Strona 1 z 1

[90Q 2,3 NG]Pomiar ciśnienia w komorach.

: 20 wrz 2011, 09:58
autor: nowy200
dziś mierzyłem ciśnienie na komorach i wyszło:
1-7b
2-12b
3-12b
4-11b
5-9b
I tu pytanie co mogło paść na pierwszym i ostatnim cylindrze?
Uszczelka pod głowicą,zawory,pierścienie?

: 20 wrz 2011, 10:24
autor: Leo
Raczej pierścienie, aczkolwiek zrób jeszcze próbę olejową.

czy mierzyłeś kompresję z wykręconymi świecami oraz na ciepłym silniku ? jeśli nie, to zmierz raz jeszcze.

: 20 wrz 2011, 21:25
autor: nowy200
na zimnym silniku ale z wykręconymi świeczkami.A ta próba olejowa to na czym polega?Ale w sumie czy pierścienie nie zużywają się równomiernie na każdym cylindrze?

: 20 wrz 2011, 22:32
autor: maciek1006
próba olejowa polega na wlaniu do każdego cylindra gęstego oleju (trochę ) i dokonania ponownego pomiaru , jeżeli ciśnienie będzie większe niż przy pierwszym pomiarze to wina będzie po stronie pierścieni , ew.zużytej gładzi cylindra , jezeli wartosci beda takie same to wina zaworów , uszczelki

: 20 wrz 2011, 23:14
autor: Leo
pierścienie mogą spuchnąć od przegrzania, na konkretnym cylindrze, bo silnik nie zagrzewa się równomiernie.

zmierz kompresję raz jeszcze na rozgrzanym silniku do 90 stopni, z wykręconymi świeczkami. potem zrób próbę olejową, wg opisu kolegi powyżej, ale nie wlewaj do cylindra więcej jak łyżeczkę oleju!, nawet mniej.

: 21 wrz 2011, 17:15
autor: maciek1006
u mnie wyszło na kazdym cylindrze od 13 do 13,5 , jakie powinno byc cisnienie ?

: 21 wrz 2011, 17:50
autor: Leo
ciesz się.

: 21 wrz 2011, 22:45
autor: nowy200
Dzisiaj nie mialem czsu ale jutro zrobie tą próbę na rozgrzanym silniku i olejową.Zobaczymy jaka diagnoza bedzie.Dzięki za odp.
A ciśnienie min. to 10bar

[ Dodano: 2011-09-22, 11:33 ]
na gorącym silniku:
1-11b
2-12b
3-12b
4-13b
5-11b
Po dolaniu oleju do pierwszego cylindra ciśnienie wzrosło do 13b.Jest ok?

: 22 wrz 2011, 13:05
autor: maciek1006
czyli wskazuje to na to ze porostu pierścienie nie trzymają , u mnie na 5 cylindrach jest 13,2-13,5

: 22 wrz 2011, 13:25
autor: Leo
nowy200 pisze:Dzisiaj nie mialem czsu ale jutro zrobie tą próbę na rozgrzanym silniku i olejową.Zobaczymy jaka diagnoza bedzie.Dzięki za odp.
A ciśnienie min. to 10bar

[ Dodano: 2011-09-22, 11:33 ]
na gorącym silniku:
1-11b
2-12b
3-12b
4-13b
5-11b
Po dolaniu oleju do pierwszego cylindra ciśnienie wzrosło do 13b.Jest ok?
nie no, wg tych parametrów to ciśnienie jest całkiem OK, to , że na zimnym jest niższe to może być kwestia tego, że olej dobrze się nie rozprowadził oraz że nie osiągnął swojej temperatury pracy... Fakt jest jednak faktem, że 1 i 5 cylinder już mają swoje narobione, i raczej nie są pierwszej świeżości.

: 22 wrz 2011, 23:26
autor: nowy200
Ok dzięki wielkie Leo.Na starych forumowiczów zawsze można liczyć :-D
Muszę chyba BLOS-a założyć albo na coś mocniejszego się przesiąść bo jakoś słaby ten mój NG :-P
Ale ważne że w Quattro :mrgreen: