Strona 1 z 1

[90 2,3 NG] Wskazania temperatury problem

: 11 maja 2011, 22:40
autor: slaby
witam
mam problem za wskazaniem temperatury cieczy.
czujnik wymieniłem na używkę ori.
z tym że kostkę którą się wtyka w czujnik ma również ori ale nie jestem pewien czy kable są podłączone jak należy.
PROBLEM: Wskazanie temp dochodzi do ok 70 stopni i nie chce dalej, ale wiatrak się włącza więc temp jest na pewno wyższa.
Czy każdy pin jest przypisany danej funkcji? Czy kable muszą być podłączone w dany pin czy jest to obojętne.
Jeżeli nie jest to proszę o podpowiedź jaki kablel (kolor) do którego pinu podłączyć.

: 11 maja 2011, 23:31
autor: troll oslo
zartojesz sobie czy naprawde.....

niedawno byla dyskusja w temacie:

https://audi80.pl/23-ng-wolne-obroty-vt43969.htm

jakbys przyjrzal sie pierwszej fotce to bys chodziasz nie pytal o piny w czujniku....

co do wskaznika w moim cab-ciu tez sa bledne wskazania a montowalem juz 3-4 czojniki czasami dobre czasami przeklamoje ale do puki cieszy nie ubywa i nie leci para spod maski nie draze tematu... wszystko jest jak nalezy ale cos klamie albo licznik albo czojniki .. albo starosc....

: 11 maja 2011, 23:38
autor: subratri
bo wskaźnik temp i wskaźnik paliwa trzeba sobie wyskalować ;) tam pod zegarami są pokrętła. Trzeba ustalić "zerową" pozycję wskazówki. Ja też wymieniłem dobry termostat na nowy termostat bo mi się wskazanie nie podobało. Ustaw sobie wskazówkę jak trzeba i będzie Ci pokazywać to co chcesz zobaczyć. Ja nie wiem czy z czasem magnes na wskazówce ulega autodestrukcji (choć to powinno zająć 400 lat :D ) czy od wstrząsów ale trzeba sobie lekko poprawić wskazanie. Dla pewności możesz oczywiście wetknąć sobie termometr, ale sam sobie odpowiedz - jakie są szanse na to, żeby wszystkie czujki temperaturowe przestawiły Ci się na 70 stopni ;)
PS ciekawe co jest w tamtym wątku...

: 12 maja 2011, 08:04
autor: troll oslo
wiesz nie wszystkie czujniki wskazywaly 70 ten co wskazywal poprwnie niestety zalanczal lampke alarmowa temp wody nawet na zimnym, jeden ciekl , jeden ukrecilem w nim piny klucz sie zeslizna przy montarzu tenn co mam teraz jet ... no ok zalezy od chumoru....

co dziwne nowe czujniki maja w sobie jakac elektronike chipa i inne tam,stare tylko mikrostyki i sa wypelnione jakims czyms co podnosi objetosc i lub opornosc pod wplywem temp ciezko to zmyc jakby grafit pasta czy cos....
jak nie zdecyduje si na sprzedanie caba to podjade na szrot i wymontuje troche czojnikow fajnie miec na zas.. a bo w cabie MUSZE zmienic pokrycie dachu nowy nie jest drogi w polsce ale troche nie ciesze sie do samej roboty ponoc nie latwo i czasochlonna....


a skalowanie wskaznika - wiem ale za zane skarby nie moglem przekrecic potencjometra wiec by go nie ukrecic dalem sobie spokuj nie az takie wazne

: 12 maja 2011, 08:06
autor: arekkrosno
Kiedyś dostałem coś takiego z od kogoś z forum. Może ci się przydać
Obrazek
To jest oryginalna wtyczka czujnika temperatury 3-pin (bez klimy) NG

PS.
subratri pisze:bo wskaźnik temp i wskaźnik paliwa trzeba sobie wyskalować ;)
Kolego subratri - wiem gdzie skaluje się wskaźnik paliwa. Ale w którym miejscu skaluje się wskaźnik temperatury? To by uprościło mi wiele rzeczy (4 audi w rodzinie i tylko mój wskazuje 90*C)

: 12 maja 2011, 08:29
autor: slaby
tym pokrętłem po prawej się skaluje ten wskaźnik?

: 12 maja 2011, 08:59
autor: troll oslo
mi sie wydawalo iz robi sie to od wewnetrznej strony zegaruw, sa tam potencjometry.... ale moge sie mylic.!!!

: 12 maja 2011, 09:48
autor: arekkrosno
Kolego slaby... Czytaj dokładniej posty.
Jak już pisałem wiem którym pokrętłem skaluje się wskaźnik paliwa i wiem jak to zrobić. Kolega subratri napisał że skaluje się także wskaźnik temperatury - co zacytowałem wyżej w poście.

Więc.

Moje pytanie: Jak się skaluje wskaźnik temperatury bo wydaje mi się że się go nie skaluje ale mogę też czegoś nie wiedzieć.

: 12 maja 2011, 09:52
autor: troll oslo
wiec pisalem ze jak wymontujesz zegary to od sirodka tam gdzie wkreca sie zaruweczki zegaruw pod wskaznikiem temp jest potentiometer i o nim pisalem.... ale jak mowie niewiem czy to do tego czy nie, zobacze czy na szrocie znajde wymontowane zegary jak tak to wezne i rozbebesze

: 12 maja 2011, 11:56
autor: arekkrosno
Nie musisz.

Obrazek

Rozbierałem je na części pierwsze bo musiałem styki przelutować w mechaniźmie naliczania kilometrów I nie widziałem czegoś co by mogło być potencjometrem regulacji wskazówki temperatury.

: 12 maja 2011, 17:17
autor: macieklc4
o widze temat który może sie mi przydać. u mnie zawyża temperature cieczy ale pozatym jest wszystko ok..... tylko troche dziwnie sie patrzy jak w korku robi sie prawie 110 stopni ;-) co do regulacji wskaźznika temp jeszcze nie słyszałem ale ciekawi mnie czy się da pozdro

: 12 maja 2011, 19:50
autor: subratri
no działaniew jewst analogiczne do paliwa. jest tam jakies coś białe co wystaje i trzeba sobie obrócić. nie ma zadnych czarów.Ten zabieg polegał na fizycznym przestawienbiu wskazówki o ile mnie pamięć nie myli. |Naprawde się nad tym nie spuszczałem. Jak robiłem diody, i miałem zegary na kolanach, zauważyłem że da się to przestawić i przestawiłem. Ot tyle. Nawet tego nie szukałem tylko samo mi wpadło w oko więc nie ma tu żadnych czary mary. Jak rozbierzesz i nie znajdziesz, to wtedy rozbiore mój i strzelę fotę, ale jestem pewny ze fota nie bedzie potrzebna

[ Dodano: 2011-05-12, 21:38 ]
upłynęła chwila i już więcej pamiętam ;) żeby wskazywał 90 stopni przy nagrzanym silniku, pozycję spoczynkową wskazówki trzeba ustawić na dolnej kresce. Teraz wam na pewno wskazówka leży na samym dole i wydaje Wam się to prawidłowe ;) Mi też się wydawało, bo w końcu prawie elektroniczne zegary ;-). Niestety tak tu nie jest. Wskazówka pokonuje po prostu określoną drogę. Jak dół będzie na poziomie dolnej kreski to podniesie się wtedy o te 80 stopni prosto do 90 Celsjuszy.

: 13 maja 2011, 17:46
autor: slaby
zaznaczony potencjometr do ustawiania wskazówki wskaźnika temperatury.
problem rozwiązany :)
Obrazek

: 14 maja 2011, 23:20
autor: MIODEK
Pierwsze słyszę o skalowaniu temp.

: 16 maja 2011, 07:48
autor: arekkrosno
A jednak. Dzięki slaby (przyznał bym Ci punkcik ale to twój wątek). Jest jak byk regulacja tylko ja podałem zdjęcie poglądowe, a na moich zegarach tego potencjometru nie ma - bo jest wyrwany, albo wypadł. Na szczęście w tym aucie temperatura jest właśnie dobra. A teraz będzie w każdym 90*C.