Strona 1 z 5

[ b3 2.3 NG] Jaki olej

: 11 mar 2011, 10:35
autor: Formoza
Witam koledzy chce wymienić u siebie olej i tu pojawia się problem ani ja ani poprzedni właściciel nie wie na jakim oleju silnik lata. Silnik ma przejechane 234 tyś km.

: 11 mar 2011, 10:39
autor: deusx
Polecał bym castrol 10w40, najpewniejszy, później ew, 5w40

: 11 mar 2011, 11:24
autor: tomekk666
Zalej silnik półsyntetykiem 10w40 dla mnie to najlepsze wyjście ;-)
Wolę Mobila 10w40 od castrola, ale co kto woli. Przebiegiem sie nie sugeruj co do oleju. Jednak jeżeli jest wlany mineralny i autko już trochę na nim zrobiło, to po wlaniu półsyntetyka z tego co wiem może się zacząć rozszczelniać silnik :roll: Napisałem może, bo nie dzieje sie tak zawsze ;-) A mechaników i ludzi którzy twierdzą, że od 300 tyś ma się lać mieneralny podziwiam :evil:

: 11 mar 2011, 11:29
autor: p371
Zawsze lałem castrola 10w40, a teraz leję Motula 10w40. Jest dużo lepiej: nie bierze oleju, lepiej odpala na mrozie- nic nie stuka i się tak nie grzeje po długiej jeździe.

: 11 mar 2011, 11:31
autor: Formoza
kiedyś pamiętam jak się wymieniało olej to zakład zakładał taką karteczkę jaki wlany olej a teraz nic :-P

: 11 mar 2011, 11:35
autor: tomekk666
Formoza pisze:kiedyś pamiętam jak się wymieniało olej to zakład zakładał taką karteczkę jaki wlany olej a teraz nic
raczej zakłady dalej to robią bynajmiej u mnie w okolicy. Jednak nie każdy wymienia olej w zakładzie. Dużo ludzi robi to samemu i nie zakłada karteczki ;-)
p371 pisze:Zawsze lałem castrola 10w40, a teraz leję Motula 10w40
też tak zrobiłem, lałem castrola, a teraz zmieniłem na Motula 10w40 6100 Synergie + , narazie nie widzę jakiś konkretnych zmian,ale mało zrobiłem od wymiany.

: 11 mar 2011, 11:45
autor: Formoza
a zna ktoś z Was taki olej VALVOLINE MAX LIFE 10W-40 ??

: 11 mar 2011, 12:10
autor: deusx
Formoza pisze:a zna ktoś z Was taki olej VALVOLINE MAX LIFE 10W-40 ??
Bardzo dobre i bardzo drogie oleje :) Złej opinii na te oleje raczej nie znajdziesz, silnik pracuje (podobno) ciszej i robi się bardziej szczelny.


btw. To normalne, że moj 1.6 po 13 tys. km nie wziął zupełnie nic oleju ? :D

: 11 mar 2011, 12:29
autor: Formoza
myślicie że warto zalać taki olej czy lepiej już pewne i sprawdzone ??

: 11 mar 2011, 12:57
autor: Mateusz794
ja też sie zastanawiam nad wlaniem 10W40, choć do tej pory był lany mineralny, a słyszałem że to jest mit z tym ze jak sie zmieni z minerala na pół syntetyk że silnik sie rozszczelni? co wy o tym myślicie?? wycieków nigdzie nie mam i oliwy mi nie bierze a przebieg mam 253tyś.

: 11 mar 2011, 14:07
autor: Formoza
Dzisiejsze oleje mineralne tez już nie są tylko mazidłem o nieokreślonych parametrach. Też mają dodatki myjące więc nie jest tak ze nagle wypłukasz z silnika kilkuletni szlam bo lany był minerał. Ale oczywiście mogę się mylić dobrze by było jak by się też inni wypowiedzieli na ten temat.

: 11 mar 2011, 14:48
autor: macspeed
Co do mineralnych olejów ja leję takie od kilku ładnych lat i nie mam im nic do zarzucenia. Jeżeli silnik nie jest katowany, olej zmieniany co 10-15 tys nie będzie żadnych skutków ubocznych. Jeżeli chodzi o marki korzystam z Castrola lub Elfa 15w40.

: 11 mar 2011, 18:36
autor: deusx
Na temat olejów można rozmawiać wiekami, obecnie każdy markowy olej jest dobry. Ja leje taniego lotosa i żadnych kłopotów. Ojciec od 9 lat leje lotosa i również żadnych problemów.

Co do tych droższych vavoline itd. większość speców pisze, że się po prostu nie opłaca.

: 12 mar 2011, 09:14
autor: Mateusz794
no ja bym chciał usłyszeć od kogoś z użytkowników audi czy zmieniał z minerala na pół syntetyk w silniku 2.3 NG

: 12 mar 2011, 09:51
autor: macspeed
Ja zmieniałem w NF w Audi 100. Auto miało przebieg ok 500 tys bez remontu i wszystko grało.