Strona 1 z 1

[NG 2.3] Pompa wspomagania

: 18 lis 2010, 12:00
autor: xxtomek
Zapytanie mam o pompe wspomagania kierownicy, przy uruchomieniu silnika po nocnym postoju klekocze pompa wspomagania, slyszalne sa jakby takie stuki, czy ktos miał takie objawy i mozna cos na to zaradzic?
Moze sie myle ale czy moze pompa juz powoli sie wykancza? i zaczac szukac innej? ponizej fota z zaznaczonym umiejscowieniem tej pompy Obrazek

: 18 lis 2010, 12:48
autor: troll oslo
napewmo to pompa wspomagania a nie pompka vaccum?

zciagnij pasek klinowy od pompy wspomagania i odpal na zimnym jak klekocze dalej to pompa vaccum .. tzn jej trzpien napendowy klakocze bo czesci pompu moga byc juz wyrobione -zklepane, jak tak to dwa wyjscia dorobic nowy trzpien minimalnie dlurzszy ja dorobilem 0,7mm dlurzszy i jest cisza, mozna tez nawiercic dziure w sworzniu i naspawac nierdzewke i obrobic tez wytrzyma kilak lat...

jak pompa wspomaganie to regeneracja lub urzywka ale pompa wspomagania nie klekocze przewaznie popiskuje wyje lub piszczy....

: 18 lis 2010, 13:02
autor: xxtomek
hmm Vacum powiadasz, umiejscowiona jest u gory silnika NG po prawej stronie, koło pasowe jest sciagane na 3 sruby to chyba jest pompa Vacum, jak tak to sorry za pomyłke
slychac takie wyrazne klekotanie ale wyc nic nie wyje, zdejme pasek i sprawdze czy przestało, jesli tak to zrobie tak jak radzisz, da rade to rozebrac i samemu naprawic?

: 18 lis 2010, 13:26
autor: troll oslo
cos chyba sie nie zrozumielismy...

pompa vaccum jest przykrecona do glowicy, zaznaczylem ja na foto, a to bys zciagnol pasek to dlatego bys sprawdzil czy rzeczywiscie to vaccum klepie, vakkum napedzane jest od walka rozrzadu przez taki swozen, widzialem zklepane sworzne i "sruby" w samej pompe,

naprawic samemu ... nie powinno byc problemu o ile masz dobra spawarke o duzej mocy i drut do nierdzewki lub jakiegos tokarza co ci to zrobi...