Strona 1 z 2

[b3 90 2.3 20v (7a)]momenty dokrecania korb i glowicy

: 18 sty 2011, 19:11
autor: krystek
Witam :)Zna ktos morze momenty dokrecenia korb i głowicy w 7A??dzieki i pozdrawiam

: 18 sty 2011, 19:36
autor: witek88
Co do głowicy to powinna być kartka razem z uszczelką o momencie dokręcania, ale tak ok 100-110 niutonów, nie ma co przesadzać to nic nie daje, jak głowica jest prosta to będzie trzymało bez problemu.
A co do korbowodów, również nie ma co przesadzać, szpilki są dość cienkie, bodajże 8mm, do tego gwinty o małym skoku, myślę że ok 80-90 niutonów będzie ok.
Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

: 18 sty 2011, 19:39
autor: krystek
niestety kartki przy uszczelce nie ma:/ja niestety nie moge znalezc E-techa,tam sa takie info:/

: 18 sty 2011, 19:49
autor: Dziki
a jaką uszczelke kupiłeś :?:

: 18 sty 2011, 19:50
autor: krystek
elringa-1,82mm

: 18 sty 2011, 20:05
autor: Kris0109
Moment dokręcania głowicy:
krok 1. 30 Nm, krok 2. 60 Nm, krok 3. 2x90*

[ Dodano: 2011-01-18, 20:17 ]
"A co do korbowodów, również nie ma co przesadzać, szpilki są dość cienkie, bodajże 8mm, do tego gwinty o małym skoku, myślę że ok 80-90 niutonów będzie ok. "

Nie będzie ok bo się po zrywają szpilki. Zresztą te szpilki powinno się po każdym odkręceniu wymieniać na nowe wraz z nowymi nakrętkami.

Momenty dokręcania:

krok 1. 30 Nm, krok 2. 90*

: 18 sty 2011, 20:40
autor: Dziki
szpilki głowicy rozumiem i nawet na uszczelce jest to wspomniane bynajmniej u mnie AJUSA to sugerowała ale z czymś takim się nie spotkałem
Kris0109 pisze:Zresztą te szpilki powinno się po każdym odkręceniu wymieniać na nowe wraz z nowymi nakrętkami.

: 18 sty 2011, 20:55
autor: Kris0109
A ja się spotkałem. Można sobie o tym po czytać. To są szpilki po przeciągane i jeżeli skręcimy motor na nich jeszcze raz to nic nie powinno się stać ale znam przypadki kiedy przydarzyło się innym, że przez tą oszczędność mieli dziurę w bloku.

[ Dodano: 2011-01-18, 21:16 ]
Oczywiście nie mówię, że to na pewno skończy się awarią ale po prostu znam takie przypadki. Piszę o tym dla dobra innych. Jak wiadomo silnik to nie miejsce na oszczędności i stosowania jakiś patentów.

: 18 sty 2011, 21:59
autor: krystek
panowie,ja jestem mechanikiem i nie oszczedzam na swojej niuni,wszystko mam nowe,w głowicy juz wczesniej zrobiłem mody i pierścienie nie wytrzymały:/mimo to kupiłem nowe szpilki,tamte mają 4-5 miesiecy:/mi chodzi o konkretne dane techniczne,miałem e-techa ale robiłem system i nie moge znalezć płyty:/z tego co wiem to głowice powinno się dokręcić z siłami krok1-20Nm,krok 2-40Nm,krok3-180stopni,do korb to myśle że 90Nm to troche za dużo,ja chciałbym się po prostu upewnić żeby skręcić jak fabryka nakazała:)
Sorki że nie określiłem się dokładnie wcześniej
pozdrawiam 8-)

: 18 sty 2011, 22:24
autor: Kris0109
Moje dane pochodzą z Autodaty i z kartki która była przy uszczelce Victora Rainza.

: 01 lis 2014, 09:53
autor: olaf
Koledzy, proszę o pomoc tak przy święcie postanowiłem w ciszy i spokoju poskładać silnik i mam pytanie. Wie ktoś może jaką siłą dokręcić panewki główne ?!

: 01 lis 2014, 16:50
autor: Audi 80 Polska
Znalazłem informacje, że tylko 60Nm bez dokręcania dalej o jakiś kąt.

: 01 lis 2014, 18:58
autor: olaf
aldi pisze:Znalazłem informacje, że tylko 60Nm bez dokręcania dalej o jakiś kąt.
Wydaje mi się że mało :)

: 01 lis 2014, 19:07
autor: quattroBandit
to daj mu 120Nm i potem się zstanawiaj czemu nie chodzi albo się urwało ;)

: 01 lis 2014, 20:29
autor: Audi 80 Polska
I to pewnie będzie powtórnie wkręcona używana śruba.

Nowsze vagowskie silniki mają 60Nm + 90°