Strona 1 z 4

[90 B3 2.3 NG] Brak mocy silnika.

: 17 maja 2011, 09:48
autor: Jerem5
Witam.
Mam problem z mocą silnika (jest zagazowany)
samochód nie przyspiesza jak to powinno być w 2,3E tylko ma stałą moc.
Ponadto przy prędkości 150 km/h na 5 tym biegu, obroty 4500 i koniec ... brak mocy.
Jakieś sugestie co może być przyczyną?
Znajomi podpowiadali że przepływomierz , lub przepustnica. Ale jeśli nie otwierałaby się druga gardziel w przepustnicy to nie wcisnąłbym pedału gazu do oporu.
Miał ktoś już taki problem?

: 17 maja 2011, 12:39
autor: andi77
Jerem5, Ten silnik nie znosi gazu :shock:

: 17 maja 2011, 13:09
autor: arekkrosno
Ja miałem. Po wymontowaniu instalacji gazowej problem znikł (ok. 205km/h)
Możesz też próbować z gaźnikiem Blos - ale użyj opcji szukaj bo było już poruszane na forum.
Albo rozpiłowanie mixera - podobno też pomaga. Z tym chwytem zgłoś się do kolegi luk_op_Q89 na PW

: 17 maja 2011, 14:12
autor: subratri
na gazie czy na pb nie działa?

: 17 maja 2011, 14:59
autor: Jerem5
subratri pisze:na gazie czy na pb nie działa?
i na Pb i na LPG jest słabiutki...
niedługo mam zamiar podjechać na komputer i zobaczyć co wykaże...

: 17 maja 2011, 15:26
autor: arekkrosno
Na komputerze nic nie wykaże bo tego auta (tzn. silnika) nie da się podłączyć do komputera.
Możesz sobie co najwyżej diagnozować auto kodami błyskowymi.

: 17 maja 2011, 17:54
autor: subratri
zapłon do ogarnięcia i będzie dobrze.

[ Dodano: 2011-05-17, 17:55 ]
andi77 pisze:Ten silnik nie znosi gazu
no ja słyszałem, że jajka znosi <ok> :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: 17 maja 2011, 22:06
autor: slaby

: 18 maja 2011, 08:19
autor: Jerem5
michal__ pisze:Hmmm, a jak z filtrem powietrza? Zajrzyj tam, cięzki dostęp jest, może sie juz zawalił. Mialem taki problem u siebie.
filtr oleju i powietrza nowe. zmieniałem z 3tyg temu.

Co do zapłonu. Jak go wyregulować?

: 19 maja 2011, 12:15
autor: arekkrosno
Nadal obstaję że to wina wąskiego gardła w mikserze (mieszalniku) czy jak tam. Ale sprawdź ten zapłon na wszelki wypadek, zgodnie ze starą zasadą "zaczyna się od najprostszych rzeczy". Kopułka, kable, świece, zapłon, palec rozdzielacza, regulator napięcia.

Jerem5 pisze: Co do zapłonu. Jak go wyregulować?
I staraj się nie powielać wątków na forum. Użyj opcji szukaj.

eeeeehh... proszę.
https://audi80.pl/ng-jak-ustawic-zap ... t=zap%B3on

: 19 maja 2011, 14:10
autor: Jerem5
Wczoraj miałem trochę czasu i humoru więc zabrałem się za rozkręcanie.
Przepustnica działa. Obie gardziele otwierają się jak należy.
talerzyk na rozdzielaczu był trochę za głęboko. Według rysunku na nim powinien być ciut wyżej, więc tak go ustawiłem. Ale przez to żadnej różnicy nie odczułem.
Noszę się z zamiarem kupna BLOSa. Ale chciałbym wiedzieć co muszę najpierw posprawdzać w aucie przed montażem ?

: 19 maja 2011, 14:46
autor: subratri
arekkrosno pisze:Ja miałem. Po wymontowaniu instalacji gazowej problem znikł (ok. 205km/h)
że ja tego nie zauważyłem wcześniej... Popraw sobie prękościomierz bo łże jak stara ... rwa. Prędkość zależy od przekładni a te nie pozwalają na taki speed nawet z górki.
A jeśli faktycznie mocy nie masz od zawsze to może być to wina tego miksera co jakiś debil dedykował do tego silnika. Jeśłi to natomiast stało się nagle, to dalej obstawiam zapłon, bądź ewentualnie zapchany wydech - szukajmy najprostrzych rozwiązań.

: 19 maja 2011, 22:10
autor: andi77
subratri pisze:to dalej obstawiam zapłon
Sam masz problem z zapłonem... opóźnionym <rotfl>

: 19 maja 2011, 22:29
autor: troll oslo
sprawdz

mikrowlaczniki pod i nad przepustnica
rregulator cisnienia jego wartosc i wspulprace z oscylacja lambdy
skad mieszanki
lewe powietrze
sprawdzic polaczenia kostek czojnikow wtrysku ...
zaplon.... jak nie slychac dziwnych odglosuw na wolnych jakby echo w wydechu to zaplon sam w ng sie nie przestawi...
przy gwaltownym dodaniu gazu slychac jakies klekniecia w wydech lub w dolot?

[ Dodano: 2011-05-19, 22:30 ]
panowie bez docinek...

: 20 maja 2011, 07:55
autor: arekkrosno
Niech sobie łże. Będzie bezpieczniej dla fotoradarów. Natomiast nadmieniam że na Pb przed wymontowaniem instalacji 160 to był max i strasznie powoli wchodził na obroty (pedał gazu reagował jakby z opóźnieniem). Pomiar w tym samym miejscu - obwodnica Tarnowska. Czyli skok prędkości jest znaczny i czuć że auto żwawsze - lepiej wchodzi na obroty.

Jeszcze jedno pytanie do kolegi Jerem5 bo być może moje posty są bez sensu. Z tego co napisałeś wynika mi że auto jest cały czas słabe? Czy może chodził dobrze i któregoś poranka jak go odpaliłeś to poczułeś auto opadło z sił?