o pomoc bo już mi się pomysły doszczętnie skończyły, wymieniłem
-pompa paliwa
-przepustnice
-silniczek krokowy
-przepływomierz
-komputer
-wtryskiwacze
-czujniki stukowe
-nawet licznik
-sprawdzone ciśnienie sprężania
-sprawdzony rozrząd
-zapłon
-dolot
-ciśnienie sprężania
No i nic to nie pomogło w działaniu mojego autka, a sprawa wygląda tak że silnik wkręca się do 6tyś i zaczyna parskać, strzelać delikatnie w tłumik i oczywiście straci moc, do ok 5,5tyś obr jest stosunkowo dobrze, ale później to już nie bardzo, zaczyna mnie już to irytować, pomocy!
: 28 paź 2010, 12:27
autor: wojtek_gtx
Witaj udało ci się może okiełznać twój wóz - mam taką samą jazdę z 7A
: 28 paź 2010, 12:34
autor: Leo
macie pecha z tymi 7A...
nigdzie nie widziałem czy mierzone było ciśnienie paliwa, oraz czy działa jego korekcja po podciśnieniu z kolektora.
czy części były podmieniane w stylu używane na używane?