Strona 1 z 3

[NM 2.0 20v] Problemy z mocą a swap jako rozwiazanie

: 26 lis 2011, 17:24
autor: lasombra
Witam, jak w temacie. Co trzeba miec/trzeba zrobic zeby zrobic swapa na 2.6? Ława pasuje? A najwazniejsze czy skrzynie podejdzie od moje NMa. Ewentualnie trzeba zrobic jakies przerobki? Mam na oku silnik + instalacja od naszego klubowicza.

[ Dodano: 2011-11-26, 17:26 ]
jedyny swap jaki wykonalem to w vw golfie mkII z 1.3 na 1.8..

: 26 lis 2011, 17:30
autor: sagem
Celem tego swapu jest ?

: 26 lis 2011, 17:46
autor: lasombra
Pozbycie sie NMa bo juz nie mam sily na niego... Wsadzielm woreczek pieniedzy a dalej nie jedzie nawet jak 2.3 10v a pali jak smok.

[ Dodano: 2011-11-26, 17:50 ]
aha NMa moge sprzedac bo podobno to silnik ''kolekcjonerski'' nie wiem co w nim ludzie widza..

: 27 lis 2011, 00:34
autor: chmiel25
1. Zmien mechanika.
2.2.6 pali jak smok i nie jedzie.
3 Sagem zadał dobre pytanie.
2.6 to kibel jeszcze wiekszy jak NM

Pozdro

: 27 lis 2011, 17:43
autor: lasombra
Zapytam konkretnie. A jezdziles kiedys NM? Zebys sie przejechal bys zmienil zdanie. Nawet 100% w seri i 100% sprawny jedzie jagby chcial a nie mogl.

: 27 lis 2011, 20:26
autor: kuba2955
no cóż, wychodzi na to że jeden i drugi jedzie jakby chciał a nie mógł :mrgreen:
nie wsadzaj 2.6 chyba że chcesz wydać jeszcze więcej pieniędzy i jeszcze bardziej się załamać. poza dużą trwałością 2.6 i prostą konstrukcją nie widzę więcej plusów. pomyśl nad 1.8t, 2.3 20v ( powinno być najłatwiej), 2.8 30v, 2.2t lub jakies 1.9tdi jak cie kręcą diesle. przy każdym bedzie dużo roboty wiec zastanów się czy nie lepiej zmienić auto.

: 27 lis 2011, 20:26
autor: SzymekB
lasombra


Co jest nie tak z Twoim NM, i pisz na PW czy chcesz sprzedac silnik i za ile ...


Według mnie jest to nierozsądny Swap.... ale Twoja wola...


Najlepiej było by wsadzić tam inny silnik ale R5.... nie v6

: 27 lis 2011, 20:34
autor: Leo
jeśli chcesz już zmieniać, to wsadź 1.8T.

: 27 lis 2011, 22:14
autor: lasombra
No coz, w domu sa 4 Audi, ojciec ma a6 c4, jest a8d2 i mam do jazdy na co dzien a6 c4 2.6 148kg ciezsza a wlecze jak wsciekla i nigdy nie mialem problemow z tym silnikiem wiec dlatego wstrzelam sie w 2.6. Ze dobrze by bylo 2.3 20v to wiem - najprostrze rozwiazanie ale mam dosc balaczek tego typu silnikow zaczynajac od stukowcow.... 2.2 to baja, na allegro stoi na sprzedaz jeden egzemplarz porobiony za 7tys+ natomiast 2.6 to chyba najtansze rozwiazanie oprocz 2.3 10v.

[ Dodano: 2011-11-27, 22:18 ]
mam okazje kupic s4 (100 c4) 2.2t revo za nie duze pieniadze, rozmyslalem o tym zeby wziasc ja na dawce ale przy 2.2 jest od ciula przerobek w komorze silnika (podobno) i sam nie dam rady

: 27 lis 2011, 22:26
autor: chmiel25
lasombra pisze:Zapytam konkretnie. A jezdziles kiedys NM? Zebys sie przejechal bys zmienil zdanie. Nawet 100% w seri i 100% sprawny jedzie jagby chcial a nie mogl.
Jeżdziłem i wiem jak to jedzie. 2.6 też miałem i 7A i 2.3 kv kk I 2.8 w ośce. Przerobiłem wszystko chyba poza 1Z w b4 .

mam okazje kupic s4 (100 c4) 2.2t revo

BIerz o Ile to orginalne REVO to fajny rodzynek i 303 ps na start ogółem fajne C4 jeżdziłem i naprewde daje rade :mrgreen: Chyba bym wolał zostawić ori REVO niż coupe.


Pozdro
Z 7a zero problemów ze swapem a wsadzanie każdego V6 to rzeźba.

: 01 gru 2011, 07:40
autor: Mabrothrax
Dla chcącego nic trudnego :-)

Wszystko da się zrobić - a przecież nie rezygnuje się z takich czynności w momencie kiedy ma się graty tylko dlatego, że dużo roboty :mrgreen: Im więcej roboty tym większa satysfakcja <ok>

: 01 gru 2011, 08:16
autor: bloku
lasombra pisze:Zapytam konkretnie. A jezdziles kiedys NM? Zebys sie przejechal bys zmienil zdanie. Nawet 100% w seri i 100% sprawny jedzie jagby chcial a nie mogl.

Mam obecnie NMa...miałem 2,3 10 i 20V. Rzetelnie...do 4tys obr nic się nie dzieje w przeciwieństwie do 10V a powiedzmy że do 2,3 20V. 7A budzi się szybciej niż NM ale słabszą górę ma. NM to wyjątkowy motor wysokoobrotowy specjalnie do sportu robiony - stąd też jest tak poszukiwany choćby przez helmutów.

Zamiana NM na ABC to totalna pomyłka. Osiągi będą gorsze a i spalanie też wcale nie spadnie. Do spalania 20V N/A trzeba się przyzwyczaić a przede wszystkim trzeba o nie zadbać. 7A paliło mi 15-18 natomiast NM przy tym samym stylu jazdy spala 12-14. NORMA!

Jeśli już chcesz pozbyć się NMa to szedłbym tylko wyżej - 20VT. Ja ta droga idę i w marcu wyjadę (mam nadzieję) zadowolony. Jedyna rzeźba to przełożenie wiązki kompletnej, przestawienie chłodnicy i jedna łapa od S4... Poza tym sama przyjemność :)

Przemyśl dokładnie ten ruch!

: 01 gru 2011, 08:28
autor: Leo
nie wiem co za 7A macie, bo moje pali mi 10-11 przy codziennej jeździe do pracy.
I - ma bardzo dobry dół, napewno NG nie ma lepszego. A może po prostu mam dobry egemplarz? Chętnie stanę z jakimś NG się spróbować...

uważam, że jeśli chcesz już zmieniać to na 1.8T. koniec kropka.

: 01 gru 2011, 08:40
autor: bloku
Leo, nie ma bata na 7A aby z dołu dobrze wstawało. Technologicznie jest stwierdzone, ze głowice 4 zaworowe i więcej na cylinder mają o wiele słabszy dół niż 2 zawory.

Co do spalania...jazda na luzie się nie liczy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: 01 gru 2011, 08:53
autor: Leo
dobra, będzie filmik. Który bieg chcesz?