Strona 1 z 9

[ b4 2.3 20v 7A] brak mocy

: 16 paź 2011, 19:42
autor: Black86
witam mam problem z kompletnym brakiem mocy. w kodach blyskowych pokazalo mi to

2111- rozdzilacz
2232- przeplywomierz powietrza wychylowy lub jego obw.
2212- czujnik polozenia przepustnicy lub jego obw
2342- sonda lambda
4431- zawor zeg. biegu jalowego lub jego obw
czujnik predkosci pojazdu lub obw

silnik strzela na benzynie w dolot po wcinsniecu gazu z podloge , kiepsko sie wkreca w obroty , po przygazowaniu kilka razy dopiero lapie. silnik krokowy wogole nie diala ale silnik trzyma obroty praktycznie bez falowania. rozrzad sprawdzony i jest dobrze spiety. moze to byc zle ustawiony zaplon??? , i czy wszystkie te elementy mogly pasc? jakos sam bym sprawdzil wartosci tych elementow jak bym wiedzial jak:D z gory dzieki za pomoc.
jezeli ktos z lublina i okolic byl by w stanie to ogarnac byl bym wdzieczny

: 16 paź 2011, 19:59
autor: Leo
ale masz bzdury , masz źle zinterpretowane kody błyskowe:

2111- czujnik G28 brak sygnału - tym bym się nie przejmował, bo ten błąd pojawia się zawsze jak silnik jest błyskany na postoju
2232- przepływomierz powietrza uszkodzony lub jego obwód - W ŻADNYM WYPADKU NIE WYCHYŁOWY bo takie mają 2.3 10v !!!
2212 - czujnik położenia przepustnicy - do sprawdzenia potencjometr przepustnicy - najlepiej podmienić od kogoś z silnika 7A CAŁĄ PRZEPUSTNICĘ.
reszta kodów ok odczytana.

do podmiany w celu sprawdzenia przepustnica oraz przepływomierz.
Jeśli te rzeczy zostały podmienione na inne sprawne i sytuacja się nie zmieniła to szukaj baboli w elektryce!!! ktoś niechlujnie tu robił swapa.

: 16 paź 2011, 20:13
autor: Black86
jakie powinny byc wartosci na przeplywce? niestety nie mam skad podmiecic przepustnicy...

a z rozdzielaczem to i tak musze sprawdzic ustawienie zaplonu i pewnie przydalo by sie wymienic kopulke i palec. tylko ze nigdzie nie maja do tego silnika palca,,,,

: 16 paź 2011, 20:20
autor: Leo
jak to nie, weź wymontuj paluch, on jest na wcisk i idź do sklepu niech na wzór Ci dobiorą. Przynajmniej u mnie się udało.
a co do rozdzielacza to sprawdź najpierw czy czasem zębatka nie jest już na wykończeniu. Po prostu wymontuj rozdzielacz, uwazając na halla i sprawdź wszystko.

: 16 paź 2011, 20:29
autor: Black86
to tak zrobie moze cos dobiora. sprawdze najpierw ustawienie zaplonu. ustawie go na 0 i zobzce jak to bedzie chodzic. wybiore sie jutro do mechanika zeby sprawdzil przeplywke i czujnik pol przepustnicy

: 16 paź 2011, 21:04
autor: Leo
ciężko będzie sprawdzić przepływkę... bo tam ani nie odczytasz jej ani nic... jedyne co mozna zrobic to spróbować ją przemyc benzyną ekstrakcyjną i tyle. Sam drucik.

powiem Ci z doświadczenia - jeśli strzela w dolot - na 90procent rozdzielacz + hall, pozostałe 9% to rozrząd - 1% to cycek na kole zamachowym.
A na pewno to kwestia zapłonu.

: 16 paź 2011, 22:49
autor: Black86
ciekawi mnie jeszcze 1 rzecz , skoro krokowiec nie dziala to czemu silnik pracuje normalnie na niskich obrotach? moze poprostu ktos wyregulowal obroty na biegu jalowym przestawieniem zaplonu?

: 16 paź 2011, 23:21
autor: Leo
ja nie mam wogóle krokowca, wywalony cały układ,dziury pozaślepiane i mam spokój , wszystko działa ok, i też się nie dusi.
W przepustnicy jest dysza wolnych obrotów, nią też można regulować poziom wolnych.
tam nic nie wyregulujesz przestawieniem zapłonu, komputer zapłonem steruje sobie sam. Jeśli przestawisz zbyt kopułkę, to auto wogóle nie zapali, kręcenie kopułką nic nie da, to nie jest 10V.

: 17 paź 2011, 12:43
autor: i28
Pewnie ma dokręconą śrubkę przy przepustnicy, zobacz czy mikroprzełącznik na przepustnicy przy ruszaniu cięgna w ogóle pstryka czy jest na stałe otwarty.

: 17 paź 2011, 17:57
autor: Black86
ogladalem ten przelacznik i byl stale otwarty, ale zrobilem to zeby go zamykalo jak przepustnica otwarta, przczyscilem przeplywke , druciki byly zawalone szlamem , doszczelnilem dolot i odme. widac mala poprawe nie dusi go juz tak na benzybnie ale przy dawaniu jeszcze szarpie. jutro zaloze kopulke i palec. ma ktos jeszcze jakies pomysly?

: 17 paź 2011, 19:56
autor: Leo
sprawdzaj w takim razie jeszcze wszelkie nieszczelności,również te z układu pochlaniania par paliwa z węglem aktywnym oraz wszystkie rurki podciśnieniowe wychodzące z tyłu głowicy , do regulatora ciśneinia paliwa równiez.
albo przyjedź do mnie ;) i pogrzebiemy.

: 17 paź 2011, 22:13
autor: Black86
posprawdzam jakos wszystko podoli . bym przyjechal ale do ponania musial bym brac providenta na paliwo:D da sie gdzies kupic komplet wezykow podcisnieniowych itd?

: 17 paź 2011, 23:53
autor: i28
Musisz koniecznie sprawdzić TPS'a i jednak przepływkę też bym testnął jakąś inną sprawną żeby wykluczyć tą opcję.

Jeśli dolot szczelny, to tam niewiele już jest. Obejrzyj też wszystkie świece jak wyglądają, będzie widać jak palą poszczególne gary.

: 18 paź 2011, 09:56
autor: Black86
sprawdze rezystancje na pinach i zobaczymy co pokaze .. pokazal bys Leo jakies foto z tego jak sie pozbyles krokowca?

: 18 paź 2011, 09:59
autor: Leo
ok zrobię foto i wrzucę.