Strona 1 z 4

[80 b4 2.3 NG] rozrzad

: 07 paź 2010, 21:22
autor: caly16
Witam proszę o pomoc czytałem już kilka postów na temat tego rozrządu ale konkretnej odpowiedzi nie znalazłem. Chodzi i koło pasowe wału korbowego niezbędny demontaż przy wymianie paska po odkręceniu śrub imbusowych pojawia się problem nie mogę żadnym sposobem tego odkręcić nawet metrowa przedłużka nie pomogła wszelkiego typu blokady rozrządu też nie pomagają... Proszę Was o pomoc autko stoi i czeka

: 07 paź 2010, 21:29
autor: bartek18150
Tzn co nie możesz odkręcić bo nie bardzo rozumiem....

: 07 paź 2010, 21:32
autor: caly16
Tej sruby centralnej

: 07 paź 2010, 21:36
autor: bartek18150
z Tego co pamietam w tym silniku trzyma ona tylko kulko rozrzadu?? wiec nie trzeba go odkrecac, chyba ze sie myle

: 07 paź 2010, 22:33
autor: troll oslo
Sie mylisz musi odkrecic 4ry inbusy i ta srube w poniedzialek wlasnie zmienialem rozrzad w ng ta sirodkowa odkrecalem kluczem pneumatycznym z 900Nm sila poszlo odrazu zadna przedluzka nie pomoze sruba siedzi na loctite a i ng ma dwa rodzaje rozrzadu do 04.91 142 zeby i napina sie pompa wody od 05.91 147 zebuw i rolka napinajaca warto sprawdzic mi dowiezli bledny zestaw i robilem to na 2a podejscia..

: 14 lis 2010, 19:56
autor: macspeed
Panowie, ja właśnie przymierzam się do wymiany rozrządu w swoim NG, możecie mi powiedzieć po co ściągać koło zębate na wale korbowym? Zmieniałem już rozrząd w 3 autach VW/Audi co prawda 4 cylindrowych, ale w żadnym z nich nie było potrzeby ściągania tego kółka.

: 14 lis 2010, 20:31
autor: fredi99vv
:!: Treść tego postu została usunięta :!:

gdyż napisałem w nim błędne informacje dotyczące demontażu Koła Zębatego Rozrządu wału korbowego w silniku 2.3 NG.

Przepraszam wszystkich których wprowadziłem w błąd lub zdenerwowałem :!:

: 14 lis 2010, 20:36
autor: macspeed
Dzięki wielkie za pomoc :) Czyli jest dokładnie tak jak myślałem. Czy mógłbyś jeszcze powiedzieć ile mniej więcej kosztuje pompa wody i czy do tego modelu (Avant NG 93r) jest potrzebny jakiś specjalny napinacz za kosmiczne pieniądze (bodajże parafinowy) ??

: 14 lis 2010, 20:43
autor: troll oslo
kola zembatego nie sciagamy jedynie sciagamy kolo pasowe przykrecone do walu sruba na bodajrze klucz 26 i cztery umbrako ktyre trzymaja kolo pasowe z zembatym a zciagamy pasowe po to by odkrecic oslone i dostac sie do paska rozrzadu.


jak masz auto z 93 roko to mam komplet nowa pompe pasek 147 zebuw i rolke kupilem do mojego ng ale okazalo sie ze moja to starszy typ i czesci nie pasowaly,moge ci to odsprzedac za 300zl pasek i rolka gates pompa bodajze italy, ale do polski dojdzie za miesiac.. chyba ze znajde jakis sposob na przeslanie predzej...

: 14 lis 2010, 20:57
autor: fredi99vv
Troll oslo ma racje nie ma możliwości :!: zdjecia kola pasowego i koła zębatego bez odkręcenia śruby przechodzącej przez te koła :!:

:arrow: Niestety dopadła mnie rutyna i pomyliłem silniki,przepraszam :oops:

:!: Zwracam honor Mistrzowi Troll oslo :!:

: 14 lis 2010, 21:06
autor: troll oslo
oj nie zciagniesz, robilem juz rozrzad w kilku ng i trzeba odkrecac ta centralna...

u niego jest chydrauliczny napinacz niestety ....

: 14 lis 2010, 21:14
autor: subratri
jest napinacz, drogi niestety. Jeśli jednak jest sprawny to nie ma co ruszać. Tak samo pompy nie trzeba. Szczęśliwie jest tak, że i pompę i napinacz można wymienić w razie potrzeby bez wymiany paska a więc bez kolejnego rozkręcania tej zmierzłej śruby koła.
wymiana pompy wody zajęła mi godzinę. Osłona jest na zatrzaski. Jedyne co trzeba odkręcić to pompę od... wspomagania o ile dobrze pamiętam - 3 nakrętki bodajże.

: 14 lis 2010, 21:36
autor: macspeed
troll oslo pisze:oj nie zciagniesz, robilem juz rozrzad w kilku ng i trzeba odkrecac ta centralna...
Dlaczego nie ściągnę? W 2 audi 1,6 i jednym passacie schodziło samo koło pasowe bez większych komplikacji.

A co do pompy wody, czy istnieje ryzyko zablokowania się koła zębatego i co z tym idzie zerwania paska?

: 14 lis 2010, 21:51
autor: subratri
zawsze istnieje ale łożyska mają to do siebie, że najpierw świszczą czy gwizdają...zwał jak zwał. robią hałas przed śmiercią, a w tym silniku pompa jest na wysokości grila właściwie i doskonale ją słychać. to samo zresztą z rolką napinacza.

: 14 lis 2010, 21:54
autor: macspeed
Ok dzięki za podpowiedzi, będę działał :)