Strona 1 z 1

[B3 2.2/2.3] Jak odróznić silnik KV od NG???

: 26 cze 2007, 13:00
autor: tomek1122
Witam

Jak odrożnić silnik KV od NG bo juz ostatnio zgłupialem. Mam audi 80 Coupe z 1989r silnik 2,3. w jaki sposób rozpoznać jaki tam jest układ zapłonowy/wtryskowy KE-jetronic czy KE-III-Jetronic

: 26 cze 2007, 13:29
autor: jmm
Roznia się na pierwszy rzut oka - kolektory dolotowe sa inne, w NG jest taki kanciaty z napisem "Audi" a w KV jest taki okrągławy, jak w B2.
Jak bedę miał czas wrzuce fotę.
No i KV to 2.2 a NG 2.3, KV nie miał kata i powinien jezdzic na 98 a NG było zawsze z katem i jezdzilo na 95 :)

: 26 cze 2007, 13:46
autor: foxbat
poza tym w silnikach NG były montowane 2 różne wersje układu BOSCH KE-III-Jetronic. jedna była taka gdzie układ sterujący zapłonem i układ sterujący mieszanką to jedno pudełko, a druga (ja taką mam właśnie) miała osobno sterownik zapłonu i osobno sterownik mieszanki.

: 26 cze 2007, 14:03
autor: tomek1122
no dobra to już wiem ze NG bo mam kanciaty kolektor teraz KE-jetronic czy KE-III-Jetronic??? Może wiecie jak jest z diagnostyka tego silnika tylko kody błyskowe czy mozna sie podpiać z lapem i gdzie w nim są czujniki stukowe czytałem że pod alternatorem ale chodziło chyba o 4-cylindry bo w 5-cio cylindrowym silniku w miejscu alternatora jest pompa wspomagania i za nia nie ma takiego czujnika...

: 26 cze 2007, 19:56
autor: foxbat
do KE-Jetronic oraz KE - III - Jetronic tylko tester kodów błyskowych. W moim akurat jest tak że pierw tester wyświetla kody sterownika mieszanki a potem sterownika zapłonu

: 26 cze 2007, 20:20
autor: Kornel
Wydaję mi sie ale nie jestem na 100% pewnien KE-III-Jetronic będzie miał na rozdzielaczu paliwa elektroniczny nastawinik ciśnienia. Takie ciemne pudełko z przodu z dwoma kabelkami z boku Przykręcone na dwie śrubki. KE-Jetronic Czegoś takiego nie posiada.

: 26 cze 2007, 22:03
autor: tomek1122
Dzieki koledzy o to własnie chodziło. Po przestudiowaniu kilkudziesięciu zdjęć i tabel z silnikami doszłem do wniosku że to będzie KE-III i z tym nastawnikiem ciśnienia to chyba się zgadza. Pozostaje tylko problem czujnika stukowego wyczytałem gdzieś że w audi w silnikach cztero i piecio cylindrowych jest on zawsze montowany po lewej stronie bloku na wysokości 2 i 3 cylindra a u mnie za cholere go tam nie ma ale mam wolną kostkę mniej więcej w miejscu gdzie wchodzą przewody do nagrzewnicy. kostka ma dwa piny i jest koloru niebieskiego... Może ktoś podpowie jakiego koloru ma kostkę do czujnika spalania stukowego w swoim NG

: 26 gru 2013, 16:06
autor: s-a-s-i-a-d
ja kolego w moim ng mam niebieska kostke. nowy czujnik kosztuje okolo 160 zl Bosh a podruba kosztuje okolo 80 zl. czujnik jest przykrecony pod 2 cylindrem na wysokosci oslon chlodnicy, ledwo go widac. :) kostka jest z niebieska wtyczka po prawej stronie akumulatora przykrecona. ale mam pytanie do naszych fachowcow :)
w silniku czterocylindrowym 2.0 3a czyli w 113 konich mechanicznych czujnik byl przykrecony dokladnie za alternatorem pod pierwszym cylindrem a w ng jest krecony przy 2 cylindrze, czemu?? jest miejsce pod pierwszym zeby go przykrecic a jest pod 2 cylindrem. czemu tak jest??
co do zmiany w zdrowym silniku czujnika spalania stukowego to powiem jest szal :) mnie 2,6 na automacie nie moglo dogonic :)