Strona 1 z 5
[ b3 2.3 NG] Jaki olej
: 11 mar 2011, 10:35
autor: Formoza
Witam koledzy chce wymienić u siebie olej i tu pojawia się problem ani ja ani poprzedni właściciel nie wie na jakim oleju silnik lata. Silnik ma przejechane 234 tyś km.
: 11 mar 2011, 10:39
autor: deusx
Polecał bym castrol 10w40, najpewniejszy, później ew, 5w40
: 11 mar 2011, 11:24
autor: tomekk666
Zalej silnik półsyntetykiem 10w40 dla mnie to najlepsze wyjście
Wolę Mobila 10w40 od castrola, ale co kto woli. Przebiegiem sie nie sugeruj co do oleju. Jednak jeżeli jest wlany mineralny i autko już trochę na nim zrobiło, to po wlaniu półsyntetyka z tego co wiem może się zacząć rozszczelniać silnik :roll: Napisałem może, bo nie dzieje sie tak zawsze

A mechaników i ludzi którzy twierdzą, że od 300 tyś ma się lać mieneralny podziwiam :evil:
: 11 mar 2011, 11:29
autor: p371
Zawsze lałem castrola 10w40, a teraz leję Motula 10w40. Jest dużo lepiej: nie bierze oleju, lepiej odpala na mrozie- nic nie stuka i się tak nie grzeje po długiej jeździe.
: 11 mar 2011, 11:31
autor: Formoza
kiedyś pamiętam jak się wymieniało olej to zakład zakładał taką karteczkę jaki wlany olej a teraz nic

: 11 mar 2011, 11:35
autor: tomekk666
Formoza pisze:kiedyś pamiętam jak się wymieniało olej to zakład zakładał taką karteczkę jaki wlany olej a teraz nic
raczej zakłady dalej to robią bynajmiej u mnie w okolicy. Jednak nie każdy wymienia olej w zakładzie. Dużo ludzi robi to samemu i nie zakłada karteczki
p371 pisze:Zawsze lałem castrola 10w40, a teraz leję Motula 10w40
też tak zrobiłem, lałem castrola, a teraz zmieniłem na Motula 10w40 6100 Synergie + , narazie nie widzę jakiś konkretnych zmian,ale mało zrobiłem od wymiany.
: 11 mar 2011, 11:45
autor: Formoza
a zna ktoś z Was taki olej VALVOLINE MAX LIFE 10W-40 ??
: 11 mar 2011, 12:10
autor: deusx
Formoza pisze:a zna ktoś z Was taki olej VALVOLINE MAX LIFE 10W-40 ??
Bardzo dobre i bardzo drogie oleje

Złej opinii na te oleje raczej nie znajdziesz, silnik pracuje (podobno) ciszej i robi się bardziej szczelny.
btw. To normalne, że moj 1.6 po 13 tys. km nie wziął zupełnie nic oleju ?

: 11 mar 2011, 12:29
autor: Formoza
myślicie że warto zalać taki olej czy lepiej już pewne i sprawdzone ??
: 11 mar 2011, 12:57
autor: Mateusz794
ja też sie zastanawiam nad wlaniem 10W40, choć do tej pory był lany mineralny, a słyszałem że to jest mit z tym ze jak sie zmieni z minerala na pół syntetyk że silnik sie rozszczelni? co wy o tym myślicie?? wycieków nigdzie nie mam i oliwy mi nie bierze a przebieg mam 253tyś.
: 11 mar 2011, 14:07
autor: Formoza
Dzisiejsze oleje mineralne tez już nie są tylko mazidłem o nieokreślonych parametrach. Też mają dodatki myjące więc nie jest tak ze nagle wypłukasz z silnika kilkuletni szlam bo lany był minerał. Ale oczywiście mogę się mylić dobrze by było jak by się też inni wypowiedzieli na ten temat.
: 11 mar 2011, 14:48
autor: macspeed
Co do mineralnych olejów ja leję takie od kilku ładnych lat i nie mam im nic do zarzucenia. Jeżeli silnik nie jest katowany, olej zmieniany co 10-15 tys nie będzie żadnych skutków ubocznych. Jeżeli chodzi o marki korzystam z Castrola lub Elfa 15w40.
: 11 mar 2011, 18:36
autor: deusx
Na temat olejów można rozmawiać wiekami, obecnie każdy markowy olej jest dobry. Ja leje taniego lotosa i żadnych kłopotów. Ojciec od 9 lat leje lotosa i również żadnych problemów.
Co do tych droższych vavoline itd. większość speców pisze, że się po prostu nie opłaca.
: 12 mar 2011, 09:14
autor: Mateusz794
no ja bym chciał usłyszeć od kogoś z użytkowników audi czy zmieniał z minerala na pół syntetyk w silniku 2.3 NG
: 12 mar 2011, 09:51
autor: macspeed
Ja zmieniałem w NF w Audi 100. Auto miało przebieg ok 500 tys bez remontu i wszystko grało.