Strona 1 z 3
[ B3 2.3 20v ] Spalanie 20l, mało mocy
: 21 mar 2011, 14:17
autor: _KOZIOŁ_
Witam mam problem z moją coupejką a mianowicie bardzo dużo mi pali(20-22l). Jeżdże zazwyczaj po miescie (pokojna nie nerwowa jazda). Jak go rano odpale to ma bardzo wolne obroty, potrafi sobie zgasnąć ale jak złapie temperature jest już ok. Zauważyłem ,że wogóle nie działa silnik krokowy jak i przepływomierz a nie są uszkodzone, widocznie wogóle nie dochodzi do nich impuls. Jak Audi jest rozgrzane to jak jade na wolnych obrotach i wcisne to ma z 4 sekundy kompletnego zamulenia i dopiero sie budzi. Dojezdżając do skrzyżowania również lubi sobie zgasnąc.Bardzo byłbym wdzieczny za pomoc

. Pozdrawiam
: 21 mar 2011, 14:29
autor: krystek
A skąd wiesz że krokowy i przepływka nie działa??Ja zaczoł bym od czujnika temp,może gdzieś pękłaguma przepływki.Ogólnie to powinieneś wybłyskać kody lub podłączyć się VAG-iem,zależnie od rocznika i sprawdzić kody błędów <ok>
: 21 mar 2011, 15:24
autor: _KOZIOŁ_
Rocznik 1989. Przepływka ani krokowiec nie działa poniewaz w trakcie pracy odłączyłem jedno i drugie i zadnej reakcja jakby ich nie było. Temperature normalnie pokazuje
: 21 mar 2011, 15:31
autor: krystek
to że jak odłączysz i nie ma reakcji nie znaczy że nie działa <ok> tam możesz wybłyskać kody,jak to zrobić znajdziesz opisane na forum,co do czujnika to mówiłem o czujniku podającym sygnał do ECU.Jest on z tyłu głowicy(2piny)
[ Dodano: 2011-03-21, 15:34 ]
Chociaż co do przepływki nie jestem pewien bo chyba powinien silnik zgasnąć po odłączeniu,muszę sprawdzić:) <ok>
: 21 mar 2011, 15:35
autor: kuba2955
z tego co wiem nie we wszystkich ten czujnik jest z tyłu głowicy. jak osprzęt hitachi, a raczej tak jest jak 89r, to czujnik temperatury silnika dwupinowy biały jest w króćcu wodnym w głowicy między 2 a 3 cylindrem pod kolektorem ssącym. czujnik z tyłu głowicy jest w 7a na osprzęcie boscha.
co do przepływki, jak jest zwalona to zapala się check, (przynajmniej u mnie tak było)
: 21 mar 2011, 22:52
autor: _KOZIOŁ_
A może być to wina aparatu zapłonowego? Miałem ostatnio własnie z tym problem bo zauważylem ze była ułamana wtyczka od aparatu i musialem ją przykleić i prz okazji zajżałem do srodka gdzie dostrzegłem duży luz na tym wałku na aparacie i zaplonu nie da sie ustawić w prawidlowej pozycji tylko musi byc troche przestawiony bo jak jest w pozycji wlasciwej to nie mozna go odpalic. Jak coś to pasuje od silnika 2.3 10v NG?
[ Dodano: 2011-03-21, 22:54 ]
Chyba uszkodzony jest czujnik Halla ale nie jestem pewny
: 21 mar 2011, 23:01
autor: Leo
chyba żartujesz... w 20v nie pasuje prawie nic z 10v.
: 22 mar 2011, 07:15
autor: krystek
kuba2955, z tego co wiem nie we wszystkich ten czujnik jest z tyłu głowicy. jak osprzęt hitachi, a raczej tak jest jak 89r, to czujnik temperatury silnika dwupinowy biały jest w króćcu wodnym w głowicy między 2 a 3 cylindrem pod kolektorem ssącym. czujnik z tyłu głowicy jest w 7a na osprzęcie boscha.
W każdym 7A jest ten biały czujnik w głowicy,w krućcu jest czujnik 3 lub 4 pinowy-na wskaznik temp w zegarach i coś tam jeszcze,ty mówisz o czujniku w króćcu od termostatu,ja też mam osprzęt HITACHI i mam czujnik w głowicy.
[ Dodano: 2011-03-22, 07:17 ]
w niektórych wersjach nie ma kontrolki check
: 22 mar 2011, 16:21
autor: wasil_10
jeśli masz luz na aparacie to radziłbym sprawdzić stan zębatki. pozdrawiam
: 23 mar 2011, 01:57
autor: tomus8607
to jaka może być przyczyna takiego spalania?
: 23 mar 2011, 06:50
autor: krystek
przyczyn może być tysiąc książkowych,pierw spróbuj wybłyskać kody,może przepływka ci padła??Trzeba szukać <ok> Jak masz jakiegoś kumatego mechanikato wal do niego lub spróbuj kogoś z forum złapać z twojej okolicy kto się zna:)
: 23 mar 2011, 07:08
autor: Leo
przyczyny? od wadliwych czujników temperatury, przez wadliwe knocksensory, lejące wtryskiwacze, sondę lambda, aż do nieszczelności w dolocie... Wszystko.
: 23 mar 2011, 21:47
autor: Grze$iuuu
no mój też coś słabo jedzie, ale wszystko mam praktycznie sprawdzone prócz czujników spalania stukowego. Gdzie idą wtyczki od nich? Może ktoś zdjęcie wstawić i zaznaczyć?
: 23 mar 2011, 21:49
autor: Kris0109
Wtyczki masz nad pompą hamulcową przy grodzi. Są tam cztery dwie od stukowców i dwie od czujników położenia wału i halla.
: 28 mar 2011, 22:24
autor: tomus8607
znacie może kogoś z okolic sieradza kto umie się zająć moją quattrówą?? bo mechanicy potrafią być dziwni do tego stopnia że boje się u nich auto zostawiać :shock: