Strona 1 z 2

[90 2,3 NG] Strzela w dolot jak zimny

: 01 cze 2011, 17:30
autor: slaby
witam

Mam taki problem. Gdy auto jest zimne, pali normalnie bez żadnych kłopotów. Jadę parę metrów i auto nie reaguje na naciskanie gazu, strzela w dolot, ale jak nacisnę gaz do dechy to szarpnie i jedzie w miarę ok. Jak już tak przejadę ok kilometr wszystko jak ręką odjął i jedzie super.

Co to może być??

: 01 cze 2011, 20:29
autor: pawelrybak15
Masz LPG ? Jeśli tak to znasz przyczynę <ok>

: 01 cze 2011, 21:22
autor: slaby
Nie mam więc nie znam :P

: 01 cze 2011, 21:31
autor: luk_OP_Q89
1.Zacznij od kontroli ustawienia zapłonu,może trzeba przyspieszyc.
2.Kontrola stanu ukł.zapłonowego.Swiece , kable , kopułka palec.
3.Wtryskiwacz rozruchowy (czy pracuje).

Jeżeli nie pomoże 1 to 2 i tak dalej...

Obstawiam że albo ma zle ustawiony zapłon albo za ubogą mieszankę na zimnym.

: 01 cze 2011, 23:32
autor: slaby
tez miałem takie przypuszczenia, ale jak ustawić mieszankę na zimnym?
kable i tak dalej są nowe. zapłon ustawiany na lampie, 15 stopni wyprzedzenie.

[ Dodano: 2011-06-01, 23:34 ]
i jak sprawdzić wtryskiwacz rozruchowy, aczkolwiek wątpię, żeby to było przyczyna??

: 02 cze 2011, 13:28
autor: arekkrosno
Wykręć, podaj mu 12V i dmuchaj przez niego kompresorem. Jak jest przejście to działa.
Odłącz 12V i dmuchaj przez niego kompresorem. Jak jest przejście to nie działa.

Najlepiej końcówkę wtrysku wsadzić do naczynia z wodą i patrzeć czy idą pęcherzyki powietrza, bo on podaje takie małe dawki że nie będziesz widział na oko.

Niestety nie obejdzie się bez zrzucania kolektora dolotowego.

Też wątpię żeby to była przyczyna.

Możesz jeszcze bez zrzucania dolotu odłączyć wtyczkę od 2-pinowego i zobaczyć efekty. Legenda głosi że to on steruje wtryskiem rozruchowym ale ja wyczytałem w Reguluje i Naprawiam że to nastawnik ciśnienia (już nie wiem sam).
Cytat "...W KE-Jetronic i KE-Motronic dodatkową ilość paliwa przepuszcza przez wtryskiwacz nastawnik ciśnienia..."
Jak to nie pomoże to imbus nr 3 bodajże i na zimnym reguluj skład mieszanki (pomiędzy gumą a rozdzielaczem wtrysków masz śrubę regulacyjną - ale to już chyba wiesz)

Polecam Reguluje i Naprawiam - zacząć od strony 100.

: 02 cze 2011, 14:28
autor: slaby
jeżeli chodzi o regulację mieszanki to próbowałem ustawiać i bogatą i uboga, ogólnie sugrerowałem się obrotami na ciepłym silniku.

Kręciłem tą śróbą i patrzyłem na obroty silnika, ustawiałem tak, że było 850 obrotrów i 1100, ale żadnej reakcji, jeżeli chodzi o mój problem.

Jak sprawdzić czy do nastawnika ciśnienie paliwa dochodzi odpowiedni prąd sterujący?? tam mam łączone kable, bo kostka była wymieniana, może to go boli??

: 02 cze 2011, 14:41
autor: arekkrosno
W którymś poście ktoś napisał żeby podać mu 12V w trakcie pracy silnika. Podobno ma zacząć bardzo źle pracować i kopcić z powodu zbyt bogatej mieszanki. Nie wiem na ile jest to zdrowe dla silnika ale preferowałbym raczej podmianę na chwilę.

Normalnie trzeba mieć sprzęt żeby to sprawdzić. Vag-Com i kabel (tak radzą w mądrej książce)

Dodano: 3.06.2011 - Źle przeczytałem. Nie wiem czemu takie bzdury wypisuje. Jasne że Vag-com'em nic nie sprawdzisz w NG

: 02 cze 2011, 14:45
autor: slaby
tak, tak, ale ja nie chce sprawdzić nastawnik, ale same kable czy dają odpowiedni napięcie czy prad. Może zna ktoś jaki przedział tych parametrów musi być??

: 02 cze 2011, 16:28
autor: Audi 80 Polska
slaby pisze:Może zna ktoś jaki przedział tych parametrów musi być??
Działanie nastawnika sprawdza się na podstawie natężenia prądu jakie do niego dochodzi.

Aby to zmierzyć musisz mieć amperomierz i podłączasz się szeregowo do jednego z przewodów idących do wtyczki tego nastawnika.

Możesz go odłączyć i zobaczyć czy będzie zmiana.

O działaniu nastawnik możesz poczytać tutaj: https://audi80.pl/ng-ke-jetronic-jak ... t55734.htm

: 02 cze 2011, 23:06
autor: slaby
tak się zastanawiam, czy to nie może być spowodowane wyrzuceniem katalizatora i wstawienie strumiennicy?? Co prawda to sonda jest zamontowana w tym samym miejscu co przy kacie... :-|

: 03 cze 2011, 06:36
autor: luk_OP_Q89
slaby pisze:tak się zastanawiam, czy to nie może być spowodowane wyrzuceniem katalizatora i wstawienie strumiennicy?? Co prawda to sonda jest zamontowana w tym samym miejscu co przy kacie...
1.Zdarza się że w efekcie wywalenia kata sonda dłużej się nagrzewa do temperatury roboczej.
2.Swoją drogą w takich przypadkach podmieniam świece dla próby (nie istotne ile maja przebiegu).
3.Ustawiając wyprzedzenie zapłonu warto przetestowac kilka wariantów w trakcie jazdy.Ustaw wyprzedzenie 18st. sprawdz w trakcie jazdy.

: 03 cze 2011, 08:15
autor: slaby
no tak, ale ja mam problem na zimnym silniku, ogólnie auto działa dobrze, tylko te nieszczęsne pierwsze kilka minut :-( jak miałby na to wpływać zapłon??

: 03 cze 2011, 08:18
autor: arekkrosno
To chyba nie będzie przyczyna, chociaż widziałem już cyrki z KE-Jetronic'ami po wycięciu katalizatora. Jak samochód jest zimny (NG) to korektą składu mieszanki zarządza nastawnik ciśnienia a wartości lambda są uśredniane. Dopiero po przekroczeniu 350*C lambda zaczyna działać poprawnie i wartości z sondy są analizowane. Przyjrzałbym się dokładniej nastawnikowi i podłączeniu bo pisałeś że tam coś lutowane było.

: 03 cze 2011, 08:38
autor: troll oslo
vagcomem w ng nic nie sprawdzi..... tylko kody migowe, sklad miesznki powinienes sprawdzic, wpinasz miernik wskazuwkowy w lambde ustawiasz na max 1volt i obserwojesz oscylacje, drugi mierniik jak juz wyzej napisano w przewod regulatora nastawnika cisnienia i ustawiasz PRAD na osylacje jak najblizsza zera mA wartosc bodajrz -5do+5 mA....