Strona 1 z 1

[90 Q 2.3 NG] Problem z zapłonem

: 13 paź 2011, 19:16
autor: michniddz
Witam. Mój silnik to NG z gazem. Problem polega na tym, że mam problem z zapłonem. Mianowicie:
-przy rozruchu silnik dostaje lewych obrotów, przez co wymieniłem już 3 rozruszniki
-jak już odpali trzyma 900 obr, gdy dodam gazu trochę go zdławi
-kręci się TYLKO do 5500 obr na gazie i benzynie, i nie mówcie mi że to wina miksera lub lewego powietrza
-ogólnie jest słaby

Teraz moje spostrzeżenia:

Gdy raz szukałem przyczyny takiego stanu, pogrzebałem trochę w bezpiecznikach, jednego wyjąłem, innego włożyłem, i ku mojemu zdziwieniu silnik zaczął miękko pracować, kręcił się do 7000 obr bez problemu na benzynie i gazie, ale ruszyłem delikatnie kopułką i już dupa, jest jak było. Dalej tylko 5500 i słaby. Powiedzcie mi koledzy co może być przyczyna takiego zachowania. I powiedzcie mi jeszcze koledzy do czego służą dwa osobne bezpieczniki w skrzynce? Jak wyjmę jeden z nich i włożę z powrotem zaczyna coś syczeć obok przepustnicy, a jak wyjmę drugi silnik gaśnie.
Proszę o pomoc

[ Dodano: 2011-10-15, 07:37 ]
Pomoże ktoś?

[ Dodano: 2011-10-20, 16:49 ]
Chociaż napiszcie że nie wiecie, nie lekceważcie tematu.

: 21 paź 2011, 19:18
autor: Abbas
te bezpieczniki to sa od sterownika zapłonu i sterownika wtrysku benzyny.Z objawów które opisujesz to byc moze padł czujnik stukowy ale jeszcze sprawdz kostki przy aparacie ewentualnie pooczyszczaj to samo możesz zrobic w skrzynce bezpieczników to wsztstko sniedzieje i dzieja sie cuda :mrgreen: Mysle ze to pomoże i nie jest to cos poważnego.Jak masz gaz to troche pojezdzij na benzynce bo rozdzielacz smarowany jest paliwem .Pozdrawiam i miłej zabawy

[ Dodano: 2011-10-21, 19:21 ]
Jak silnik jest odpalony to lepiej nie wyjmój tych bezpieczników to tak na przyszłosc

: 22 paź 2011, 16:40
autor: dziuba
Witam. A próbowałeś wybłyskać kody usterek?

: 05 cze 2012, 22:52
autor: pekin999
witam koledzy pomuzcie mam silnik 2.3 ng i mianowicie mechanik robił mi rozrząd i po zrobieniu tego przestawił sie zapłon (ja tak myśle) ponieważ po tej wymianie przy odpalaniu zaczoł odbijac a przed wymiana rozżadu tego nie robił. byłem juz u mechanika żeby ustawili zapłon i niby go ustawił ale zrobił sie mułłłł wiec go przestawiłem tak żeby miał w miare siły i nie odbijał i co mi poradzicie z tym rozzadem czemu tak jest?? czy to właśnie tgo wina??jak wrazie czego ustawić rozżad prawidłowo jak niema znaków??? pomuzcie....

: 07 cze 2012, 10:38
autor: dziuba
Znaki na kołach muszą być, inaczej ustawienie rozrządu jest bardzo ciężkie. Sprawdz wszystkie wtyczki, może masz nie podłączony czujnik temperatury lub spalania detonacyjnego, albo sondy lambda.