Strona 1 z 1

[2.3 20V 7A] Od czego przewody? Dziwny wyciek...

: 06 lis 2011, 18:45
autor: Skrziwan
Witam:)

2 Dni temu zobaczyłem na parkingu pod swoim samochodem sporą plamę płynu... zdziwiłem się, odpaliłem bez problemu, wszystko w normie, sprawdziłem wszystkie zbiorniczki itd- wszystkie płyny na miejscu, komputer nie pokazał żadnych ubytków- racjonalnie myślę, że to nie mój cieknie.

Na następny dzień to samo... spora plama pod smaochodem. Dzisiaj przejechałem trasę jakieś 120km, wszystko w normie, bez skoków temperatury, bez niespodzianek, silnik działa równo itd, ale płyn dalej systematycznie kapie.

Poniżej zdjęcia silnika i zaznaczone rury z których leje. Dolna strzałka pokazuje dokładnie tą grubą rurę z której leci mi płyn.

Od czego są te przewody?

: 06 lis 2011, 18:48
autor: tuitop
To są przewody od nagrzewnicy. Płyn chłodniczy ci wycieka. ściśnij opaski bądź je wymień i powinno być ok. <ok> no chyba że masz sparcianą rure i dlatego ci wycieka

: 06 lis 2011, 18:52
autor: Skrziwan
hmmm no spoko, czyli nic tragicznego:)

zastanawia mnie tylko jedna rzecz... wyciekło tego już naprawdę sporo, a komp. nie zanotował spadku płynu, gdzie normalnie jak ucieknie mi ok 250 ml (pęknięty trzpień przy zbiorniczu wyrównawczym) to od razu komp zaczyna pikać?:)

: 06 lis 2011, 19:03
autor: tuitop
a jakie są wskazania temperatury na liczniku. sprawdź. silnik musisz dobrze rozgrzać. temp powinna ci się podnieść może i nieznacznie ale to już wiadomość że musisz to naprawić. miałem u siebie podobny problem ale to mi pękł króciec z tyłu bloku silnika ( na tej samej rurze), poziom w zbiorniczku się nie zmieniał ale temp była powyżej 120C.
Co to pękniętego trzpienia to możesz wstawić własny <ok> kup króciec z gwintem zewnetrznym, trochę rozwierć dziurę wkręć i uszczelnij czymś dobrym. Taniej ci wyjdzie niż kupienie nowego zbiorniczka.

: 06 lis 2011, 19:10
autor: Skrziwan
tuitop, bardzo fajny pomysł z tym króćcem!:) na pewno skorzystam.

Co do temperatury to nie zmieniła się ani o stopień, tak samo temp. oleju. wszystko w normie.

Jest jeszcze prawdopodobieństwo, że jest przebicie z instalacji gazowej do chłodzenia i ciśnienie wypycha płyn chłodniczy... jak już będę wiedział o co chodzi to napiszę w temacie:)

: 06 lis 2011, 19:14
autor: tuitop
Może i być tak jeśli masz gaz to jest tam trójnik z którego odchodzi wąż do parownika. w każdym bądź razie uszczelnij przewody <ok>
Mi jak pękł ten króciec przy bloku silnika który był plastikowy to wytoczyłem drugi metalowy :mrgreen:

: 11 lis 2011, 08:08
autor: Kermit85
U mnie też ostatnio ciekło z tego przewodu, okazało się że przekładnia która pracuje bezpośrednio pod nim przetarła go od spodu.