Strona 1 z 2
[90 b4 cabrio 2,3e]tłumik
: 27 wrz 2010, 21:26
autor: patangos
czesc wszystkim. tym razem pytanie dotyczy wydechu. mam bardzo wysłuzony juz tlumik srodkowy.raz ze ciezko go dostac dwa jest cholernie drogi z tego co wiem.(duzy płaski idzie w poprzek). oprucz tego ktos załozył strumienicę zamiast kata(lambda na kolektorze). czy strumienica to dobre rozwiazanie. ? ale bardziej mnie interesuje czy wywalenie srodkowego zwiekszy chałas? czy moze mogłbym przypasowac tłumik srodkowy z czegos innego?do tej pory fajnie mruczy,ale wkurza mnie pierdzenie w połowie auta. czy strumienica takze zwieksza chałas? czy moze lebsza by była zwykła rura.nie chcem takze zaszkodzic silniczkowi. bo w sumie to on jest najwazniejszy. moze ktos to przerabiał?
Re: [90 b4 cabrio 2,3e]tłumik
: 27 wrz 2010, 22:54
autor: gruby_lolek
może masz poprostu połączone 2 rury obejmą, obejma przerdzewiała i tędy pierdzi,
Jak wymienialem nie dawno część od kolektora i cześć srodkową to dalszą część miałem połączoną obejmą gdzie przerdzewiała i pierdziała . Kupilem nową na łączeniach posmarowałem jakims klejem do rur wydechowych dałem obejme i gra .
: 27 wrz 2010, 22:58
autor: patangos
nie,caly układ wydechowy jest pospawany od poczatku do konca.zastanawiamnie czy strumienica tak chalasuje bo słyszalem ze przez nia terz bywa glosniej.
: 27 wrz 2010, 23:14
autor: Audi 80 Polska
U mnie dwie strumienice nieźle zwiększają hasał (resztę wydechu mam orygnalną), jeszcze dziwnie szumią w nich spaliny gdy się przyspiesza i do tego ktoś zamontował je tak nisko, że trą o asfalt w koleinach.
Sprawa wydechu... łączenie obejmy puszcza
: 04 paź 2010, 21:15
autor: mAnS
Koledzy jest sprawa... walcze od paru dni z wydechem... I problem obecny dotyczy obejmy laczacej tlumik srodkowy z katalizatorem. Przykrecalem ja z mechanikiem dwa razy a ona i tak po jakims czasie paru godzinach jazdy puszcza. tylna rura wysuwa sie z obejmy i tlucze o belke.
Prosilbym o rade jak mam sobie z tym poradzic.
mAnS
: 04 paź 2010, 22:29
autor: troll oslo
Spawnac i juz
: 04 paź 2010, 22:38
autor: bartek18150
Daj jeszcze po jednej nakrętce, aby skontrowały sie wzajemnie <ok>
Spawanie źle wpływa na żywotność wydechu.
: 04 paź 2010, 22:53
autor: troll oslo
E.. Spawasz szlif cynk i aluminim w sprayu i zero problemu
: 05 paź 2010, 17:15
autor: mAnS
Okazalo sie ze guma zawiesia przy tlumiku srodkowym pekla i jak sie dawalo w rure to wszystko cofalo sie do tylu i tluklo o belke.... obecnie guma nowa, zaciski dobre wszystko gra i bucy

.
: 05 paź 2010, 18:14
autor: Tauron
Pierw panika, potem trzeźwa ocena

stała przypadłość

: 05 paź 2010, 19:11
autor: ATLAS
patangos, środkowy tłumik jest tym który głównie wycisza układ. U siebie jak zamieniłem końcowy na pełny przelot to i tak nie było tak głośno. Ja mam problem, bo na koleinach obcieram nim i ciągle urywam gumy go trzymające

Też myślę, czym go zastąpić, bo jest wielki. Myślałem o tłumiku przelotowo-komorowym, takim o dwóch obiegach. Na wolnych obrotach działa bardzo tłumiąco, a gdy wciskamy gaz w podłogę to działa jak przelot.
Czy to nie odpręży za bardzo układu? Niech się wypowie ktoś z większym doświadczeniem.
: 05 paź 2010, 20:50
autor: patangos
Zastanawiajac sie nad tłumikiem ,i jego wymiana,wkoncu go urwałem o jakis krawęznik, no i bardzo dobrze okazalo sie ze byl calkiem zapchany(pękła w srodku rura i wciagneło prawie cała wate czy cos tam wytłumiajacego) a chciałem go tylko pospawac puki nie dostane nowego. Tym czasem wywaliłem z niego wszystko i auto nie dosc ze sie odmuliło jak diabli to jeszcze w miare cicho chodzi, ale tłumik i tak zmienie. polecam wszystkim majacym problemy z"mułem" sprawdzic najsampszut wylot. pozdrawiam i dzieki za pomoc.
: 06 paź 2010, 10:26
autor: tomasss82
Tłumik środkowy w audi możesz zastąpić tłumikiem środkowym z passata b3 kombi 1,8. Jest mniejszy i lżejszy od ori. Trzeba tylko dospawać rury.Ten sam z passata założyłem jako końcowy do mojej 90=tki quattro
: 06 paź 2010, 15:26
autor: ATLAS
tomasss82, ja mam V6 2.6 szukam czegoś od bardziej pojemnego silnika na rury 2,5".
: 06 paź 2010, 23:22
autor: tomasss82
ATLAS ,podałem z czego możesz dobrać, a w passatach były jeszcze mocniejsze wersje (2,0 i 2,8).