Strona 1 z 2
2.3 10V Opinie o tym silniku.
: 18 gru 2011, 10:22
autor: Novi92
Witam !!!
To mój pierwszy temat na tym forum, pisze do was z pytaniem jakie chodzą opinie o wyżej wypisanym silniku 2.3 10v. Chodzi mi o jego usterkowość. Mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi i mi pomożecie. Pytam bo mogę stać się właścicielem tego samochodu.
Z góry dziękuje.
Bartek.
: 18 gru 2011, 11:10
autor: boskijacek447
jest to na pewno silnik 10v czyli 10zawórów tj. 2 na cylinder
V na początku jak napisałes V10 oznaczałoby że w układzie widlastym masz 10 cylindrów-takich demonów w audi 80, 90 itp nie ma
wstępnie mozesz poczytać o silniku w dziale Kupujemy Audi ->Opinie o silnikach
Ma troche wyrafinowanych problemów ale raczej nic madzwyczajnego, na pewnomogę powiedzieć że jeździ świetnie wg mnie lepiej od V6
: 18 gru 2011, 13:09
autor: masny89
Przez 12 miesiecy uzytkowania tej motorowni wymieniłem tylko podstawowe czesci czyli olej,filtry,przewody WN,palec,kopułka. Co do spalania ja nigdy nie zszedłem w miescie poniżej 12l trasa koło 9l, jesli chodzi o moc to demonem szybkosci nie jest ale da sie nim dynamicznie poruszac o pieknym dzwieku nie musze chyba wspominac. Ogolnie to polecam Ci ten silnik.
Tu sobie poczytaj
https://audi80.pl/faq-nie-wiesz-jaki ... t40070.htm
: 19 gru 2011, 19:05
autor: Novi92
Mam jeszcze jedno pytanie, ponieważ jest tu wtrysk mechaniczny, to cały czas pracuje pompa gdy jedziemy na gazie (u mnie tylko gaz wchodzi w grę, benzyna do zapalania i zagrzania go).
Jak to wygląda? sprawa wtrysków i pompy ? Pomóżcie bo dźwięk tego silnika sami wiecie jaki jest i planuje kupić taka 80 b4 sedan, lub kombi.
Jak wygląda z jego mocą(tzn. jak się to sprawuje)?
Jak spalanie (prawdziwe nie katalogowe)?
: 19 gru 2011, 19:30
autor: Abbas
z tym gazem to kiepsko troche jest bo osprzet sie lubi psuc.Bedzie jezdic tylko albo na benzynie lub gazie.Dobrze zeby miec wyłacznik pompy ale czasem trzba przegonic na benzynie.Ogólnie co do silnika to bardzo wytrzymała jednostka pod warunkiem ze na benzynie jezdzi u mnie jest juz 327 tys na liczniku i ani grama oleju n ie bieze.Zrobiłem jakis czas temu głowice zaraz po zakupie.Spalanie w trasie taka srednia jazda nieco ponad 7 w miescie ok 10-11
: 19 gru 2011, 19:53
autor: maciek1006
mi gazu po miescie ostrzejsza jazda 14 litrow , ale jade na regulacje gazu bo troche faluja oborty itp to zmierze jeszcze raz
: 19 gru 2011, 21:09
autor: TYGRYSQ
Novi92, Jeżeli chcesz gazowanego NGlub chcesz go gazowac odpuśc sobie mechaniczny wtrysk nie lubi gazu :-|
: 19 gru 2011, 21:10
autor: subratri
abbas nie pisz tak o spalaniu bo ci powiedza ze klamiesz, mi tak caly czas mowia a mam takie jak ty. lpg tez mam i wbrew opiniom dziala mi prawidlowo, odpalam zawsze na benzynie wiec nie mam problemow z zacierajacym sie tloczkiem. silnik mocy ma malo mimo 136 komi (przelozenia jak sadze)
silnik ma jednak duza wade - jak sie zesra to mozna zamieszkac w garazu zanim sie dojdzie co padlo, a mecanikow nie ma, tak jak i dostpnej w necie wiedzy. Na tym forum tez nie rozwiazesz problemow chyba ze komus uda sie wstrzelic w peknietagume albo zatarty krokowy.
jak nie jestes mechanikiem z milosci to moze sprobuj ominac mechaniczny wtrysk.
: 19 gru 2011, 21:25
autor: andi77
subratri pisze:jak nie jestes mechanikiem z milosci to moze sprobuj ominac mechaniczny wtrysk.
Z tym nawet zawodowi mechanicy mają problem

: 19 gru 2011, 22:17
autor: Novi92
Wiecie, uczę się na mechanika w 4 klasie technikum i to jest moja pasja ;P
Przez każde wakacje pracowałem w zawodzie, pytam bo nie znam tematu mechaniczny wtrysk i gaz, a wszyscy mi to odradzają. Chce usłyszeć opinie tych co maja takie połączenie, a niech tych co gdzieś słyszeli.
Przy moich możliwościach niestety tylko gaz wchodzi w grę.
Miałem już golfa III 1.8, silnik ADZ 90 KM, z gazem nie było żadnych problemów(kiedyś dodam tu zdjęcia, o ile jest taka możliwość na tym forum, urzędowałem na forum golf3.pl, posiadałem vento front, gleba takie tam ;p )
: 19 gru 2011, 23:43
autor: LU CASH
Chcesz gaz zapodać do NG ?
Jeździc tym bedziesz ,ale jak dlugo? :roll: Hmm..to od Ciebie zalezy jak zadbasz o auto

: 19 gru 2011, 23:55
autor: drumilehu
Mechaniczny wtrysk nie jest czarną magią!!! da się go pojąć,ale by zdiagnozować usterkę stracisz trochę więcej czasu,ponieważ nie podepniesz do niego kompa, jedyna możliwość to diagnoza za pomocą kodów błyskowych. Osobiście mam już drugie auto z silnikiem NG obydwa zagazowane, i cieszę się bezproblemowym użytkowaniem. Zarówno na PB jak i na LPG, spalanie na poziomie 11l(wkoło komina) i 8,9 trasa. A tak na marginesie- NG i tak przetrzyma nie jednego super zaawansowanego wszystkomogącego japońca, i nie tylko!!!
: 20 gru 2011, 00:08
autor: LU CASH
Tez mialem mechaniczny - i nie narzekalem.Wsio robione na czas.Glównie uklad zaplonowy(kable,świece).Jak ktoś pilnuje tego to smiga. <ok>
: 20 gru 2011, 08:25
autor: grzechas_audi
ja napisze tylko tyle: dzwięk wg mnie najlepszy z silników montowanych w audi z tamtych lat, co do awaryjności wszystko zależy od dbania bo jest to "wybredna" jednostka, jeśli jest wszystko szczelne i nie ma lewego luftu to będzie chodzić malina. spalanie? hmm... mi pali 10-11 w mieście przy normalnym jeżdzeniu więc jak mu depniesz na pewno spali więcej

co do gazu nie mam pojęcia ale jak kupiłem auto był plan żeby zagazować sprzęt lecz naczytałem się na tym forum że może być lipa itd więc olałem temat i nie żałuje. wiadomo benzynka nie kosztuje tyle co gaz ale wg mnie coś za coś. ogólnie polecam <ok>
: 20 gru 2011, 19:11
autor: rad
Jeżeli chcesz silnik do gazu to wybierz inny.
Nie mam jakiś szczególnych problemów z tym silnikiem, ale drugi raz nie kupiłbym silnika na mechanicznym wtrysku.