Strona 1 z 8

[b4 2.3 ng]instalacja lpg

: 17 gru 2011, 23:11
autor: stepek122
Witam wszystkich,
Pisze bo jestem szczęśliwym posiadaczem audi 2.3 ng, kupiłem auto z 2-letnią instalacją gazową i uważam, że samochód na gazie chodzi równie elegancko jak na lpg. Co prawda jest spory spadek mocy bo na pb to jest ogień a na lpg tylko dobry du..wóz ale żadnych problemów nie mam z tym silnikiem. Mam założoną zwykłą instalacje gazową. Na forum ciągle się spotykam z krytyką gazowania tego silnika ale chyba niesłusznie. Podstawa to dbać o ten silnik i regulować gaz u dobrego gazownika:)Szczelny dolot i w 100%sprawny układ WN to podstawa sprawnego funkcjonowania tego silnika.
Pozdrawiam wszystkich

: 17 gru 2011, 23:28
autor: Pitras
To mówisz, że na gazie jeździ tak samo jak na lpg? :D
W sumie to ciężko się nie zgodzić... :)

: 18 gru 2011, 11:19
autor: stepek122
Mówię że jeździ się elegancko. Spadek mocy jest ale to pewnie przez to ze mam zwykłą instalacje.Ale przecież chodzi o to żeby jeździło się taniej:) Jak będę potrzebował wrażeń to jednym pstryczkiem elektryczkiem przełączam na benzynke i ogień:)

: 18 gru 2011, 12:02
autor: maciek1006
a u mnie jest odwrotnie na lpg jest mocniejszy niz na pb

: 18 gru 2011, 13:51
autor: stepek122
bo pewnie bardzo mało jeździsz na pb i może już pompa siada

: 27 gru 2011, 15:22
autor: lucky888
albo ma ustawioną mocną mieszanke i pali mu 25 l/100 km :)
po co wtedy gaz jak koszty te same...

: 27 gru 2011, 17:38
autor: maciek1006
nie spalanie 12-14 L lpg po miescie wiec w normie , ale na benzynie ma buta tylko do okolo 4,5tys mysle ze to przez mikser gazu

: 27 gru 2011, 22:53
autor: czarny286
Ja kupiłem Audi B4 Avant 2.3 i założyłem nową instalację gazową.
stepek122 masz założoną zwykłą instalację bo innej się tam nie da założyć,mówimy o sekwencji :-) ze względu na mechaniczny wtrysk paliwa,po za tym można tylko ulepszyć sprawę zakładając mocniejszy mikser taki jak ja mam czyli do 200km jest wydajniejszy.Podstawa sprawny układ podciśnienia,no i ważna sprawa jeśli nie masz regulacji dawki gazu na śrubę tylko przez moduł sterujący tak jak ja.To musi być sprawna sonda bo inaczej auto będzie palić gazu jak smok wawelski :mrgreen:

: 28 gru 2011, 21:47
autor: crespo32
ale na benzynie ma buta tylko do okolo 4,5tys mysle ze to przez mikser gazu
a co ma mikser do jazdy na benzynie?

2 sprawa mikser masz na pewno odpowiedni możesz mieć jedynie za mały parownik. Pamiętaj że to są 2, jak że różne urządzenia

: 28 gru 2011, 22:53
autor: subratri
crespo32 pisze:a co ma mikser do jazdy na benzynie?
no ma dużo, b przewidziany do tego silnika mikser ma za małą średnicę i go dusi. Ale na luzie powinien się kręcić dużo wyżej. Nie jesteś jednak pierwszym, któremu nie kręci się wyżej niż 4,5 k nikt jednak nie napisał jeszcze co to jest. Przynajmniej przez ostatni rok.

: 28 gru 2011, 23:21
autor: maciek1006
na luzie kreci do konca w jezdzie tez tylko na benzynie przy 4.5 tys obr czuc wyraznie ze slabnie na gazie ciagnie do 6 caly czas

: 29 gru 2011, 17:29
autor: crespo32
Jeśli mikser dławi przepływ mieszanki to jest najwidoczniej źle dobrany a świadczy to na niekorzyść gazownika.
Moje audi z silnikiem NG co prawda mam je dopiero od tygodnia przejechałem nim kilka set kilometrów i śmiga bez problemu zarówno na benzynie jak i na gazie.

: 29 gru 2011, 18:28
autor: subratri
no widzisz, dedykowane moksery do tego silnika maja fi 30 bo tyle pozwala na wolne obroty, a zeby nie dlawil silnika musi miec conajmniej 34. a takich nie robią na gardziel do ng. Chyba, ze ktoś bawiłby sie w samodzielne zakuwanie dyszy ale takich nie ma, i dobrze chyba. Takze nie świadczy to o gazowniku tylko o silniku. Zeby zapiąć niededykowany mikser trzeba sie pozbyć odmy, rozkopać przewody paliwowe co grozi porzarem, no i trzeba znaleźć gume z forda xr 1,6 efi bądź jakiegoś francuza ponoć.

: 29 gru 2011, 20:48
autor: czarny286
to jest mój reduktor :TOMASETTO SUPER (200KM)

Obrazek

: 31 gru 2011, 15:27
autor: luk448
I ja takze sie wypowiem na temat NG i LPG.Swoje mam już jakies 5-6 lat i jeżdże i na gazie i na pb.Wrażenia?Rzecz normalna ze na PB będzie sie lepiej zbierał na gazie troszke sie muli.Przejechałem już troszkę kilometrów i nie miałem żadnego problemu z lpg.Wiadomo szczelność układu to podstawa, uklad wysokiego napięcia także musi być wzorowy i NG będzie śmigac na LPG.Jesli ktos sie zrazil do Instalacji II generacji w NG to polecam III generację ale o nią ciężko z dostępnością i jest droga.