Strona 1 z 1
[ng] Jak ustawić zapłon
: 25 kwie 2011, 19:40
autor: subratri
witam, jak w temacie.
Jak go ustawić no i czego użyć? Czy stroboskopu czy czego?? Kurde kiedyś miałem malacza ale tam ustawiałem na czuja...
: 25 kwie 2011, 21:09
autor: slaby
Ustawiasz za pomocą lampy... 15 stopni to kąt wyprzedzenia
: 26 kwie 2011, 00:53
autor: subratri
ok. Dzięki, a gdzie znajduje się marker jeszcze może się dopytam...

: 26 kwie 2011, 06:35
autor: krystek
marker powinien być na kole pasowym wału korbowego albo na zamachowym:)
: 26 kwie 2011, 08:29
autor: slaby
może też i tam są znaki, ale najlepiej błyskać stobem na koło zamachowe. tam jest okienko na wysokości aparatu zapłonowego. wszystko ładnie widać
: 26 kwie 2011, 09:13
autor: troll oslo
nie zapomnij o zworce !!!!! bez zworki jak blysniesz w okienko bedzie widac 0 -zero- ze zworka dopiero bedze 15......
: 26 kwie 2011, 09:39
autor: subratri
jakiej zworce??
: 26 kwie 2011, 10:32
autor: troll oslo
no widzisz.... w ng by ustawic zaplon w zaleznosci od rocznika auta albo zobisz zworke w obd1 albo wstwiasz bezpiecznik w przekaznik pompy paliwa, silnikpodnosi obroty lub mozna powiedziec ecu wchodzi w tryb nastawny, wtedy dopiero mozna ustwic poprawnie zaplon..... jest to dobrze opisane na forum a w ksiazce sam naprawiam sa nawet fotki.....
: 26 kwie 2011, 11:30
autor: subratri
czyli co? jeśli jest coś nie tak jeszcze z boku silnika to tym nastawianiem mogę sobie narobić szkody, bo jak nie ustabilizuje obrotów tam gdzie powinien to też nie zobaczę 15 stopni... dobrze rozumuję? czy chodzi jedynie o zejście z wolnych obrotów?
: 26 kwie 2011, 12:21
autor: troll oslo
napisze ci co i jak po 18 teraz jestem w robocie i walcze z ad blue w dafie i nie mam czasu na opis.... daj meila na pw to wysle ci troche fotek i opisow...
: 27 paź 2011, 10:47
autor: Murzyn88
Witam mam identyczny problem po wymianie uszczelki pod głowica nie mogę dojść do ładu z ustawieniem zapłonu,strasznie słabo reaguje na gaz więcej spala i trochę szarpie.Czy mógł by mi ktoś opisać krok po korku jak to ustawić w sumie najbardziej interesuje mnie gdzie się znajdują te zworki.
: 14 sty 2012, 11:01
autor: Tadi88
Gdzie dokładnie wsadzić zworkę przy ustawianiu zapłonu ?
: 14 sty 2012, 12:14
autor: subratri
już gdzieś pisałem, w NG nie ustawia się zapłonu na lampę (pewnie można ale nie trzeba), trzeba ustawić tłok w GMP (marker 0 na kole zamachowym) i wtedy ustawić palec na marker (nacięcie) na obudowie rozdzielacza. I wszystko.
: 19 paź 2012, 19:16
autor: xxtomek
Witam <ok>
w kwesti ustawienia zapłonu w silniku NG, czy mogłby się wypowiedziec ktos kto czai ten temat i łopatologicznie wypunktowac punkt po punkcie co robimy aby ustawic zaplon??
Czegos tu nie rozumiem, doczytalem ze przy ustawianiu zaplonu trzeba palec rozdzielacza ustawic na naciecie na obudowie aparatu, znów gdzie indziej ze naciecie na kole pasowym korbowodu na znak na dolnej obudowie rozrzadu.... ale co to da ze tak sie ustawi jesli do ustawienia zaplonu znow gdzie indziej jest napisane ze wlanczamy silnik, rozgrzewamy do temp roboczej, wkladamy zworke w złacze pin C i D i krecimy delikatnie w praw lub lewo aparatem?
co ma jedno z drugim? jak ustawie na znaki i odpale to i tak g... z tego bede widzial jak tam sie wszystko kreci
do czego podlaczyc lampe strobo i czy wogole ma byc lampa strobo? bo tez sa rozne szkoły i zdania na ten temat, kurde nie ogarniam narazie tego :evil: w okienku na skrzyni gdzie koło rdzawy nalot i nic nie widac a tam maja byc jakies stopnie wybite?
dlatego proszę niech ktos dobitnie napisze dobry przepis (tylko bez zbednych komentarzy i połsłowek na ten temat by nie zasmiecac) co i jak po kolei sie robi i niech to bedzie przepis i dogmat na przyszłosc