Strona 1 z 4
[90 B3 2.3 coupe 7A] wymiana sondy lambda, adaptacja
: 07 lis 2011, 10:03
autor: wojtbert
witam.
czy po wymianie sondy jest potrzebna jej adaptacja czy wystarczy wymienic i tyle. dziś wymienilem sonde bo nie pracowała ale różnicy nie widać.
: 07 lis 2011, 10:20
autor: i28
Nic się nie adaptuje, rozgrzej silnik i pokaż loga.
: 07 lis 2011, 10:28
autor: wojtbert
ok wstawie loga tylko kable musze rozciągnąć padła bateria w lapku, dodatkowo zauważyłem że przy większych prędkościach 4,5 bieg coś szarpie było tak na starej sondzie i jest na nowej
: 07 lis 2011, 10:45
autor: i28
Sonda przy jeździe ma już nieznaczny wpływ, powyżej 3000RPM już nie udziela wskazań.
Masz jeszcze jakiś problem, ale czy to tps, przepływka, czy wtrysk któryś lub rezystorpack, to już do sprawdzenia (zakładam, że układ zapłonowy jest sprawny i wszystko w nim przejrzałeś/wymieniłeś).
: 07 lis 2011, 11:13
autor: wojtbert
daje loga, teraz vag pokazał błąd 00518 który po wykasowaniu zaraz powraca, układu zapłonowego jeszcze nie ruszałem ale jak trzeba to kupie wszystko nowe począwszy od palca a konczywszy na swiecach
: 07 lis 2011, 11:27
autor: i28
Nie rozgrzałeś silnika do tego loga, ma mieć 90 stopni.
Po drugie zobacz czy przy grzebaniu nie rozpiąłeś wtyczki od potencjometru przepustnicy, bo masz jego błąd.
: 07 lis 2011, 11:32
autor: wojtbert
silnik był rozgrzany aż wentylator sie włączył zaraz oblukam wtyczke robił to mechanik
: 07 lis 2011, 11:37
autor: i28
Coś na końcu loga jest jakiś jeden wpis z dzisiejszą datą, ale to za mało. Potrzebna jest seria odczytów.
: 07 lis 2011, 11:40
autor: wojtbert
wtyczki wszystkie ok przy przepustnicy nic nie było grzebane a z tego loga co widac?
: 07 lis 2011, 11:43
autor: i28
Rozepnij te wtyczki, obejrzyj styki po obu stronach, pooglądaj przewody, zapnij i sprawdź czy błąd jest nadal.
Z loga nic nie widać, bo nic nie zalogowałeś. Zrób jeszcze raz nowy plik tak przez pół minuty-minutkę i zamieść.
: 07 lis 2011, 12:33
autor: wojtbert
daje nowe logi dla odmiany juz nie ma zadnego błędu dziwne
: 07 lis 2011, 12:49
autor: i28
Teraz log jest ok. Jeśli miałeś błędy, a nie masz, to być może poprawiłeś wtyczkę jednak, a może coś się dzieje z instalacją lub samym TPS'em...
Kolejna uwaga, lambda już działa, zapłon wygląda ok (ustawiałeś ?), ale jest przelany. Bardzo bogata mieszanka. Sprawdzałeś wtryski i rezystorpacka ?
: 07 lis 2011, 12:53
autor: Leo
on ma gaz sekwencję Sprinter.
: 07 lis 2011, 12:58
autor: wojtbert
dobra lambda działa zapłonu nie ustawiałem, podobno w tych silnikach nie ustawia się go, wtrysków też nie sprawdzałem ani rezystor paka bo czekałem czy lambda działa, więc nie wiem czy kupowac odrazu palec ,kopułke,przewody i świece czy zająć się wtryskami i rezystor pakiem? Leo, mam lpg II gen nie sekwencje, ale od kilku dni jeżdze tylko na PB
: 07 lis 2011, 13:03
autor: Leo
oj przepraszam pomyliłem Cię z Wojtkiem z Jeleniej.
[ Dodano: 2011-11-07, 13:04 ]
zapłonu się nie ustawia, ale ustawia się aparat , wałki i wał na znaki.