Strona 1 z 1

[NG 2,3] - Problem z regulatorem ciśnienia paliwa?

: 27 gru 2010, 20:27
autor: tom111
Witam

Jestem "świerzakiem" i zaczynam niestety od działy technicznego :) Przewertowałem cały ten dział ale nie znalazłem odpowiedzie na moje pytanie.

Otóż posiadam B4 quattro z 2,3 ng mało używana wręcz wprawdzie wcale od nowości nie przejechała jeszcze nawet 80tys :) - kupiona nowa przez ojca więc wałka nie ma na liczniku:) Ale nie waże widocznie wiek już swoje robi otóż problem jest tego typu że po odpaleniu chodzi normalnie na ssaniu po jakiejś chwili zaczyna się dusić i przy prubie dodania gazu strzela w kolektor ssący :( podławi się tak z 4-5 min obroty się stabilizują i już jedzie dobrze. Dzisiaj odpiełem wtyczkę od regulatora paliwa i auto odrazu zaczeło pracować poprawnie podpiełem spowrotem i znów zaczeło się dusić. Tylko teraz pytanie czy to będzie przyczyna czy może coś jeszcze dawać jakiś dziwny sygnał do tego regulatora że tak fiksuje?

Pozdrawiam wszystkich i z góry dzięki za wyrozumiałość :)

: 27 gru 2010, 20:33
autor: Audi 80 Polska
Regulator jest sterowany po części z sondy lambda oraz czujnika temperatury cieczy. Ale stawiam na czujnik temperatury bo sonda lambda przy mechanicznym wtrysku ma mały wpływ na pracę silnika.

: 27 gru 2010, 20:39
autor: tom111
Hmm przyznam szczerze że może być bo w zasadzie objaw występuje tylko w jakimś zakresie temperatury silnika, bo i na zimnym i na gorącym chodzi poprawnie. Jutro sprawdzę go miernikiem jak się zachowuje - szkoda że w tym silniku nie idzie powalczyć vag-iem:( wtedy jest czarno na białym:)

: 27 gru 2010, 20:42
autor: Kokolino
_uwaga

: 27 gru 2010, 20:54
autor: tom111
Powinno być ok:)

[ Dodano: 2010-12-28, 10:58 ]
No więc tak po odpięciu czujnika temp. brak zmian po odpięciu sondy lambda silnik zaczyna pracować poprawnie więc chyba wszystko jasne:)