Strona 1 z 2

[B4 NG] Dziwny problem z zapalaniem.

: 19 lis 2010, 19:42
autor: primo121
Witam.
Jestem nowy na forum ale czytam i obserwuję tą stronkę dość często.

Od jakiegoś czasu mam problem z zapalaniem swojej AUDI.

Silniczek 2.3 NG B+ LPG II GENERACJI.

A więc do rzeczy...


Problem polega na tym że od niedawna z rana po przekręceniu kluczyka słychać że paliwo jest podawane i wtedy : zapala i na BENZ i na LPG od razu i dziwnie trochę pracuje, caly czas trzymam nogę na pedale gazu, jak puszczę to gaśnie i juz nie odpali(jeżeli już to po bardzo długim kręceniu ).
Jak odpali za pierwszym i trzymam noge na gazie to tam pogazuję go trochę i po minucie lub dwóch zaczyna trzymać obroty i jest ok . Normalnie jeżdżę, gaszę zapalam, bez problemu jest. Nawet zgaszę silnik i czy zapalę na B czy na LPG to problemu już nie ma i nie muszę trzymać na gazie nogi.

Jak postoi trochę kilka godzin to wtedy problem jest taki sam od nowa.

Robiłem tak że go zapalałem, pochodził trochę z wciśniętym gazem, i tak przejechałem kilometr lub 2 nie puszczając gazu i szybko zmieniając biegi i później sam zaczął już trzymać obroty i nie gasł.

Aha wskazówka od temperatury nie dziala, no jak ją naleci to dziala ale wentylator się wlącza, wody nie gotuje więc jest ok i od paliwa biega od prawej do lewej i też klamie.
Nie wiem czy ma to jakieś powiązanie ale wolę napisać..

Co sprawdziłem to że PB mam w baku , kable zapłonowe kupione nowe, rozrząd niedawno wymieniałem...

Prosiłbym o pomoc jak najszybciej .

Będę bardzo wdzięczny bo AUDI stoi w garażu a auto mam pożyczone i wiadomo nie mogę go trzymać wiecznie.

: 19 lis 2010, 22:47
autor: goldi j51
Zapoznaj się z regulaminem i stosuj [tag] w nazwie tematu inaczej temat pójdzie do kosza

: 20 lis 2010, 09:45
autor: Motostacja pl
A może czujnik temp silnika?

: 20 lis 2010, 09:50
autor: primo121
A jakie są objawy przestawionego zapłonu ?

: 20 lis 2010, 09:52
autor: Motostacja pl
primo121, popraw temat.

: 20 lis 2010, 10:08
autor: primo121
jestem tu nowy i możesz mi podpowiedzieć w jaki sposob mam poprawic ten temat i jak zyć tych tagów bo nie wiem w jaki sposob.
dzieki z góry.

: 20 lis 2010, 10:09
autor: Motostacja pl
Już Ci poprawiłem. Spójrz na nazwę tematu i stosuj to w przyszłości.

: 20 lis 2010, 10:29
autor: troll oslo
kurna co ci pomuc o wszystkim juz pisane bylo
lewe powietrze
talez
guma przeplywki
weze do krokowca
lpg -to ja niewiem na tym
czujnik 2 piny

: 20 lis 2010, 11:01
autor: primo121
Ok dzieki za poprawienie. Już wiem o o chodzi.

A wracając do tematu nie pisałbym go gdybym nie sprawdził tego co użytkownik troll oslo napisal.

Więc nad filtrem powietrza ta czarna guma była pęknięta i ją pokleiłem bo łapał lewe powietrze, posprawdzałem węże wszystkie więc dolot mam już szczelny.

Tależ jest prosty i nie ma z nim problemów.

Czujniki wszędzie pozakładane, węże również.

: 20 lis 2010, 11:33
autor: troll oslo
wtrysk rozruchowy i jego wtyczka + okablowanie,
czojnik 2-u pinowy jego opornosc, miedzy kazdym pinem a jego obudowa opornosc gzies tu na forum jest opisana.. nie pamietam czy to ma byc ok 1.7 czy 3.2 ... zawsze mi sie myli bo mam w innym aucie tez dwupinowy ale niebieski z inna opornoscia...
wyglada jakby nie dostawal dawki rozruchowej na zimnym....

: 20 lis 2010, 11:38
autor: primo121
z rana podladowalem akumulator, wlożylem do auta, bardzo bardzo ciezko zapalil.
moze z 30 sek trzeba krecic i tak powoli powoli zaczyna zalapywac i zapali. i oczywiscie noga na gazie bo gasnie. pochodzi troche i pali teraz od pierwszego. i na PB i na LPG . różnicy nie ma.

A czy to nie bedzie ten zle ustawiony zaplon ?

I podpowiedzcie mi gdzie mam szukać tego czujnika ?
Kolo czego on sie wogole znajduje.

: 20 lis 2010, 11:42
autor: troll oslo
kolo pompy wspomagania, do glowicy przykrecony jest kruciec od dolu masz czojnik 3/4 pinowy odpowiedzialny za wskazania na desce a z gory jeszt dwupinowy , wszystko miedzy cyl 1 a 2,

regulowales cos na przeplywce tzn jej talez?
jak ci juz odpali i chodzi co sie dzieje jak odepniesz kostke od regulatora cisnienia ten klocek na przodzie przeplywki ciemnoszary...

raczej nie nie zaplon,

: 20 lis 2010, 13:44
autor: primo121
więc sprawdzilem już i mam aktualnie cieply silnik wiec pali mi bez problemu .
po odpięciu tej kostki ciemno szarej na gazie spadaja obroty do 1000 i jakby ciężej chodzi trochę. n PB natomiast bardzo go dławi i spada bardzo nisko na obrotach do doslownie 100/200 i gaśnie...

talerza nie regulowalem, ale rozkrecalem i zdjalem ta gume w lewym gornym rogu i talerz jest caly.

aha i zapomnialem dodac ze jak podgazuje go na gazie tak do ok 4 tys obr i puszcze nogę z gazu to slysze strzaly lekkie pukania w tłumik.

no i przejechalekawalek to są szarpnięcia przy zmiane biegu i tak go jakby coś przyduszało...

: 20 lis 2010, 14:09
autor: troll oslo
na temat lpg sie nie wypowiem bo sie nieznam ale jak na pb spadaja obroty po odpieciu kostki to cos nie tak z mieszanka tylko czemu? Przez lpg ? Lambda?

: 20 lis 2010, 14:14
autor: primo121
po podpięciu chwile też go dusi ale pic na wolne obroty go i za jakiś moment jest już ok.
chclbym przynajmniej rozwiąza problem z tym zapalaniem bo on mnie bardziej denerwuje.

aha dzieje się coś takiego ze jak już stygnie to podczas zapalenia krecnia za pozno rozrusznik łapał. Nie jestem mechanikiem i nie wiem jak to fachowo się nazywa ale jakby aumat w rozruszniku nie w pore wskakiwal tylko troche sie opoznia. i im bardziej silnik zimniejszy t sie bardziej opoznia i nie załącza się w tym momencie co trzeba tyko jak nie złapie to trzeba kręcić i kręcić...