Strona 1 z 1

[90 B3 NG] stuka coś w silniku, olej na świecach

: 26 lip 2011, 20:21
autor: blitz
witam, mam okazję w atrakcyjnej cenie nabyć audi 90 b3 z 1989r
silnik: 2.3
quattro

niepokoi mnie tylko dźwięk jaki wydaje silnik brzmi prawie tak samo jak samochód z tego filmiku



auto jest z pewnego źródła dlatego podaję stan w jakim się znajduje.

przez około rok czasu audi nie było w ogóle używane
ma najechane 270 000 rozrząd robiony był przy 240 000
olej którym jest zalany jest dosyć przepracowany

po odpaleniu w żaden sposób nie kopci

problem polega tylko na tym, że po odpaleniu słychać dźwięk niemal identyczny z tym z filmiku, obroty lekko falują między 1000 a ok 1100 obrotów, da się zobaczyć olej na świecach zapłonowych, dodam że po pięciu minutach od odpalenia odgłos stukania dalej był wyraźny no i na wyższych obrotach (ok 2000-2300) dalej nie cichł

czy ktoś mógłby powiedzieć mi co to jest i ew jaki jest koszt naprawy, jeśli ktoś już spotkał się z podobnym problemem

: 26 lip 2011, 22:52
autor: macspeed
Ciężko cokolwiek powiedzieć na podstawie tego filmiku, pierwsze co przychodzi mi do głowy to źle ustawiony zapłon, przestawiony rozrząd, stukające popychacze (może to być spowodowane kiepskim olejem)

: 27 lip 2011, 10:55
autor: Harry71
popychacze lub szklanki zmiana oleju moze pomoc lub wymiana szklanek kolo 30pln sztuka

: 27 lip 2011, 17:38
autor: macspeed
W Audi już od jakiś 30- 35 lat nie ma czegoś takiego jak szklanka.

: 27 lip 2011, 17:46
autor: Harry71
macspeed pisze:W Audi już od jakiś 30- 35 lat nie ma czegoś takiego jak szklanka.
to podaj techniczna nazwe co jest pod krzywka walka rozrzadu

: 28 lip 2011, 12:52
autor: macspeed
Pod krzywką wałka rozrządu jest zamontowany popychacz hydrauliczny. Tzw szklanki były stosowane w autach z wałkiem rozrządu montowanym w bloku silnika, np w Polonezie, duzym Fiacie

: 28 lip 2011, 17:37
autor: luk_OP_Q89
Tak może stukac niesprawny popychacz hydrauliczny.
Jeżeli to 90q zobacz na dodatkowych wskaznikach jak wygląda ciśnienie oleju.

: 29 lip 2011, 11:35
autor: blitz
ma dodatkowe wskaźniki, także będę musiał to sprawdzić jak to zrobię to wrzucę dane na forum, postaram się też nagrać pracę silnika, jeszcze byłbym wdzięczny gdyby mi ktoś powiedział jaka może być przyczyna wyplucia oleju na świece zapłonowe

dzięki za każdą pomoc

: 29 lip 2011, 11:42
autor: Audi 80 Polska
Mam za wolny internet aby obejrzeć filmik ale powiem że w NG lubi stukać popychacz vacuum pompy.

Długo już silnik pracował po tym postoju? Ja kiedyś wstawiłem silnik który stał przez półtora roku, przy wyjmowaniu pracował cichutko a po powtórnym włożeniu i zalaniu nowym olejem przez 10-15 minut stukały popychacze. Wcześniej silnik był zalany olejem z Lidla :-P

I poprawiłem temat, sam tag to za mało.

: 31 lip 2011, 17:26
autor: luk_OP_Q89
blitz, po długim postoju zesztywniały uszczelniacze zaworowe i leje się olej po trzonkach do komór spalania.Pokrywa zaworowa w górę kontrola samoregulatorów i ew. wymiana stukających + nowe uszczelniacze + nowy olej i filtr i tyle.

NG lubi stukać popychacz vacuum pompy.
Czasem lubi.Wystarczy go wyjąć na próbę i wtedy wiadomo czy to on stukał.

: 10 wrz 2011, 01:56
autor: blitz
dzięki za wszelkie podpowiedzi, ale stukot magicznie ustał jak zacząłem po prostu jeździć tym samochodem. mogły faktycznie zesztywnieć

: 10 wrz 2011, 19:08
autor: TYGRYSQ
blitz,

[ Dodano: 2011-09-10, 19:10 ]
aldi pisze:ale powiem że w NG lubi stukać popychacz vacuum pompy.
tak własnie miałem:) taki stukot i taką przyczynę