Strona 1 z 1

[2,0 20v NM ] Problem z obrotami i mocą

: 14 mar 2011, 12:27
autor: lasombra
Witam
Mianowicie mam problem z wolnymi obrotami - raz trzyma 950 a raz wogóle gaśnie na zimnym silniku. Ponadto nie dochodzi do odcinki, gdy jedzie sie na obrotach pomiedzy 1500-2000 szarpie. Strasznie wolno się rozpedza, na pierwszym biegu nie ma sily. Pali w granicach 18 - 25 litrów (na ogol jezdze w mieście). Może ktoś pomoże ogarnać mi ten problem? Dodam, ze przewody, świece, kopulka i palec zostaly wymienione, czujnik temp cieczy i inne z tym zwiazane takze. Dodam ze po kolizji rozrzadu nie chce chodzic na znakach na aparacie zaplonowym (trzeba delikatnie wyprzedzic, mimo ze 20 zaworowka powinna chodzic na zerze o czym wyczytalem na forum ), a na 0 gaz do konca a trzyma w granicach 100 - 200 obrotow i nie chce sie wkrecic i strzela w filtr na paliwie. (rozrzad i walki na 1000% dobrze ustawione, sprawdzane kilkanascie razy). Proszę o pomoc ;)

: 15 mar 2011, 13:37
autor: WOJTEK26
Sonda w jakim jest stanie ( dziala wogóle) przepływka podobnie, odczytywałes kody błyskowe. Auto powinno chodzic przy aparacie ustawionym na 0 bo to ustawienie wstepne bo i tak o punkcie zapłonu decyduja czujniki położenia i predkosci obr silnika, zobacz czy nie masz zamienionych wtyczek od tych czujników.

: 15 mar 2011, 13:40
autor: Leo
2.0 20v nie ma sondy.

z opisanych objawów stawiam na nie dotarte, albo źle założone zawory , plus knocksensory, plus nieszczelności...

jednym słowem - szukaj innego silnika, taniej wyjdzie. Kiedys na allegro NM stał w rozsądnych pieniądzach.

: 15 mar 2011, 16:10
autor: lasombra
zawory sa szczelne, kodow nie blyskalem a knocksensor wymienilem jeden (ten z dluzszym kablem) tylko ze pochodzil on od innego silnika czterocylindrowego, numer czujnika byl ten sam natomiast roznil sie tylko literka koncowa

: 15 mar 2011, 16:44
autor: Leo
i może być ustawiony na inną częstotliwość Kolego. Szukaj knocksensorów z innych silników 20v , bo tylko one są między sobą wymienne.

[ Dodano: 2011-03-15, 16:52 ]
aaa., no i dokręca się je z siłą 15 N

: 15 mar 2011, 20:20
autor: lasombra
ok dzieki za wskazowke, jutro podmienie oba stukowce. Problem z skaczacymi obrotami rozwiazany - ktos zaslepil w kolektorze wyjscie do odmy i silnik nie mial odpowietrzenia, wyciagnelem zaslepke i obroty nie szaleja.

: 15 mar 2011, 20:29
autor: Leo
też mi się wydaje, że tam nieszczelnosci jest więcej...

: 18 mar 2011, 15:21
autor: kuba2955
ja mam stukowce z v6, normalnie działają. czytałem gdzies o dokręcaniu na 25Nm , tak dokręciłem i chodzi ok

: 19 mar 2011, 14:15
autor: lasombra
okazalo sie, ze jeden wtryskiwacz jest siekniety, zamowilem od 7a, uszkodzona kostka do czujnika temp. silnika - wsowki w srodku byly luzne, przeplywomierz tez juz na padnieciu byl wiec podmienilem na inny i jest ok. Temat zamkniety.