Strona 1 z 1

[B3 7A] Problem z mocą

: 29 wrz 2010, 15:36
autor: wojtek_gtx
Witam wszystkich
Kupiłem niedawno Audi 80 B3 Coupe Quattro z motorem 2.3 20V 170KM 7A przy kupowaniu okazało się że wóz wcale nie jedzie nawet nie pracował silnik na wolnych tylko od razu gasł ale że było bardzo tanie podjąłem się reanimacji .

Wymieniłem już wszystko wydaje mi się że zreanimowałem elektrykę - są wolne obroty ale nie ma mocy . Ostatnio wymieniłem resistorpack bo stary miał padnięty obwód, zdemontowałem gazownie, wymieniona przepustnica, przepływomierz, stukowce .
Proszę o pomoc i porady co może być ... bo jedzie się jak by miał z 75 KM a nie 170

: 29 wrz 2010, 16:04
autor: Hołowczyc20
do sprawdzenia rorząd i zapłon

: 29 wrz 2010, 16:14
autor: krystek
a szczelność dolotu sprawdziłeś??podstawa w tym silniku:)

[ Dodano: 2010-09-29, 16:18 ]
a opornik na 100% jest oki??czesto jest tak że wymienia sie zly na zly

: 29 wrz 2010, 17:48
autor: wojtek_gtx
rozrząd sprawdzony - idealnie
szczelności dolotu - również
Opornik sprawdziłem (pomierzyłem wszystkie kanały i jest OK )
zapłonu nie ruszałem a jak to poprawnie ustawić - sprawdzić ... ponoć nie jest łatwo ale jak ktoś mnie poinstruuje to dam rade (kumpel mechanior mi pomaga)

Proszę o pomoc !!

: 29 wrz 2010, 17:58
autor: krystek
na aparacie jest nacięcie,znacznik 1cylindra,

: 29 wrz 2010, 18:03
autor: Dziki
o świecach, kopułce , palcu i przewodach WN chyba wspominać nie musze...
zapłon z tego co pamiętam wszystko jest na znaki wiec szukaj czyść...
aparat musi być ustawiony idealnie na 0 zero, wyprzedzenie jest korygowane przez ECU
ewentualnie jak bedziesz miał coś tam nie tak i weźmiesz sie za kręcenie aparatem, to wyciagnij go i zbadaj stan zębatki napedzającej aparat i sprawdz czy jest metalowa czy plastikowa <ok> bo jak już ożywisz kunie to ta plastikowa to taki feler silnika :-|
jak masz dojście do oscyloskopu to proponuje zbadać sonde lambda,
nie napisałeś nic jakie spalanie a to przybliży stan sondy i przepływki.
Komputer silnika ma troszkę tych urządzeń z których bierze pomiar i decyduje czy to bedzie jechać czy nie ;-) jak coś bedziesz potrzebował, info wal na moje GG coś poradzimy :mrgreen:

: 29 wrz 2010, 23:06
autor: wojtek_gtx
Dziki pisze:o świecach, kopułce , palcu i przewodach WN chyba wspominać nie musze...
zapłon z tego co pamiętam wszystko jest na znaki wiec szukaj czyść...
aparat musi być ustawiony idealnie na 0 zero, wyprzedzenie jest korygowane przez ECU
ewentualnie jak bedziesz miał coś tam nie tak i weźmiesz sie za kręcenie aparatem, to wyciagnij go i zbadaj stan zębatki napędzającej aparat i sprawdz czy jest metalowa czy plastikowa <ok> bo jak już ożywisz kunie to ta plastikowa to taki feler silnika :-|
jak masz dojście do oscyloskopu to proponuje zbadać sonde lambda,
nie napisałeś nic jakie spalanie a to przybliży stan sondy i przepływki.
Komputer silnika ma troszkę tych urządzeń z których bierze pomiar i decyduje czy to bedzie jechać czy nie ;-) jak coś bedziesz potrzebował, info wal na moje GG coś poradzimy :mrgreen:
Więc tak - sonda jest nówka , przepływka pracuje bo jak podpiąłem się miernikiem to widać jak zmienia parametry , kable i kopułka+ palec nowe
wywaliło mi po podpięciu się VAG-iem błąd czujnika temperatury i czujnika hala

: 29 wrz 2010, 23:23
autor: Leo
no to już jest coś - hall w aparacie zapłonowym - polecam cały nowy aparat, ja wymieniałem bo mój też był padaka, a czujnikt emperatury to ten 3pinowy , też ma wpływ na moc, bo daje info do ecu o za wysokiej temp. i przegrzaniu motoru.
A przepływka... no cóż, to, że zmienia parametry nic nie znaczy :P

: 29 wrz 2010, 23:36
autor: Dziki
Leo pisze:czujnikt emperatury to ten 3pinowy , też ma wpływ na moc
jakieś nowe info znalazłeś co ten 3pinowy nieszczęsny czujnik potrafi przysporzyć :mrgreen: poza pokazywaniem na wskaźnik w liczniku :-) skąd ty masz te dojścia informacji <ok> ale powiedz mi jeszcze kiedy ten czujnik ma robić jakieś komplikacje :roll: jak zawyża temp na liczniku, przerwa w obwodzie i nic nie pokazuje, czy trzecia opcja: ma swoją funkcje jakąś wewnętrzną :?:
a problem z brakiem mocy może pomorze wymiana samego tego z tyłu głowicy...
ewentualnie połaczenie wtyczki (może spadła)

: 29 gru 2010, 20:24
autor: Grze$iuuu
a ten 3pinowy czujnik temp co odpowiada za wskazania na liczniku to gdzie się znajduje ?

: 29 gru 2010, 22:24
autor: Leo
w kolektorku wodnym pod listwą wtryskiwaczy, mocowany do niego od dołu. Strona silnika lewa.

: 29 gru 2010, 23:57
autor: Grze$iuuu
i jaki on ma kolor? może ktoś podać nr części?

: 30 gru 2010, 07:23
autor: Leo
brązowy.
jest tylko jedyny taki 3/4 pinowy (w zależności czy ktoś już go wymieniał czy nie).
Numer 034919369c