Strona 1 z 1

[b3 90 coupe 2,3 ng] wysokie "niskie" obroty

: 16 cze 2011, 20:48
autor: bsw
Witam.
Wiem że temat wałkowany setki razy ale nic konkretnego nie mogę znaleźć ponieważ mało kto podzieli się informacjami jak już mu się uda coś osiągnąć.
Auto posiada instalację gazową która została odpięta z powodu awarii sterownika.
Po uruchomieniu na benzynie silnik wkręca się na 2000 rpm a po rozgrzaniu jest tylko gorzej bo około 2800 rpm.
Dolot teoretycznie szczelny na odcinku rozdzielacz - przepustnica. Krokowy nowy.
Regulacja za pomocą śrubki cięgna 5 na rys. nic nie daje bo już bardziej skręcić się nie da. Próbowałem regulować za pomocą składu mieszanki 6 (wyczytałem że tak niektórzy robią) i teoretycznie coś się zmienia, ale jak obroty spadną to strasznie kopci. Dziwne jest to że wypięcie wtyczek 1, 2, 3, 4 też nie przynosi żadnego efektu (przynajmniej nie zauważam).
Poradźcie coś bo już mnie trafia, a boję się że w napadzie szału coś tej mojej biednej maszynie (wystarczająca skrzywdzili ją poprzedni właściciele) zrobię a potem będę żałował.
Może zna ktoś jakiegoś "speca" z okolic mysłowic, katowic, tychów lub oświęcimia który by ogarniał ten silnik.
Pozdrawiam,
Bartek
Obrazek

: 16 cze 2011, 21:39
autor: SzymekB
Widze ze Blos jest niezle umęczony.......

Guma od przepływki nie jest oryginalna i ogólnie jest to poskładane masakrycznie :roll:

Nie dziwie sie, że to normalnie nie działa... Nie chcesz mieć gazu, to załóż originalna gume i usuń blosa, a gwarantuje ze auto będzie normalnie jezdzić .....

Jak chcesz jakiegoś szpeca to Ci wskaże ... pisz na pw.. :mrgreen:



Blosa możesz sprzedać za dobre pieniądze jak nie chcesz miec gazu....

: 18 cze 2011, 23:46
autor: bsw
Zastanawiałem się też nad opcją że komputer działa w trybie awaryjnym. Może mieć miejsce taka sytuacja? Powodem takiego myślenia jest zwłaszcza to że silnik nie reaguje na wypinanie wtyczek 1-4.

: 19 cze 2011, 12:09
autor: marbaj
Witam. Jeżeli regulowałeś obroty śrubką od cięgna to na pewno nie załącza się dolny stycznik informujący sterownik (komputer) o przejściu w tryb wolnych obrotów. Błyskałeś kody migowe co sugerują? NG temat rzeka na forum czytaj sprawdzaj po kolei eliminując aż dojdziesz do sedna. Powodzenia.

: 19 cze 2011, 14:18
autor: Audi 80 Polska
bsw pisze:Próbowałem regulować za pomocą składu mieszanki 6 (wyczytałem że tak niektórzy robią) i teoretycznie coś się zmienia, ale jak obroty spadną to strasznie kopci.
Świetny pomysł, zmniejszyć obroty zalewając silnik paliwem.

Zdejmij wtyczkę z czujnika zamkniętej/otwartej przepustnicy i połącz środkowy pin z jednym skrajnym potem drugim (bo nie pamiętam który jest od od zamkniętej przepustnicy a który od WOT).
Oczywiście zrób to na odpalonym silniku. Możesz zdjąć wtyczkę przed odpalenie i wtedy zobaczysz czy będzie miał inne obroty. Jak po zdjęciu wtyczki i odpaleniu będzie inaczej to znaczy że działa czujnik zamkniętej przepustnicy. Po jego założeniu powinny zmienić się obroty.

Przeczytaj i posprawdzaj wszystko wg tego poradnika: http://a6klub.pl/pliki//www.centrum.aud ... niczny.doc