Strona 1 z 1

[B2/B3 2.2 KV] Problemy z pracą na zimnym

: 31 gru 2011, 18:05
autor: jmm
Witam!

Odkąd mam mojego KV niedomaga na zimnym, do tej pory mi to nie przeszkadzało bo i tak auto jeździło latem, ale teraz gdy zrobiło się zimno i jest zmuszony chwilowo jeździć nim na co dzień trochę mnie to irytuje, ale do sedna..

Objawy:
- Wszystko dzieje się głównie na zimnym silniku.
- Odpala OK, ale po odpaleniu trzyma bardzo niskie obroty, rzędu 300-400 czasem podniesie, bądź zmniejszy.
- Reakcja na lekkie wciśnięcie gazu kulawa, tzn. jak by go zadławiało (nie ma siły pod górę podjechać :mrgreen:) , jak wcisnę mocniej to OK
- na sprzęgle nie ruszy bo zgaśnie
- jak już ruszy to przy dodawaniu gazu czuć szarpnięcia silnika, szczególnie w zakresie 1000-3000
- przy jeżdzie ze stałą prędkością też poszarpuje w zakresie 1500-3000
- jak mu się da mocniej w gaz to wkręca się bez zająknięcia
- na ciepłym pracuje OK z małym ALE.., obroty na 800 równiutko, wkręca się jak szalony :), moc ma, żłopie rozsądnie, ale... przy jeździe ze stałą prędkością w granicy 1500-3000 nadal jest to poszarpywanie, ale już mniej wyraźne i nie zawsze wyczuwalne

Co było sprawdzone:
- zawór wolnych obrotów, miałem 4 dobre na podmiankę i na każdym tak samo, zdjęcie wtyczki z zaworu nie robi na kv'ku żadnej różnicy
- czujnik 1-pinowy w króćcu wodnym wymieniony na nowy i sprawny
- nowy palec zapłonowy
- zdjęcie wtyczki z regulatora termicznego też nie robi różnicy w pracy silnika
-.... pewnie jeszcze więcej sprawdziłem, jak mi przypomnicie to potwierdzę bądź zaprzeczę

Takie myśli chodzą mi po głowie:
- źle ustawiony zapłon?
- przestawiony rozrząd?
- uwalony regulator termiczny wtrysku?

Wszelka pomoc mile widziana, tymczasem, korzystając z okazji, udanej zabawy sylwestrowej i wszystkiego dobrego w Nowym Roku! <urodziny>

: 20 sty 2012, 17:15
autor: smarcin78
powitac kolego mam dosc podobny problem ale nadal nie usuniety od kad zrobilo sie zimno porazka wym.czujnik halla,kopolka ,palec,swiece,filtr paliwa,powietrza,ustawiony zaplon,ustawiony na analizatorze spalin,podmienilem wtryskiwacz rozruchowy i nic choc on dziala tylko przy rozruchu,ale moze np przepuszczac(lac sie i wtedy bedzie strzelal w kolektor )ja tak mam ale to nie ten wtryskiwacz jest tak samo auto jak zapala na ssaniu jest ok jak sie troche zagrzeje to jest licho

: 20 sty 2012, 17:58
autor: jmm
U mnie na tą chwilę nie rozwiązany. Przyczyny chwilowo dwie:
- czujnik temperatury na króćcu wodnym się popsuł
- sterownik wolnych obrotów prawdopodobnie uszkodzony.

: 20 sty 2012, 18:47
autor: subratri
mój nie reagował na regulator ciśnienia, gdy był przestawiony rozrząd, no i z obrotami miałem podobnie.
Później miałem to samo z obrotami jak miałem dużo za bogatą mieszankę, też może nie reagować na nastawnik ciśnienia. Problem w tym, że na ciepłym powinno być gożej a nie lepiej.
Ja bym sprawdził rozrząd bo to nic nie kosztuje, a później szedł śladem nastawnika ciśnienia, albo on albo czujnik temp. albo uwalony kabel po drodze.

No i moje doświadczenia wywodzą się z NG, nie wiem jak berdzo te wtryski się różnią.