Strona 1 z 1

[B4 2.3 NG] Strzały, dopalanie w wydechu.

: 24 sty 2012, 15:02
autor: Tadi88
Witam, raz kolejny muszę zapytać zacne towarzystwo o radę. Otóż mam delikatny problem, który na razie nie przeszkadza w jeździe, ale na pewno tak nie powinno być.

Przy schodzeniu z obrotów, redukcja czy po prostu popuszczanie gazu słychać jak by w tłumiku dopalały się resztki benzyny, takie bulgotanie w wydechu.

Czym to może być spowodowane ?

: 24 sty 2012, 15:18
autor: maciek1006
za bogata mieszanka ? nie spala wszystkiego i leci w wydech ?

: 24 sty 2012, 15:43
autor: Tadi88
maciek1006, nom własnie nie wiem czy za bogata, może problem tkwi w czymś innym. Bo na benzynie, to bardzo słabo słychać, ale tez tak robi, za to na po zamknieciu przepustnicy bulgocze strasznie. Gazownik powiedział ze muszę najpierw ogarnąć to dopalanie na benzynie, później on mi ustawi Gaziwo.

: 24 sty 2012, 15:53
autor: darek995
tez tak miałem gdy miałem gaz, benzyna była ok a na gazie dopały ale było to dla mnie przyjemne i nic z tym nie robiłem spalanie LPG było w normie i chodziła tak do końca swoich dni (crash) .

: 24 sty 2012, 16:41
autor: Tadi88
Tylko że na Pb też tak mam.

: 24 sty 2012, 16:44
autor: subratri
rozrzad sprawdz, cisnienie na garach. Oczywiscie najpierw upewniajac sie czy caly uklad zaplonowy ok.

: 25 sty 2012, 16:10
autor: luk448
Za bogato latasz i dlatego tak się dzieje.

: 25 sty 2012, 16:17
autor: Tadi88
luk448 pisze:Za bogato latasz i dlatego tak się dzieje.
A może tak troche jaśniej, było by pomocne bardziej ;/

Skoro wiesz co jest, to napisz ładnie co zrobić żeby tak nie było, a jak nie wiesz to po co piszesz ;/

: 25 sty 2012, 16:33
autor: luk448
Bardzo prosze pisze Ładnie co ja bym zrobił.
Tadi88, sprawdź
- zwróć uwagę na układ zapłonowy(kable,świece,palec,kopułka) kiedy to ostatnio zmieniałeś??
-sondę lambda czy jest dobra.
-czujnik temperatury dwupinowy bo być może cały czas auto jeździ na "ssaniu" i wzbogaca Ci przez to mieszankę
-zobacz wtryskiwacz rozruchowy
-sprawdź czy nie masz plamy paliwa na filtrze powietrza bo wtedy do dolotu zasysana jest mieszanka paliwowo-powietrzna.

: 25 sty 2012, 17:26
autor: Tadi88
luk448, Bardzo dziękuje ;)

Palec rozdzielacza zmieniony, świece również, kopułkę będę zmieniał, kable wyglądają dobrze, nie mają przebić.

Sonda jest ok, gazownik porównywał jej parametry z parametrami swojej sondy wkładanej do tłumika.

Jak sprawdzić ten czujnik ? Chodzi o ten na obudowie termostatu ?
Mam taką jazdę że czasem nie pokazuje mi temp silnika na zegarach, ale nie wiem czy to ten sam czujnik za to odpowiada.

[ Dodano: 2012-01-25, 17:29 ]
Aha, gdzie mogę dostać te budziki (jeśli dobrze rozumie chodzi o antywybuchy ) Bo szukałem na allegro, i nic, może źle wpisywałem ;/

: 25 sty 2012, 18:05
autor: luk448
Tadi88, w Ng sa dwa czujniki.Ten od zegarów jest 3/4 pinowy taki duzy zaraz przy termostacie pod pompą wspomagania.3 pinowy czujnik wystepuje w autach bez klimatyzacji 4 pinowy jest do aut z klimą.Tylko nie kupuj tego czujnika firmy AutoLog bo kłamie jak cholera.Kup Behr'a.Cena ok 200zł a ori ze 400.Polecam żeby s najpierw sprawdził połączenia kabli i przeczyścił czujnik i może to Ci ę uchroni przed wydatkiem.Drugi dwupinowy daje sygnał do kompa i kosztuje około 100 ki.O te budziki,grzybki,gwizdki czy jak je tam zwał popytaj u gazowników.
http://allegro.pl/gwizdek-grzybek-m24-z ... 23168.html
http://allegro.pl/grzybek-gwizdek-antyw ... 04740.html

Tu masz tylko przykładowe aukcje.Ja mam u siebie troszke inne i metalowe.Dużo niższe od tych z linka.

: 28 sty 2012, 22:12
autor: Tadi88
Narazie znalazłem nieśczelność w układzie dolotowym powietrza, Guma między przepływkoą a kolektorem jest od spodu dziurawa. Nie wiem jaki ma to związek ze szczelaniem w tłumik, ale może po zmianie coś się poprawi.