Strona 1 z 1

[80/B4] Silnik NG

: 07 gru 2011, 18:33
autor: 603mariusz
Witajcie,co się znajduję w tym miejscu silnika NG 2.300 5 cylindrów B4 Audi 80 1994r Zaznaczone strzałką żółtą i jak to się wykręca bo po wyciągnięciu chłodnic jest dostęp i wymieniam termostat i inne czujniki a w tym miejscu nie wiem co jest i czy lub jak należy to odkręcić.Zdjęcie pożyczone z naszego forum bo w samochodzie ciężko zrobić żeby widok był dobry.
.
Obrazek

: 07 gru 2011, 19:33
autor: ind
widze ze kolega nie ma pojecia o silnikach spalinowych i sam chce cos naprawic?a to jest odpowietrzenie skrzyni korbowej i sie tego raczej nie wykręca

: 07 gru 2011, 19:40
autor: 603mariusz
Pojęcie jak pojęcie na polu za zimno żeby za przewodami pójść gdzie idą,parę lat temu podobny silnik rozbieraliśmy na części audi z siln. 2,1 i pod tą pokrywą było dużo osadu gęstego, dlatego pytam.

: 07 gru 2011, 19:56
autor: subratri
ind pisze:widze ze kolega nie ma pojecia o silnikach spalinowych i sam chce cos naprawic?
kolega to jakiś nadmajster chyba.
Pytanie autora wcale nie jest naiwne. Ja też dopiero w tym silniku zobaczyłem taka odmę. Do tej pory spotykałem grzeczne króćce z pokrywy klawiszy.
Ale fakt, lepiej nie tykać bo sie jeszcze zacznie pocic abo co...

: 07 gru 2011, 20:07
autor: bloku
Ruszyć można. Tylko od razu bym robił tam oil catch tank wraz z filtrem. Od strony obudowy filtra powietrza zaślepić. Problem znika i masz święty spokój z odmą. A trzeba przyznać, że pomysł przy NG/AAR/NF jest mało praktyczny :/

: 08 gru 2011, 15:20
autor: 603mariusz
Raczej nie będę tego ruszał,dzięki za podpowiedzi,
jutro chłodnica wody przyjdzie 415zł z wysyłką
za tydzień chłodnica klimy będzie
termostat nowy i czujnik kupiony do wł. wentylatorów
jeszcze muszę podlączyć węża z wodą i przepłukać cały układ wraz z nagrzewnicą, i dopiero wlać nowy płyn.
Jak chłodnic niema jest super również dostęp żeby wymienić szczotki w alternatorze tylko w sklepie podają mi kilka cen i producentów jakie kupiuć :?: :?:
.
Na zdjęciu,
pod literką ''''''A'''''' WYKRĘCONE Z ALTERNATOEA MOJEGO
POD literka '''''''B''''' jakieś starsze z audi 100 chyba 2,1 silnik :?: mialem w zapasie w domu.
Pytanie czy kupić nowe szczotki czy zostawić te co byly założone z pod literki '''A''''
Ile minimum mają wystawać z tych co wykręcilem jedna jest dluższa od drugiej kolo 3mmm
.
Obrazek Obrazek Obrazek

: 08 gru 2011, 23:04
autor: widmo
603mariusz,

Ten z literką A to Oryginał
ten z Literką B to jakiś chinczyk

Moja rada taka jeśli altek dobrze ładował to zostaw Regulator boscha i zamontuj nowe szczotki pod warunkiem że pierścienie na alternatorze nie są bardzo zjedzone.

Co do wystawania.
Nowe szczotki montujesz to gdy założysz szczotkę ze sprężynką do regulatora to lutować trzeba w momencie kiedy lekko ugniesz sprężynę tj 2-3 mm
Zbyt mocny docisk spowoduje szybsze zużucie szczotek i pierscieni. zbyt słaby spowoduje niewystarczający styk i "palenie" szczotek i pierscieni.

: 09 gru 2011, 09:52
autor: 603mariusz
Super dziękuje za ifo
ładuje dobrze
jedna szcotka ma 7,5 mm
a druga ma 6,3 mm
mierzone od środka gdzie jest wgłębienie w szczotce dołek u góry
czy wymienić czy zostawić
jak wymienić to wystarczy
odlutować z tyłu cynę na tych blaszkach i szczotka powinna wyjść
nowe szczotki ile mają wystawać, albo ile minimum mają wystawać

.
DODAM /
Dziś kupiłem nowe same szczotki koło 10 zł wymieniłem wcześniej wyczyściłem wszystko