Strona 1 z 2

[90 B3 2.0 PS] Falujące obroty , gasnie na zimnym silniku

: 11 paź 2011, 18:42
autor: snakemz
Witam. Od jakis 3 dni mam maly problem z moja Audi :) chodzi o to ze jak zapalam samochod rano to dodaje sobie sam gazu gdzies do 1200obrotow/min(to pewnie automatyczne ssanie ?) zrobi tak z pare razy i jak chce go spuscic do normalnych obrotow 900obr.min to albo spadnie do 300 400 i go zadlawi i musze dac gazu sam zeby nie zgasl albo zgasnie , zachowuje sie tylko tak jak jest zimny na cieplym jest ok :< dodam jeszcze ze autko mialo wymieniane 2 tyg temu szklanki i wszystki filtry i olej . dziwi mnie ten problem bo wczesniej bylo wszystko ok . bym byl wdzieczny jak by ktos napisal wskazowki gdzie szukac problemu :-D pozdrawiam

: 11 paź 2011, 19:18
autor: malarz
siema. zobacz czy już w okolicach filtru oleju nie wycieka olej. daj znac...

: 11 paź 2011, 20:02
autor: elektronic
malarz pisze:siema. zobacz czy już w okolicach filtru oleju nie wycieka olej. daj znac...
Niech mi kolega wyjaśni co ma wyciek z okolic filtra do zachowania silnika.

Do autora: może silniczek krokowy zaczyna szwankować? Masz gaz? I popraw temat bo jest zabawny.

: 11 paź 2011, 20:19
autor: Artulino
Jak można latwo i szybko sprawdzic sprawność silniczka krokowego??

: 11 paź 2011, 20:28
autor: elektronic
Wypnij wtyczke i zobacz jak sie zachowuje przy zapalaniu i jak juz zapalony. Nic się nie powinno stać złego bo mi kiedyś sie wyrwało jakimś cudem całe gniazdo w nim i chodziło.

: 11 paź 2011, 21:47
autor: snakemz
gazu nie mam . odpielem wtyczke od silniczka krokowego to zaczol falowac :<

: 11 paź 2011, 23:09
autor: elektronic
No to daje oznaki życia, ale mimo to może nie być całkiem sprawny. Dobrze by było mieć jakiś na podmianke (kolega, znajomy, szrot?) żeby mieć pewność co do sprawności lub niesprawności. Podmiana zajmuje dosłownie moment. Sprawdź dla pewności drożność gumowych przewodów do i od silniczka. A sam silniczek - przemyć? przedmuchać? Na tę chwile kończą mi się pomysły. A może filtr powietrza go dusi? Bo jak piszesz zmieniałeś.

: 12 paź 2011, 22:13
autor: snakemz
rano jak jechalem do pracy bylo ok ale jak jechalem do domu to juz sie dlawil , cos z ssaniem mi sie zdaje ze bedzie ??

: 13 paź 2011, 00:31
autor: elektronic
A jak długo sie dławił? Całą droge? Ssanie działa tylko chwilę, ale może cos się przyblokować. W dalszej kolejności może coś byc z przepływomierzem (coś wpadło i blokuje) albo i z samym komputerem czy z sondą Lambda jeśli jest.
Jest wiele elementów które mają wpływ na prace silnika. Nikt z kolegów się nie wypowiada, więc trudno coś jednoznacznie obwiniać lub wykluczyć, tymbardziej ze nie widze auta a sam mam inny silnik.
Może szybciej i łatwiej będzie jechać do jakiegoś mechanika i może coś zdiagnozuje. A naprawisz sobie sam.

: 13 paź 2011, 18:34
autor: snakemz
dlawi sie chwile musze sam dac gazu bo zgasnie ale przejade gdzies z 500m i jest ok wszystko gra

: 13 paź 2011, 21:26
autor: elektronic
Przejrzałeś/przemyłeś ten silniczek jak mówiłem?

: 15 paź 2011, 07:43
autor: snakemz
mialem go tylko odpiete .

: 15 paź 2011, 22:09
autor: elektronic
Ewentualnie poszukaj jakiegoś w Passacie lub Toledo z takim samym silnikiem i sobie pożycz na chwile :-) do sprawdzenia.

: 16 paź 2011, 08:53
autor: snakemz
ok ale on by mial wine ? jak na cieplym jest ok wszystko ? jak przekrece zaplon to ten silniczek brzeczy slyszalem .tak powinno byc ?

: 16 paź 2011, 18:42
autor: elektronic
No to poszukaj i poczytaj coś na temat tego ssania w tych silnikach, skoro to w/g ciebie jest przyczyną. Bo ja nie mialem do czynienia z tymi silnikami. U mnie w ABK na zimnym czasami obroty szalały, ale to jak miałem starą instalacje LPG. Po zmianie na Staga się uspokoiło. Więc dlatego się upieram przy tym krokowym. Aczkolwiek ty nie masz gazu więc może to być coś innego. Dlatego musisz sam poszukać informacji. i co jakiś czas możesz wrzucić link na Shouta z krótkim opisem o co chodzi.